Tarix o'qitishda texnika vositalaridan foydalanish Reja: 1.O'qitishda texnika vositalaridan foydalanish usullari va uning dars samoradorligini o'stirishdagi ahamiyati. 2. Tarix o'qitishda o'quv filmlaridan foydalanish. Tarix o'qitishda foydalaniladigan teleeshittirsh turlari. Umuman tarix darslarida ta'limning texnika vositalaridan foydalanish darsning samorodorligini oshiradi. Texnika vositalari o'qitish va o'rganish sifatini ko'tarishga o'quvchilarning o'quv materialini qiziqib o'rganishga va puxta o'zlashtirishiga xizmat qiladi. O'qitishning texnik vositalari (T.S.O) ekran qo'llanmalar yani diafilmlar diapditivlar kodopditivlar, kinofilmlar, radio-teleeshittirishlar kiradi. Texnika vositalarining o'qituvchi qo'yidagi o'ziga xos o'quv ңo'llanmasi ekanligi haqida uslubchi N.M.Shaxmaev O'rta maktablarda o'qitishning texnik vositalarini qo'llanma didaktik talablar asarida keng aytiladi. Ammo texnik vositalar o'qitish jaraenida o'qituvchining o'rnini bosa olmaydi. Amalietda qo'yidagicha situatsiya yuz berishi mumkin, yani bitta mavzudagi dars bo'yicha darslikda illyustratsiyalar, devoriy (tablitsa) jadvallar, doskaga sxematik kuratlar ishlanishi mumkin, yana bundan boshqa diafilm, kinofilm va boshqa xillari ham bo'lishi mumkin. Masalan: O'yg'onish davri madaniyati haqidagi darsda darslikdagi (rangli) illyustratsiyalar, davriy tablitsalar (Nikiforov D.I. Kartini po istorii srednix vekov.M., 1970) O'rta asr madaniyati tarixi bo'yicha albom dan (Nikiforov D.N.M., 1969) betlar, diafilmlar (XV asrning oxiri-XVII asrning boshidagi arbiy Yevropamadaniyati, Monardo da Vinchi, Muzeylardagi jahon san'ati indevrlari-I bo'lim, Italyan o'yg'onish san'ati), kinofilm (O'yg'onish davrining buyuk mohirlari. q-bo'lim.M., 1957, 1965) va boshqa radio, teleko'rsatuvlardan ham foydalanish mumkin. Stalingrad jangi diapozitivlarda (Vatan urushi, 4- bo'lim 20 kadr, Volgogradni mudofaa qilish g'0-kadr), Volgadagi jang filmida, 2 bo'lim.M.,1964 jang qatnashchilarining fonozapislarida (tarix bo'yicha fonoxrestomatiya. II Ulug' vatan urusha) tasvirlangan. Albatta, hech bir darsda bularning hammasini foydalanish imkoniyati yo'q. Demak, nimani tanlash kerak, o'lar bilan ishlishni qanday tashkil qilish mumkinO' Bu savollarga o'qituvchi o'qitish sharoitini va sinfning xususiyatlarini hisobga olib javob beradi. Dastavval bu qo'llanmalarning mazmunligi, qo'layliliga etibor berish kerak. Masalan, italyan o'yg'onish davrining san'ati bo'yicha darsda ko'proq rangli diapozitivlardan eki diafilmlardan parchalar deyarli jivopis asarning yaxshi qabul qilish imkoniyatini bera oladi. (O'quv diafilmlari, oq-qora tasvirdagi kinofilmlarda tasviriy materiallar ko'p berilgan bo'ladi, va o'larni bu mavzu bilan birinchi bor tanishtirishda qiyinchilik to'g'dirishi mumkin). Agarda rangli ekran qo'llanmalari bo'lmasa, D.N.Nikiforov albomdagi tablitsalardan foydalaniladi. Mavzuni uyda mustahkamlash va takrorlash uchun darslik illyustratsiyalari beriladi. Kinofilmlar esa kelgusi darslarda parchalarda bo'lsa ham qo'llanilishi mumkin. Unda o'quvchilar ulardan yangi bo'lgan tomonlarini anglay olishlari kerak. Ekran ko'rsatmaliligining o'qituvchi uchun eng qo'laylisi bu-diafilm va dipozitivlardir. Tarixiy vaqealarni qamrab olish, syujetlarning har xilligi bo'yicha, tasviriy materiallarga boyligi bilan boshqalaridan ustun turadi. Diapozitivlarni ko'rsatish izchilligini o'qituvchining o'zi aniqlab beradi. Kadrlarga tayanib o'qituvchi hikoya qilish, tushuntirish va suhbat o'tkazish mumkin. Agar texnik imkoniyatlar bo'lsa ekranda ikkita kadrni ko'rsatish mumkin. Bunda masalan taqqoslash uchun, o'zgarishlarni ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.63 KB
Ko'rishlar soni
34 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:15
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.63 KB
Ko'rishlar soni
34 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:15 ]
Arxiv ichida: doc