Guproqshunoslikni va agrokimyoni o'qitish shakllari va o'qitish shakllarining o'zaro bog'lanishi o'quv tarbiya ishlarining asosiy shakli darsdir. Xamma ta'lim-tarbiya ^aotibi, mazmuni, usullarining, tag»biyaning barcha murakkab majmui darsda amalga oshadi. ■ Tproqshunoslik va, agrokimy o'xituvchisi nazariy-jihatdan etarli tayyorlangan, ta'lim usullarini puxta egallagan bulsa-yu birok talabalar bilan olib boriladigan o'quv tarbiya ishlarining asosiy yo'nalishi bo'lgan daosni yaxshn tashkil kila olmasa, u talabalarga zarur bo'lish, ko'nikma va ggrbj beta olmaydi; Daos u№pguvchining o'quvchilar bilan birga olib bo-oadigan auditoriya mashg'uloti bo'lib, o'qituvchi xalabalar bilan katoiy jgdval asosida turli xil ueulyaavdan foydalanib, ish olib boradi. N.K,Baranskiy fikri bilan aytganda, dare o'qituvchi tomonidan o'quvchi :etidz barpo ztilayottan binoking g'ishtyadir, Xar bite xare bili** tajoibalagsh va ko'nikmalaridan biron yangilik beoish, ayni vaqtda oldin o'rganilgan bilimlarga suyanish va sungida o'rganiladigan mavzular uchun tayanch bo'lib xizmat qilishi zarur. Darslar o'quv-tajriba uchastkasida xam o'tkazyushshi mumkin. Darsning maqsadiga pedogogika nazariyasi, ilg'or o'qituvchilar va uzining shaxeiy tajribalariga asoslangan ijodiy fikr yakuni deb qarash kerak. darsning maqsadiga karab uning mazmuni belgilanadi. Tuproqshunoslyk va agrokimyo darelarining o'ziga xos xususiyatlaridan biri dastur materiallarini fan erishgan eng sungi yutuklar, tuproqshunoslik, qishloq xo'jalik - faoliyatlaridagi yangiliklar boyitib borishidir. Tuproqshunoslik va agrokimyo darelarining mazmunini belgilashda talabalarning boshqa o'quv fanlaridan olgan bilimlarini hisobga olish kerak. Darsning o'ziga xos xususiyatlaridan yana biri, o'quv qurollari (tuproq natijasi, rasmlar, tuproq namunalari, jadvallar, didaktik materiallar) dan foydalanilishdir. Darsning maqsadi, mazmuni va boshqa tarkibiy qismlari ko'rib chikilgandan sung, mazkur dare uchun zarur bo'lgan o'quv qo'llanmalari aniq bo'lib kol ad i. Utiladigan dare uchchun tanlanadigan o'quv qurollarining kaysi biri yangi mavzu uchun kaysi biri utgan mavzuni takrorlash va talabalar bilimini aniqlash uchun, kaysi biri amaliy ishlarda tadbiq etilishi lozymligi avvaldan belgilab kuyilishi zarur. Dare qo'yilgan maqsadga erishish - yangi materialni o'rganishga va takrorlashga muvofak usullarini tanlab olishga bog'liqtsir. Uslub va uslublarni tanlash esa darsning maqsadi va mazmuniga, o'quvchilarning bilim darajasiga ularning o'zlashtirish qobiliyatiga; shuningdek o'quv qo'llanmalarining mavjudligiga bog'lik. Talabalarning bilim, ko'nikma va malakalarini oldindan tayyorlagan savollar har xil savollar, testlar, orqali sinab kuriladi. Yangi materiallarni o'rganish. Yangi materiallarni o'rganish darsning eng asosiy kismidir, unda talabalar yangi bilim oladilar, yangi ko'nikma va malakalar hosil kiladilar. Yangi materialni o'rganishda bir-biriga bog'lik bo'lgan bir necha usullarni tadbiq etishga tug'ri keladi. Bu dare mavzusiga mavjud ko'rsatmali qurollarga talabalarning tayyorgarliklari va nixoyat, o'qituvchining xar bir darega ijodiy yondashishiga bog'liq. A.A.Polovinkin ifodasi bilan aytganda, darsning bu kismi murakkab bir asar bulsa, asarning ijodkori o'qituvchidir. Yangi materiallarni talabalar tomonidan yaxshi o'zlashtirishi o'qituvchining moxirligiga bog'liq. Tuproqshunoslik va agrokimyo darsida yangi materiallarni o'rganish asosan ikki ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:48:07
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.68 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:18
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:48 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.68 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:18 ]
Arxiv ichida: doc