Tekshirish hamda baholash R Ye J A : Bilim, ko'nikma va malakalarni tekshirish hamda baholashning vazifalari. Bilim, ko'nikma va malakalarni tekshirish hamda baholash. baho kriteylari. o'quvchilar bilimini test-reyting sistemasi asosida baholash. bo'lim, ko'nikma va malakalarni tekshirish hamda baholash katta ta'limiy va tarbiyaviy ahamiyatga ega. Bilim, ko'nikma va malakalarni tekshirish ikki xil formada frontal va individual tarzda o'tkazish mumkin. mehnat darslarida individual tekshirish uchun kulay sharoit vujudga keladi, chunki o'quvchilarning biridan surash boshqa o'quvchilarni ishdan chalgitmaydi. Frontal surash nazariy qoidani butun gruppa kanchalik to'g'ri uzlashtirganini tekshirish zarur bo'lib kolgandagina foydalaniladi. bo'lim, ko'nikma va malakalarni tekshirish og'zaki, yozma va amaliy bo'lishi mumkin. og'zaki tekshirish. o'quvchilar bilim saviyasini puxtaligiga va ongligini aniqlash imkonini beradi. Bilimlarni yozma tekshirishda o'quvchilar bilimini «sinab» ko'rish kerak bo'lganda, o'quvchilar u yoki bu masala bo'yicha qanday bilimlar bilan kelgani va bilimlar mazmuni urgangandan keyin kanchalik tulganini aniqlash zarur bo'lganda kullaniladi. Bilimlarni amalda tekshirishda o'quvchilarning mehnat darslaridagi faoliyati, ijtimoiy foydali buyumlarni tayyorlashdan iborat bo'ladi va shu yul bilan moddiy ifodalashni topadi. Keyingi yillarda o'quvchilar bilimlarini programmalashtirilgan va test reyting sistemasida kontrol qilishdan keng foydalanilmokda. Bundan surash vaqti qisqaradi va unga xamma o'quvchilar katnashadi. Programmalashtirlag nkontrol uchun kartochka-topshiriqlarning bir necha variantlarini mavjud xar bir o'quvchi topshiriq, qog'oz varaklari va teshiklar bor ramka oladi. 1-rasm. Ramka satrning nomeri berilgan savolning javob nomeriga to'g'ri keladi. o'quvchi ramkani varak ustiga kuyadi. (1-rasm) uni konturi bo'yicha chizib chikadi, o'z fikricha to'g'ri javoblarga keladigan teshiklarni nuqtalar bilan belgilaydi. Javoblarning to'g'riligini o'qituvchi mos treferetlarni (shablonlarni) kuyish yo'li bilan tekshiriladi. o'quvchilar javoblarni tekshirish uchun mo'ljallangan shablonlardan biri 1-rasm, b da ko'rsatilgan. o'quvchilar bilim, ko'nikma va malakalarni tekshirish jarayonini quyidagi didaktik masalalar xal qiladi. 1.Bilim, ko'nikma va malakalar sifatini aniqlash. Bilim, ko'nikma va malakalarning sifat eng avval ularning puxtaligi bilan xarakterlanadi. Bilim, ko'nikma va malakalarning sifati ko'p jihatdan ularning «ixchamligi» yani ularni o'quvchilar yangi mehnat sharoitida kanchalik kulay olishlariga bog'liq. 2.o'quvchilar o'quv faoliyatida ragbatlantirish. o'qituvchi tekshirish jarayonida o'smirlarning ishlaridagi xatolarini kursatadilar, ularni bartaraf qilishda yordam beradilar. Ishni to'g'ri tashkil qilish, mehnat topshirigiga sifatli bajarishga ishtiyokni uygotadi. 3.o'quv jarayonini tashkil qilish va o'tkazishdagi nuqsonlarni aniklashda yordam beradi. o'qituvchi o'quvchilarni bilim, ko'nikma va malakalarni tekshirishda o'z ishining sifati haqida xam xukm chikaradi. o'quvchi faoliyatida tipik xatolar uchrasa, bu o'qituvchi ishida kamchilikni bildiradi. Aks holda o'quv materialini tushunarli bayon kilgan degan xulosa chikadi. 4.Bolalarda - o'z o'zini nazorat qilish malakalarini tarkib toptirish. o'qituvchi ko'nikma va malakalrni tekshirishga o'quvchilarning uzlarini xam jalb etiladi. 5.o'qituvchi darsga tayyorlanishida mehnat topshirigini bajarish uchun o'quvchilarga qanday bilim ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.18 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:16
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.18 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:16 ]
Arxiv ichida: doc