Tarix o'qitishning muzey va sayohatlar usullaridan foydalanish Reja: 1. O'quvchilarning bilimlarini mustahkamlashda muzey va saexatlar usullarini qo'llanishning ahamiyati haqida. 2. Muzey eksponatlaridan va saexat natijalaridan foydalanish usullari. Tarix o'qitishda muzey va saxatlar ussularini foydalanish tarixiy bilimni mustahkamlashda ahamiyatga ega. Eng qulay u1090 tomoni bu maktabda muzey tashkil qilish va eksponatlardan tarix darsida foydalanish. O'lkani va unda mavjud bo'lgan tarix va madaniyat edgorliklarini muhofaza qilish, o'rganish va ulardan foydalanish har bir fuqoraning muqaddas burchidir. Tarixchilarga bu qonun muqaddas dasturilamon bo'lib xizmat qiladi. Biz eshlarni tarixiy edgorliklarni avaylab saqlashga tarixiy obidalarga mehr-muhabbat bilan qarashga o'rganib, bu edgorliklar faqat o'tmishni o'rganish uchungina emas, shu bilan birga ilm-fanni, xalq moarifi va madaniyatini yanada rivojlantirish uchun ham bebaho durdona ekanligini singdirish ruhida tarbiyalashimiz kerak. Maktab muzeyi eshlar oldiga qo'yidagi vazifalarni: birinchidan, jamiyat haeti va xalq turmushidagi eng muhim tarixiy voqealarni, davlat va harbiy arboblarning, xalq qahramonlarining haeti va faoliyati bilan bog'lik bo'lgan binolar, inshoatlar, esdalik joylarni o'z o'lkasiga bog'la0b o'rganishni, ikkinchidan, arxeologiya edgorliklari: ko'hna shaharlar, qo'ronlar, qalalar, qadimiy manzilgohlar, istehkomlar, korxonalar, kanallar, yo'llarning qoldiqlari, qadimiy dafn joylar-mozoratlarni, tosh haykallar, qoyalardagi tasvirlarni, qadimiy buyumlarni o'z joyiga bog'lab o'rganishni, uchinchidan, memorchilik obidalari tarixiy markazlar, kvartallar, maydonlar, kuchalar, shahar va boshqa aholi yashaydigan manzillarning qadimiy tuzilishi, qurilishi va qoldiqlarini, san'at diniy, harbiy, xalq meemorchiligi inshoatlarini, tabiat landshaftlarini o'z hududiga moslab o'rganishni, t:rtinchidan, san'at edgorliklari- monumental, tasviriy, amaliy-dekorativ va boshqa turdagi san'at asarlarini, beshinchidan, edgorlik hujjatlari-davlat hokitiyat organlari va davlat boshqaruv organlarining aktlari, boshqa ezma va grafik hujjatlar, kinofoto hujjatlar va tovush ezuvlari, shuningdek, qadimiy va boshqa qulezmalar hamda arxivlar, filmlar va musiqa ezuvlar shu kabi nozir materiallarni izlab topish, o'rganish va umumlashtirish vazifalarini quyadi. Hozirgi vaqtda maktab muzeyi tashkil qilingan maktablarda o'quvchilarini ijtimoiy fanlardan olaetgan bilimlari, mustaqil ishga va mehnatga, o'tmish tarixi va madaniyatiga qiziqishlari o'sib boraetganligi aniqlanmoqda. Shuningdek, yuqori sinf o'quvchilarining bilim doirasi kun sayin kengayib, dastlabki ilmiy-tadqiqot ishlariga bo'lgan qiziqish sezilarli darajada o'smoqda. Ayniqsa davlat muzeylari bo'lmagan rayonlarda maktab muzeyining ahamiyati katta. Tarix o'qitishda maktab muzeyidan tashqari davlat muzeylariga, tarixiy joylarga saexatlar uyushtirish mumkin. Tarix o'qitishda muzey eksponatlaridan foydalanish uchun avvalo muzey fondini yaxshi bilish kerak. Maktab muzey fondi qo'iydagicha bo'limlarga bo'lib qo'ilsa maqsadga muvofiq bo'ladi. Masalan, birinchi bo'limi. Ibtidoiy jamoa va quldorlik jamiyati deb nomlash mumkin. Bu bo'limga asosan o'z o'lkasidan eki urganilaetgan hududidan (agar shunday manbalar bo'lsa) topilgan arxeologiyaga oid materiallar, masalan, Teshiktosh g'orining yasama ko'rinishi, M.M.Gerasimov tomonidan rekonstruksiya qilingan i-9 yashar neandertal bolaning darslikdagi haykalining tasviri, Ibdidoiy odam-sinotrop ovda degan rasmdan ko'chirma eki ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.77 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:15
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.77 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:15 ]
Arxiv ichida: doc