Yangi pedagogik texnologiyalar tizimi. Chet el pedagogikasining interfaol usullari

Yangi pedagogik texnologiyalar tizimi. Chet el pedagogikasining interfaol usullari

O'quvchilarga / Pedagogika
Yangi pedagogik texnologiyalar tizimi. Chet el pedagogikasining interfaol usullari - rasmi

Material tavsifi

Yangi pedagogik texnologiyalar tizimi. Chet el pedagogikasining interfaol usullari Reja: 1. aqliy xujum. 2. bahs-munozara. 3. Bumerang. 4. Klaster tarmoqlanish. 5. hamkorlik pedagogikasi. Tayanch tushuncha va iboralar: aqliy xujum, erkin, ijodiy fikrlash, nostandart fikrlash, g'oya va fikrlarni bildirish, kengaytirish, tanqidiy fikrlash: bumerang, klaster, hamkorlikda o'qish. Kuyida interfaol ta'lim usullarining ayrimlariga to'xtalamiz. «aqliy xujum» biror muamoni yechishda guruh katnashchilari tomonidan bildirilgan erkin fikr va mulohazalarni to'plab, ular orqali malum bir yechimga keladigan samarali usullardan biridir. U, to'gri va ijobiy ko'llanilganda shaxsni erkin, ijobiy va nostandart fikrlashga o'rgatadi. «aqliy xujum» usulini ko'llashda o'qituvchi guruh ishtirokchilarini to'playdi, ular oldiga biror muammoli vaziyatni yechish bo'yicha o'z fikr va mulohazalarini bildirishni so'raydi. Mazkur bosqichda ishtirokchilardan xech biri boshqa katnashuvchilarning g'oyasi, fikrinii muxokama qilishi yoki baholashi mumkin emas. Bildirilgan xar qanday g'oya va fikrlar hisobga olinadi, kancha ko'p fikr va g'oyalar bildirilsa shuncha yaxshi. Bildirilgan g'oya va fikrlarni to'ldirish, kengaytirish, qayta o'zgartirish mumkin. g'oyalar yozilgan varaklar devorga osib ko'yiladi. Berilgan g'oyalar asosida muammoni xal etishga yordam beradigan yechimni tinglash uchun muxokama o'tkaziladi. Bu xakikatdan xam o'quvchilarning ta'lim jarayonida faol ishtirok etishlari, turli g'oyalari bayon etish chogida boshqalarni xam kizgin ishga yo'llashlari, ilxom bilan ishlashlariga imkon beruvchi va unga ragbarlantiruvchi mumkin emas, birgina g'oya guruhning barcha ishtirokchilarini bir xilda o'ziga jalb qiladi. o'qituvchi mavzu yoki savolni ajratib, keyin esa o'quv faoligi 5-10 dakika oraligida vaqt chegarasida engillashtiriladi. aqliy xujum turli tarzda ko'llanishi mumkin. Masalan, qandaydir mavzuni yoki muammoni muxokama qilish orqali xal qilish uchun savol ko'yish. «…bahslashuvchilarning bir-biriga nisbatdan fazoviy joylashuvlariga bog'liq» (Karimova V.M. Psixologiya. - Toshkent, 200. -157 b.), yani an'anaviy dars o'tkazish shaklida tinglovchilarning bir-birlarining yuzlarni ko'rish imkoniyati cheklangan bo'ladi, bunday xol esa tinglovchilarning ruhiy tayyorgarligiga putur etkazishi mumkin, aksincha doira shakldagi stol atrofida joylashib, o'rtaga tashlangan mavzu yuzasidan erkin fikr bildira oladigan tinglovchilarda bahs-munozara o'tkazish uchun psixologik tayyorgarlik kuzatiladi. rasm. «aqliy xujum» usulining sxemasi. Dars mobaynida o'qituvchi mavzuning xarakteri va u shakllantirishi lozim bo'lgan bilim, ko'nikma va fazilatlarga mos tarzda munozara sharoitini tanlashi va shundan keyingina mashg'ulotni boshlashi kerak. Masalan, keyingi paytlarda keng ko'lamda ko'llanilayotgan munozara yuritishning «breynshtorming» shaklini olib karaydigan bo'lsak, bunda bahslashuvchilar ko'prok ongli, asosli fikrlarni bayon etishga harakat kiladilar. Shuni etirof etish joizki brein storming (inglizcha «aqliy xujum») uslubi amerikalik olim A.Osborn tomonidan 1930 yilda taklif etilgan bo'lib, unda loyihalarni rejalashtirish va uning natijalarni oldindan bashorat qilish kuzda tutilgan edi. «Breynshtorming» uslubining psixologik mohiyati shundaki, munozaraga kirilganda bahslashuvchilarga miyaga qanday fikr kelsa, uni tanqidsiz, erkin aytish imkoniyati beriladi. Oxirida esa bahslashuvchilar ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 37.18 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 19:31 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 37.18 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga