Tekshirish va o'qitish natijasini baholash

Tekshirish va o'qitish natijasini baholash

O'quvchilarga / Pedagogika
Tekshirish va o'qitish natijasini baholash - rasmi

Material tavsifi

Tekshirish va o'qitish natijasini baholash Reja: 1. Tekshirishning mazmuni va vazifalari, o'qitishning natijasini baholash. 2. Tekshirishning tashkil qilinishi, formalari (shakl), usullari. O'qishning natijasini tekshirish va baholash, ayniqsa o'qituvchining ishida eng murakkab metodik muammo hisoblanadi. Tekshirish va baholash tarixini o'qitish jaraenida har xil funksiyalarni amalga oshirish bilan birga, u bilimni to'liqtirish, chuqqrlashtirish, mustahkamlash, umumiylashtirish, o'quvchilarni yangi bilimlarni o'zlashtirishga tayerlash, ko'nikma va malakalarni, duneqarash va e'tiqodni shakllantirish vazifasiniechadi. Shuningdek tekshirish jaraenida o'quvchilarning so'zlab berish va uylashini rivojlantirish amalga oshiriladi. Tizimli (sistemali) nazorat o'quvchilarning bilish imkoniyatlarini kengaytiradi. O'quvchilarning o'qituvchi oldida hisob berishlari tarbiyaviy sifatga ham egadir. Tekshirish jaraenida o'qituvchi va o'quvchining va o'quvchilarning o'zlari orasidagi birga ishlashish vujudga keladi. Bu munosabatlar yuqori talabchanlikga aylanadi. O'qitish natijasini tekshirish o'qituvchining pedagogik faoliyati uchun ham ahamiyatli. O'qituvchi bu orqali qo'llanib yurgan metodlari natijasini ko'radi, kamchiliklarini yo'qotishga, pedagogik bilimlarini etishtirishga, darsliklar, yangi o'quv qo'llanmalarni izlab topish imkoniyati paydo bo'ladi. Tekshirish orqali hattoki butun bir maktabning ish faoliyati natijasi haqida ma'lumot olishga bo'ladi. Demak, bog'liklik hosil bo'ladi. Tekshirishning mazmuni-tarix kursi bo'yicha dastur (programma) talabiga loyiq aniqlanadi. Shuning uchun o'qitish darajasi faqat o'quvchilarning bilim hajmi bilan aniqlanib qo'ymasdan, balki ularning shu bilimni amalda qo'llana bilishi bilan ham aniqlanadi. Masalan: Birinchi salb yurishi degan mavzuni olsak, o'nda 1) kambag'allarning va birinchi ritsarlar yurishi haqida izchil aytib berish 2) o'ni badiiy qilib ta'riflab berish (armiya tarkibi va qurollanishlari, Vizantiyaga salbchilarning kelishi, Ierusalimni egallashi); 3) salibchilarning maqsadini ochib berish ; 4) Ierusalim qirolligini tipik feodal davlat sifatida ta'riflash; 5) Krest yurishining natijasida kim yutib chiqqanligini tushuntirish; 6)nomlar, sanalar, jug'rofik namlarni edlab qolish, o'larni xaritadan ko'rsatish talab qilinadi. Bilimni tekshirish jaraenida ko'nikma va malakalarni tekshirish ham amalga oshiriladi. O'quvchi qo'yidagilarga o'rganish kerak; 1) ta'riflab berish yani baenlash; 2) Izchillikni saqlash, taraqqietning asosiy etaplarini bilish; 3) Belgilangan tushunchalarning mazmunini ochish; 4) voqea va hodisalarga tahlil berish va ahamiyatini ko'rsatish; 5) nom, atama, sanalarni eslab qolish; 6) Belgilangan terminlarni bilish ; 7) Xaritani bilish, reja, sxema, tablitsalarni foydalana bilish. Shunday qilib, tekshirishning vazifasi va mazmuni ko'rsatadiki, ular nafaqat nazorat va baholash funksiyasini bajaradi, balki ular tarix o'qitishning aniq bir etapi hisoblanadi: 56 Nazorat va baholash: a) bilimlarni o'zlashtirishda; b) bilish imkoniyatlarini rivojlantirishda; 3) g'oyaviy-siyosiy qarashlar, e'tiqodni shakllantirishda ahamiyatga ega. Hattoki, bo'lar o'quvchilarning shaxs sifatida shakllanishiga ham erdam beradi. Tekshirish vazifasi va mazmuni uning tashkil qilinishini, forma (shakl) va uslublarini aniqlaydi. Tarix bo'yicha tekshirish maqsadli yo'nalishda bo'lishi kerak. Uy vazifalarini tekshirish yani so'rash uchun ham yangi materialni baenlashga tayergarlik kabi har tomonlama tayergarlik ko'rishlari metodik jihatdan ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.8 KB
Ko'rishlar soni 45 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:16 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.8 KB
Ko'rishlar soni 45 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga