Yangi pedagogik texnologiya namunalari fanlar yo'nalishi bo'yicha Reja: 1.Yangi pedagogik texnologiyalarni qo'llashda fanlarning o'ziga xos tomonlarini hisobga olish. 2.ta'lim jarayonida «bahs munozara» darsini qo'llash. 3.Maktabgacha ta'lim tizimida pedagogik texnologiyalarning o'ziga xos xususiyatlari. 4.Tarix darsida rolli o'yinlardan foydalanish. 5.Ishchanlik o'yinlari - o'quvchilarda ishbilarmonlik va tadbirkorlik xislatlarini shakllantirish omili. XXI asrga kadam kuyish arafasida jamiyatimizda tub islohotlar amalga oshirildi, ijtimoiy - iqtisodiy, ma'naviy - ma'rifiy o'zgarishlar inson baxt - saodati va kamoloti uchun xizmat qiladi, erkin fikrlaydigan shaxs tarkib topadi. Ana shu jarayonlarda ta'lim tarbiyaning o'rni bekiyosdir. Yangi asrda ta'limni harakatlantiruvchi kuch uzida aniq didaktik masalalarga qaratilgan pedagogik texnologiyalar hisoblanadi. Pedagog va tarbiyachilar oldida dolzarb muammo xam yoshlarni mustaqil fikrlashga, o'z mavkeini himoya qilishga, tanqidiy fikrlashga undaydigan fan mavzulari bo'yicha amaliytga tadbiq etish hisoblanadi. Yangi pedagogik texnologiyani amalda qo'llashda xar bir fanning o'ziga xos tomonlarini hisobga olish kerak. Maktab shaxsning shakllanish jarayoni g'oyat intensiv kechayotgan, o'quvchi o'z xatti-harakatlarini, qarashlarini, ruhiyatini uzgalarniki bilan solishtiradigan xar qanday faoliyatning g'oyaviy asoslarini kidirishga urinadigan bosqich sanaladi. Shu davrda o'z fikrini dadil aytishga, o'z qarashlarini himoya etishga odatlanmagan, birovdan chuchib turadigan, buyni kisik, boshi egik bo'lib uzgalar irodasini ijro etishga kunikkan o'smir xech kachon shaxs darajasiga kutarila olmaydi. Shaxslik - ong, nutq, odatlar, kiliklar, kechinmalar, hissiyotlar, ma'naviy qoidalarga rioya qilish yoki kilmaslikdan iborat. ta'lim jarayonida o'quvchi bahs - munozara mobaynida mantikiy fikrlashga, hayotdan, badiiy asarlardan misollar keltirib, fikrini asoslashga, isbotlashga, ta'lim tizimida bahsli vaziyatni hosil kila bilish muhim ahamiyatga ega. bahs o'quvchida fikrlash, uzganing holatini his qilish qobiliyatining shakllanishi, o'sishi va rivojlanishini ta'minlaydi. U o'quvchining mustaqil mushoxada yuritish, o'z fikrini ifodalash va asoslash qobiliyatini rivojlantirishga yo'naltirilgan faoliyat bo'lib, o'quvchida o'z qarashlarini shakllanishini ta'minlaydi. bahs - munozara ta'limning hayot bilan aloqasi hayotiy lavxalarni bilimlar manbai sifatida qo'llash, kolipdagi fikrlashdan kochish, o'quvchining mustaqil faoliyatiga erk berish, ta'limning individualligini kuchaytirish, o'quvchilarning mustaqil tadqiqot olib borish, kashf eta bilishga imkoniyat yaratiladi. bahsli - muammoli vaziyat insoning intelektual qiyin holatga tushib qolishidir. U hodisa yoki holatni qanday izoxlashni bilmaydi. Bu holat o'z navbatida insonni yangi yullarni kidirishga undaydi. o'zi uchun yangi tushuncha yoki hodisani anglash jarayonida qiyinchiliklar bilan tuknashuv yuzaga keladi. bahsli vaziyat - muammo, uni yechish yo'llarini izlash, muammoning yechimi shaklida belgilanagan. Bola muammo bilan tuknashganda fikrlay boshlaydi. Unda taqqoslash, tahlil qilish, umumlashtirish, aniklik tizimiga sola bilish ko'nikmalari shakllantirilgan bo'lishi lozim. Bu urinda o'qituvchining vazifasi fakat mavzuni tushuntirib berish emas, masalani to'g'ri kuya bilish, o'quvchilarni kiziktira olish, uning tuyg'ularini bezovta kila bilish va muammoni xal etishda hamkor sifatida katnashishidan iborat. Bola ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:51:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
26.74 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 19:31
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:51 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
26.74 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 19:31 ]
Arxiv ichida: doc