Yosh avlod tarbiyasining maqsad va vazifalari

Yosh avlod tarbiyasining maqsad va vazifalari

O'quvchilarga / Pedagogika
Yosh avlod tarbiyasining maqsad va vazifalari - rasmi

Material tavsifi

RYeJA: 1. Shaxs va uning rivojlanishi haqida tushuncha. 2. Shaxs rivojlanishiga taosir etuvchi omillar. 3. Bolalarni yosh davrlari xususiyatini tavsifi. Kirish. O'zbekiston Respublikasining o'ziga xos taraqqiyot yo'li oliy o'quv yurtlaridan yuqori malakali muhandislar tayyorlashning yangicha tamoyillarini takazo etmokda. Bu esa pedagogika kursini yangi konsepsiya asosida ishlab chiqishni va o'qitishni dolzarb muammo qilib kuydi. O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Maxkamasining «Kadrlar tayyorlashning milliy dasturida» bozor iqtisodiyoti va yangicha texnologiya sharoitida ishlay oladigan kadrlarni tayyorlash kuzda tutilgan. o'quv yurtlarida taolim tarbiya jarayonlarini jahon andozalari darajasiga ko'tarish, yangi taolim usullari, pedagogik va axborot texnologiyalari asosida tashkil etish, yoshlar taolim tarbiyasini milliy mafkura, umuminsoniy qadriyatlarni bilish, Vatanga muhabbat, istiqlol g'oyalariga sadokatlilik ruhini tarkib toptirish asos qilib olinishi lozim. Tavsiya etilgan ma'ruza matnlari o'z oldiga bo'lajak mutaxassislarni xalqimizning o'ziga xos maxnaviyatini ruhiga mos tushadigan pedagogik bilim, ko'nikma va malakalar bilan mukammal qurollantirish orqali ularda milliy tafakkur, odob-axloq, tarbiyani tarkib toptirishni maqsad qilib kuyadi. Ushbu ma'ruzalar Respublikamizda bozor munosabatlarining shakllanishi sharoitida talab va ehtiyojlarni, jamiyatimiz istiqboli, xalqimizning boy pedagogik qadriyatlarini, rivojlangan mamlakatlarni taolim-tarbiyaga oid ilg'or tajribalarini hamda hozirgi zamon pedagogikasi, psixlogiyasi fanlari nazariyasi va amaliyoti yutuklarini hisobga olgan xalqimizning farzandlaridan bo'lajak Muso Xorazmiy, Axmad Fargoniy, Farobiy, Beruniy, Ibn Sino, Imom Buxoriy, Ulugbek kabi imonli, eotikodli, bilimdon, kasb-hunarli, kelajagi buyuk davlatimizning sadokatli fukorolarini shakllantirishning ilmiy uslubiy asoslari bilan talabalarni qurollantiradi. Pedagogika shaxs taolimi haqidagi fan ekanligidan kelib chikib, uni o'rganishda quyidagi masalalarga eotibor beriladi: Taolim ijtimoiy, taraqqiyotning ustuvor yo'nalishi bo'lib jamiyatning maonaviy jihatdan takomillashtirishning eng ishonchli omili; Jamiyatni demokratiyalashtirish va inson parvarlashtirish g'oyasidan kelib chikib taolim-tarbiya markazida shaxs, uning talab ehtiyojlari, kizikishi, intilishlari hamda ularning qobiliyati va isteododlarini o'stirish turadi; hozirgi zamon taolim-tarbiya muammolarini xal etishda xalqimizning ko'p asrlik boy pedagogik tajribasi hamda jamiyat taraqqiyotining istiqbollari va ilg'or mamlakatlarning tajribalari xam hisobga olinadi. Shaxs deganda muayyan jamiyatning aozosi tushuniladi. Odam shaxs bulmogi uchun ruhiy jihatdan taraqqiy etgan, o'z xususiyati va sifatlari bilan boshqalardan farq qilishi lozim. Xar bir odam shaxs sifatida turlicha namoyon bo'ladi. U uzining xarakteri, kizikishi va qobiliyati, aqliy rivojlanganlik darajasi, ehtiyoji va mehnat faoliyatiga munosabati bilan farqlanadi. Bular shaxsning o'ziga xos xususiyatlar rivojlanib maolumot bir bosqichga etsagina mukammal, kamol topgan inson deyiladi. Shaxsning ijtimoiy vokelikka, mehnatga, kishilarga jamiyatga bo'lgan munosabati turlicha. Uning faollik darajasi va axloq-odob borasilagi yetukligi xam turlichadir. Shaxs nomini olish uchun nima qilish kerak? Odamning ijtimoiy mavjudod sifatida shaxs nomini olish uchun unga ijtimoiy-iqtisodiy hayot va tarbiya kerak. Shu sababli pedagogika fani bolalarning shaxs sifatida rivojlanishi uchun, uning xar tomonlama kamolga etish qonuniyatlarini ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 19.78 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 19:31 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 19.78 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga