Tashkilotchining o'quvchilar jamoasi bilan hamkorlikda ish olib borish metodikasi

Tashkilotchining o'quvchilar jamoasi bilan hamkorlikda ish olib borish metodikasi

O'quvchilarga / Pedagogika
Tashkilotchining o'quvchilar jamoasi bilan hamkorlikda ish olib borish metodikasi - rasmi

Material tavsifi

tashkilotchining o'quvchilar jamoasi bilan hamkorlikda ish olib borish metodikasi Reja: 1. tashkilotchi ishini rejalashtirishda o'quvchilar jamoasining ahamiyati. 2.tashkilotchining jamoa bilan olib boradigan pedagogik faoliyati. 3. O'quvchilar jamoasi bilan ishlashning shakl va metodlari. Bir jamoa o'z-o'zini boshqarish organiga ega va umum milliy jamoaning uzviy qismi sanaladi. Shuningdek, u maqsadning birligi va tashkil qilish xususiyatlari orqali umummilliy jamoa bilan bog'lanadi. Ijtimoiy jamiyatning ehtiyojini qondirishga yo'naltirilgan birgalikdagi faoliyat jamoaning navbatdagi muhim xususiyatlaridir. Jamoa faoliyatining ijtimoiy-g'oyaviy yo'nalishi ham jamoaning faoliyati mazmunida o'z aksini lopishi muhim ahamiyatga egadir. Bugungi kunda pedagog-olimlar (L. I. Novikova va boshqalar) bolalar jamoasi rivojlanishi jarayonini tahlil qilar ekanlar, uni quyidagi ikki bosqichga bo'ladilar: a) jamoani dastlabki jipslashtirish; b) jamoani shakllantirish uning har bira'zosini inlividual rivojlantirishning qurolidir. Jamoa hayotidagi har bir bosqichlarni ajratib ko'rsatish yuqorida bayon etilgan fikrlarga zid emas, balki shaxsning rivojlanignida jamoaning yetakchi ahamiyatini ta'kidlaydi. Rus pedagogi A. S. Makarenko jamoa munosabatlarining ichki jihatlariga katta ahamiyat bergan edi. U jamoada shakllangan eng muhim quyidagi belgilarni ajratib ko'rsatgan edi. Major doimiy tetiklik, tarbiyalanuvchilarning faoliyat (harakatga tayyorligi); o'z jamoasi qadriyatlarining mohiyatini tushunish, uning uchun guruhlanish asosida o'z qadr-qimmatini anglash; uning a'zolari o'rtasidagi do'stona birlik; jamoaning har bir a'zosidagi do'stona birlik; tarbiyali, ishchan harakatga yo'llovchi faollik; o'z hissiyot va so'zlarini boshqara olish ko'nikmasi. Jamoani shakllantirishda jamoa a'zolari va ularning faoliyatlariga qo'yiladigan yagona talablar muhim ahamiyat kasb etadi. Yagona talab o'quvchilaming dars jarayonidagi, tanaffus. Guruhdan tashqari ishlar vaqtidagi jamoat joylari hamda uydagi xulq-atvor qoidalarini o'z ichiga oladi. Puhta o'ylab qo'yilgan talablar tizimining muntazam amalga oshirilishi o'quv yurtida muayyan tartibning o'rnatilishini ta'minlaydi. Pedagoglar tomonidan qo'yilgn talablar qo'yidagi sharoitlarda ijobiy natija bcradi. Qo'yilayotgan talablar o'qo'vchi shaxsini hurmat qilish bilan qushilishi kerak. Qo'yilayotgan talablar muayyan o'quv yurti yoki guruhdagi mavjud sharoitni hisobga olgan holdaquyilishi lozim. Qo'yilayotgan talablar aniq bo'lishi kerak. O'quvchilaming tashqi qiyofasi, qiyinishi, yurish-turishi hamda muomalasiga nisbatan qo'yilayotgan talablar, ularda ma'naviy madaniyatni shakllantirishga xizmat qilishi shart. O'qituvchi tomonidan qo'yilayotgan talablar hajmi, tizimini bilibgina qolmasdan, talab qo'yish metodikasini ham o'zlashtira olgan bo'lishi kerak. O'quvchilarga talablar qo'yish metodikasi bolalarni talablar mazmuni bilan tanishtirib ularning ahamiyatini tushuntirish, tajriba orttirish hamda ularning muntazam suratda nazorat qilib borishdan iborat. O'quvchilami talablar bilan tanishtirish ko'pincha umumiy majlislarda amalga oshiriladi, bunda ta'lim muassasasi direktori yoki o'quv ishlari bo'yicha direktor o'rinbosari istiqbolli rejalari va ularni amalga oshirish jarayonidagi talablar mazmuni bilan o'quvchilami tanishtiradi. Batafsil tanishtirish ayrim hollarda amalda ko'rsatish, keyinroq guruhlar bo'yicha guruh majlislarida, maxsus suhbatlar uyushtirish gohida amalga oshiriladi. xulq-atvor tarkib toptirishga yo'naltirilgan talablar bilan tanishtirish mazkur talablar ustida mashq qildirish bilan ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.32 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:16 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.32 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga