Tarix o'qitishning og'zaki bayoni Reja: 1. o'qituvchi jonli so'zining ta'lim-tarbiyaviY ahamiyati va tarix darslarida og'zaki bayon qilish metodlari. 2. og'zaki ta'lim jarasnida o'quvchilarning bilish faoliyatini oshirish. 3. Tarixiy vokealarni og'zaki bayon qilish metodlarining turlari. 4. Tarix darslarida og'zaki bayon metodiga qo'yilgan didaktik talablar Maktab tarix kursini, shu jumladai Uzbekistan tarixini va jahon xalqlari tarixini o'rganishda xam o'qituvchining jonli so'zi asosiy urin egallaydi. o'qituvchining bayoni o'quvchilar kuz ungida O'zbekiston xalqlari va jahon xalqlari tarixiy taraqqiyotidagi eng muhim fakt va vokealarni, ularning o'tmishi va hozirgi hayoti, xamdustlik xalqlarining chet el boskinchilariga, ijtimoiy va milliy zulmga qarshi birgalikda olib borgan kurashini, mehnatdagi jasoratini, Rossiya xalqlari, shuningdek O'zbekiston xalqlarining tarixiy takdirida uynagan rolini, shaxsga siginish va turgunlik Yillarida milliy siyesatda xalqlar tenghuquqligi hamda o'zaro manfaatli hamkorligi tamoyillaridan chekinish ruy berganligi, uning oqibatlarini aniq tasavvur qilish, tarixiy shaxslarning yorkin obrazlarini gavdalantirish imkonini beradi. o'qituvchining jonli so'zi o'quvchilarning ongiga juda tez yetib boradi va ularni ma'lum xulosalarga olib ksladi, tarixiy jarayonning qonuniyatlarini tushunishni osonlashtiradi, ularga tarixiy materialni tahlil qilish va umumlashtirish namunasini kursatib beradi. o'qituvchining bayoni puxta bilim va malaka manbai bo'lish bilan birga, juda katta tarbiyalovchi kuchga xam ega. o'qituvchi nutqidagi oxang, urgu kuchi, dalillarning jonli va isxonarli bo'lishi o'quvchilarning ongiga, his-tuyg'ulariga kuchli ta'sir kursatadi, ular fikrlashga urgatadi, ma'lum xulosalarga olib keladi, tarixiy jarasnni, uning qonuniyatlarini to'g'ri tushunishga yordam beradi. o'qituvchining bayoni, o'quvchilarning bilim olishidagi boshqa manbalar, ko'rgazmali qurollar va matnlarning mazmunini tushunish, ular ustida mustaqil ixllash, fikr yuritish hamda amaliy ishlarga xam yul ochib beradi. o'qituvchi darsda ko'rgazmali 2qurollar yordamida vokeaning manzarasini, uning ishtirokchilari aniq obrazlarini o'quvchilar kuz ungida gavdalantiradi, ular xayolan vokeaning ishtirokchilariga aylanadilar, Birobarin, ko'rgazmali qurollar va texnika vositalari ta'lim-tarbiya jarasnida o'qituvchi bayonining tayanchi, o'qitishning samaradorligini oshirishning muhim omili bo'lib xizmat qiladi. Birok ko'rgazmali qurollar, xatto texnika vositalari xam o'quvchilar bilimining asosiy manbai bulgao' o'qituvchi jonli so'zining o'rnini bosa olmaydi- o'qituvchining jonli so'zi urganiladigan mavzuning maqsadi, ta'lim-tarbiya va rivojlantirish vazifalari, mazmuni hamda sinf o'quvchilariping umumiy tayyorgarligiga karab monolog yoki dislog, qisqacha bayonyoki hikoya shaklida, tavsifnoma berish, tushuntirish, muxokama yuritish, maktab ma'ruzasi va boshqa shakllarda amalga oshiriladi. Muammoli bayon, o'quvchilar oldiga qo'yiladigan savollar yoki topshiriqlar ularni mustaqil izlanishga undovchi muammoni vujudga keltiradi. Ular shu muammoni xal qilish uchun mustaqil ravishda faol mushoxada qilishga, ijodiy fikr yuritishga majbur buladilar. Muammoli og'zaki bayon yoki muammoli ukitipshipg afzalligi shundaki, bunda o'quvchilarning urganilayotgan yangi materialni va undan kelib chikadigan xulosalarni tayor holda uzlashtirishga yul kuyilmaydi, o'quvchilar o'qituvchi rahbarligida muammolar ni mustaqil xal qiladi yoki xal qilinishiga aqlan ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.55 KB
Ko'rishlar soni
33 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:16
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.55 KB
Ko'rishlar soni
33 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:16 ]
Arxiv ichida: doc