Yangi pedagogik texnologiyalarning ilmiy- uslubiy asoslari Reja: Yangi pedagogik texnologiya (YaPT) nima. Yangi pedagogik texnologiya tarixi. YaPT maqsad va vazifalari. YaPT zamon talabi. YaPT- ta'lim tarbiya jarayonining mazmunini amalga oshirish texnikasi. PYeDAGOGIK TYeXNOLOGIYa - barcha boshqariluvchi tashkiliy kismlar va ularning bog'liqligini tahlil qilish, tanlash, loyihalash va nazorat qilish yo'li bilan pedagogik samaradorlikni yuqori darajaga ko'tarish hamda bu borada tizimli yondashuvni joriy etishni ifodalaydi. Pedagogik texnologiya (PT) -shunday bilimlar sohasiki, ular yordamida XXI asrda davlatimizda ta'lim sohasida tub burilishlar yuz beradi, o'qituvchi faoliyati yangilanadi, talaba-yoshlarda xurfikrlilik, bilimga chankoklik, Vatanga mexr-muhabbat, insonparvarlik tuyg'ulari tizimli ravishda shakllanadi. ma'lumotlilik asosida yotuvchi bosh g'oya xam tabiat va inson uzviyligini anglab etadigan, avtoretar va soxta tafakkurlash usulidan voz kechgan sabr bardosh- li, kanoatli, uzgalar fikrini xurmatlaydigan, milliy madaniy va umuminsoniy qadriyatlar kabi shaxs sifatlarini shakllantirishni kuzda tutgan insonparvarlik hisoblanadi. Bu masalaning yechimi kaysi darajada ta'limni texnologiyalashtirish bilan bog- lik? Texnologiya tushunchasi texnikaviy taraqqiyot bilan bog'liq holda fanga 1972 yilda kirib keldi va yunoncha ikki so'zdan-texnos (technt)- san'at, hunar va logos (logos) - fan, ta'limot so'zlaridan tashkil topib hunar fani manosini anglatadi. Birok bu ifoda zamonaviy texnologik jarayonini tulik tavsiflab bera olmaydi. Texnologik jarayon xar doim zaruriy vositalar va sharoitlardan foydalangan holda amallarni muayyan ketma-ketlikda bajarishni kuzda tutadi. Yanada anikrok aytadigan bulsak, texnologik jarayon bu mehnat qurollari bilan mehnat obyektlariga bosqichma bosqich ta'sir etish natijasida mahsulot yaratish borasidagi ishchining faoliyatidir. Yani: PT- bu o'qituvchi (tarbiyachi) ning o'qitish (tarbiya) vositalari yordamida o'quvchi (talaba) larga muayyan sharoitda ta'sir ko'rsatish va bu faoliyat maxsuli sifatida ulardan oldin belgilangan shaxs sifatlarini intensiv shakllantirish jarayonidir. hozirgi kundagi pedagogik nashirlarda (texnologiya) atamasini xilma xil talqin etilishi holatini kuzatishimiz mumkin: o'qitish texnologiyasi, o'quv jarayoni texnologiyasi, ma'lumot texnologiyasi, tarbiy texnologiyasi va x.k. o'qitish texnologiyasi PTga yaqin tushuncha bulsada aynan o'xshash manoni anglatadi, chunki u malum predmet, mavzu va savollar doirasidagi aniq o'quv materiallarini uzlashtirish yo'lini muayyan texnologiya atrofida ifoda etadi. U kuprok xususiy metodika bilan bir jinslidir. PT esa ma'lumot texnologiyasini joriy etish taktikasini ifodalaydi va o'qituvchi-pedagogika jarayon o'qituvchi (talaba). Funksional tizim qonuniyatlarga tegishli bilimlar asosida kuriladi. Bazan metodikani texnologiyadan ajrata olmaydigan, ular bir narsa deb etirof etadigan amaliyotchi o'qituvchilar uchrab turadi. Metodika-o'quv jarayonini tashkil etish va o'tkazish bo'yicha tavsiyalar majmuasidan iborat desak, PT- o'qituvchining kasbiy faoliyatini yakunlovchi va ta'limda yakuniy natijani kafolatlaydigan muolaja yig'indisidir. Malum vaqt davomida PT- o'quv jarayonini texnik vositalari yordamida amalga oshirish deb karab kelingan edi. 70-yillardan boshlab esa pedagogik adabiyotlarda bu tushunchaning mohiyati ancha keng talqin etila boshlanadi. Yaponiya olimi ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:51:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
13.86 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 19:31
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:51 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
13.86 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 19:31 ]
Arxiv ichida: doc