Yangi pedagogik texnologiya - o'quv tashxisini belgilash yo'llari Reja: Pedagogik texnologiya ta'lim muammolarining yechimi sifatida. o'qitish texnologiyalarga qo'yiladigan talablar. ta'lim natijasini nazorat qilishning reyting tizimi. Matematika fanida o'quvchilar bilimini ko'p ballik tizimda nazorat qilish. mehnat ta'limi darslarida o'quvchilarning bilimini nazorat qilish yo'llari. Umumiy biologiyadan didaktik o'yin darslarini tashkil qilish. ta'lim - inson faolligini oshiradigan muhim bir tarmoqka aylanmokda. Shuning uchun ta'lim tizimida inson faoliyati bilan boђlik kupgina muammolarni xal etish zarur. o'z - uzidan kurinib turibdiki bu vazifalarni yechish ilmiy - texnika jarayoning rivojlanishi bilan boђlik holda amalga oshirilishi lozim. Respublikamizda ta'lim - tarbiya jarayonini rivojlantirish bilan boђlik o'zgarishlar ta'lim tizimini tubdan isloh qilish, yangi usullarni yaratish va amaliyotga joriy qilish bilan boђlikdir. Bu esa o'qitishda texnik vositalarni qo'llash, ta'limning butun jarayonini aniq reja asosida tashkil qilish asosida uni individuallashtirishni kuzda tutudi. Zamonaviy talqinda «pedagogik texnologiya» tushunchasi barcha boshqariluvchi tashkiliy kismlar va ularning boђlikligini tahlil qilish, tanlash, loyihalash va nazorat qilish yo'li bilan ta'lim samaradorligini yuqori darajaga ko'tarish hamda bu borada sistemali yondashuvni joriy etishni ifodalaydi. 50- yillarning o'rtalarida ta'limda texnik vositalarni qo'llash masalalari «pedagogik texnologiya» yo'nalishi bilan kushilib ketdi. Bunda asosiy etibor o'quvchilarning auditoriyasini kengaytirishda texnik vositalar imkoniyatlarini oshirishga, ularning axborot siђimi hamda uzatish sifatlari, ta'limni individuallashtirishga asosiy ahamiyat berildi va berib kelishmokda. 60 - yillarning boshlariga kelib dasturlashtirilgan ta'lim, o'quv jarayoniga utish «texnologiya» tushunchasining tayanch nuqtasi bo'lib koldi. Dasturlashtirilgan ta'limni izchil amalga oshirish talabi kuyildi. Dasturlashtirilgan ta'lim va o'rgatuvchi mashinalar bo'yicha birlashgan kumita (AKSh) tavsiyalarida yaxlit ta'lim dasturining texnologiya tushunchasini ilgari surildi. U o'z ichiga ta'lim maqsadlari, ularni uzlashtirish va baholashning mos ravishdagi mezonlari, ta'lim muhitning aniq tavsifini kamrab oladi. Bu esa o'rgatish majmuini tulaligicha qayta tahlil qilish tushunchasiga mos keladi. ta'limni «texnalogik» yo'nalishda ko'rishning umuiy mezoni uning aniq va batafsil belgilangan maqsadga yo'naltirilganligidadir. Bu holda muayyan maqsadni amalga oshirish uchun alohida qonuniyat, jarayon, ketma - ketlik va unga mos amallar majmui mavjud bo'lishi asos sifatida olinadi. «Pedagogik texnologiya»ning vosita asosida yo'naltirilganligi uning turli usullar yordamida turli ta'lim tizimlarini tanlashdagi keng imkoniyatlarini belgilab beradi. Bunda ta'limning tashkiliy jihatlari guyoki tashqaridan belgilangan maqsadlarga erishish usuli sifatida karaladi. Uzoro mutanosib tarzda amalga oshirilishi talab etiladigan jarayonlar tahlili va ularni saralash o'quv faoliyati mazmunini hisobga olmagan holda olib boriladi. Bunda «pedagogik texnologiya» doirasida aniklab olinadigan maqsadlarning empirik (tajriba) tahlili beriladi. Umumiy didaktik maqsadlarning texnik reduksiyasi (aniq holatga keltirish) tahlili «pedagogik texnologiya» imkoniyatlari tahlilining muhim tomoni hisoblanadi. Muayyan o'quv jarayoni tahlili uchun ta'lim metodlarini tanlashning sharti sifatida o'quvchining bilim darajasini oldindan tasxishlash ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:51:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.37 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 19:30
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:51 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.37 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 19:30 ]
Arxiv ichida: doc