XX asr pedagogikasi R Ye J A: 1. O'zbekistonda dastlabki o'rta ta'lim maktablarining tashkil etilishi va rivojlanishi. 2. Boshlang'ich va o'rta maktabda o'qitish mazmunining takomillashib borishi. 3. Yangi usul maktablarining vujudga kelishi. 4. Maktab uchun o'qituvchi kadrlar tayyorlash tartibi, umumiy maktab tavsilining istiqboli. 1. Xalq ta'limi tizimida (jumladan) muhim urinni egallagan umumiy ta'lim maktablari Respublikamiz hayoti bilan chambarchas bog'langan bo'lib, davlatning mafkuraviy, madaniy vazifalariga xizmat qiladi. Shuning uchun ham Respublikamiz huquqmati, xalq ta'limi vazirligi joylardagi hokimiyatlar va jamoatchilik xalq ta'limi tizimini jumladan, umumiy ta'lim maktablarini rivojlantirish, ularning tarmoqlarini kengaytirish va yangi binolar bilan ta'minlash, ukuk moddiy va texnika bazasini mustahkamlash hamda ularni yuqori bilimga ega bo'lgan o'qituvchilar bilan ta'minlash borasida bir kator tadbirlarni amalga oshirib kelmokdalar. Chunonchi 1966 yilda sobiq SSR tomonidan qabul qilingan Umumiy ta'lim maktagblarini yanada rivojlantirish choralari to'g'risida, 1972 yil 20 ibldagi Yoshlarni umumiy o'rta ta'limga o'tkazishni tugallash va umumiy ta'lim maktablarini yanada rivojlantirish to'g'risida, shuningdek, Qishloq umumiy ta'lim maktabining ish sharoitini yanada yaxshilash tadbirlari to'g'risida, Mamlakatda oliy ta'limni yanada takomillashtirish to'g'risidagi 1972-1977 yillar mobaynida qabul qilingan tarixiy karorlari asosida Respublikamizda salmokli ishlar amalga oshirildi. Yoshlarni umumiy o'rta ta'limga o'tkazish 1975 yilga kelib tugallandi. Mazkur karorlarga asosan Respublikamizda mehnat ta'limi va tarbiyasi, ayniqsa, ijtimoiy foydalai mehnatni hamda o'quvchi-yoshlarni kasbga yo'naltirish ishining sifat va samaradorligini oshirishga qaratilgan tadbirlar ishlab chikildi, va u amalga oshirildi. Maktab o'z tabiatiga ko'ra iqtisodiy va ijtimoiy taraqqiyotini taminlovchi, uni saklovchi insoniyat tomonidan tuplangan umum-insoniy ma'naviy boyliklarni avloddan-avlodga yetkazib bervuvchi va boyituvchi muhim tarmoq hisoblanadi. ta'lim tarbiya samaradorligini ishirishda axloqiy, badiiy va estetik tarbiya berishga alohida ahamiyat beriladi. O'quvchilarda yoshlik chogidanok jamoatchilik, o'ziga va bir-biriga talabchanlik, xallolik va xakguylik, saxiylik kabi xususiyatlarni shakllantirish xar bir o'qituvchining kundalik vazifasiga aylanmogi zarur. Jamiyatning tubdan qayta qurilishi maorifning barcha buginlarini mazmunan qayta tuzilishini talab etadi. Jumladan, maktabda ta'lim tarbiya berish hisoblangan o'quvchilar o'z-o'zini boshqarish tashkilotlari faoliyatidagi raschiatchilikka sovukkonlikka barham berish, uning ish mazmuni va shakllarini tubdan o'zgarutirish, o'quvchilarning kundalik talab va ehtiyojlarini kondirishga xizmat qiladigan o'quvchilarning ixtiyoriy jinslashgan birlashmalariga aylantirish kuzda tutiladi. Xalq maorifini boshqarish, ta'lim va tarbiya jarayonini tashkil etishga to'g'ri rahbarlik qilish, maktab uchun gamxurlikni umum xalq ishiga aylantirish maktabda o'quv tarbiyaviy ishlarni samaradorligini ta'minlashning muhim shartlaridir. 2. Boshlang'ich va o'rta maktabda o'qitish mazmunining takomillashib borishi. Urushlar davrida maktablarda tarmogi birmuncha qisqargan o'quvchilar soni ham shunga yarasha kamaygan edi. Usha yillari yangi maktab binolari qurilmaganligi va eski maktablarni o'z vaqtida birday remont qilinmaganligi sababli ko'p maktab binolari o'quv jarayonini maromida tashkil etish va gigiyena talablariga ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:51:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.13 KB
Ko'rishlar soni
34 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 19:30
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:51 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.13 KB
Ko'rishlar soni
34 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 19:30 ]
Arxiv ichida: doc