Yosh psixologiyasining va pedagogik psixologiyaning predmeti

Yosh psixologiyasining va pedagogik psixologiyaning predmeti

O'quvchilarga / Pedagogika
Yosh psixologiyasining va pedagogik psixologiyaning predmeti - rasmi

Material tavsifi

Yosh psixologiyasining va pedagogik psixologiyaning predmeti Reja : Yosh psixologiyasi va pedagogik psixologiyaning predmeti Yosh va pedagogik psixologiyaning tarixi L.S.Vigotoskiyning yuksak psixik funktsiyalari xakidagi nazariyasi Sharq mutafakkirlarining bola tarbiyasi xakidagi fikrlari Ta'lim - tarbiyaning hozirgi asosiy nazariyalari Yosh va pedagogik psihologiyaning metodlari Tayanch iboralar : Yosh psixologiyasi va pedagogik psixalogiya ta'lim tarbiya nazariyalari, tashkiliy metod imperik, natijalarni kayta tiklash sharxlash XXI asr busagasida juda kuplab davlatlarda bulgani kabi dunyo xaritasida munosib o'rin olgan mustaqil o'zbekistonda ham barcha sohalarda tub islohotlar boshlandi. Bu islohotlarning barchasi inson omilini xar qachongidan ham yuqori saviyaga ko'tarib, inson va uning mukammaligi o'z ustida ishlashi, o'z mukammalligi hususida qayg'urish muammosi har qachongidan ham dolzarb masalaga aylandi. Milliy dasturda e'tirof etilgan yangicha modeldagi shahsni kamol toptirish, yosh avlod ongini ta'lim olish davrida rivojlanish tendentsiyalaridan ortiq toki yangicha o'qish tehnalogiyalarini bola tomonidan o'zlashtirishi va undagi aqliy intelektual qobiliyatlarga nechog'lik ta'sir ko'rsatayotganligini o'rganish, ma'naviy barkamollik tamoyillarini maktabda va yangi tipdagi ta'lim muassasalarida joriy etish ham shahs psixalogiyasini teran bilgan holda o'qitishning eng ilg'or va zamonaviy shakllarini amaliyotga tadbiq etishning taqozo etadi. Yosh davrlari psixologiyasi fanining mavzu baxsi bolaning tug'ilishidan boshlab voyaga yetguncha har psixologik rivojlanishi shaxsning tarkib topishi muammolarini ularning psixologik manbalarini urganishdan iborat. Pedagog psixologiyasi esa ta'lim va tarbiyaning psixik qonuniyatlarini va mehanizmlarini o'rganadi. Yosh va pedagogik psixologiya aloxida predmet sifatida XIX asr boshlarida vujudga kelgan. Rossiyada mazkur soxadagi tadkikotchilar namunalari SHark ka Garb madaniyati taьsirida inson ruxiyati bilan boglik kator ogzaki va yozma, va ilmiy asarlarda paydo bula boshladi. Dastlabki pedagogik-psixologik mazmunidagi asarlar 17-18 asrlarda diniy axlokiy tarzda yozilgan edi. 18 asrlan boshlab bolalar psixologiyasi buyicha muayyan tartibga, yunalishga va uslubga ega bulgan ilmiy fikrlar vujudga keldi. Jumladan, K.R.Ushinskiyning «Inson tarbiya predmeti. N.F. Kapterifning «Pedagogik psixologiya», I.A.Sikorskiy «Bola ruxi», A.FLazurskiynin! «Maktab ukuchisinint tavsifi». P.F. Lesgaftning «Oila va bola tarbiyasi va uning axamiyati» asarlari psixologik ilmiy tadkikotni shakllantirishga xizmat kildi. I.M, Sechenov psixikani reflektor xususiyatini kashf kilib fan olamida keskin uzgarish yasadi. I.P.Pavlov kashf etgan kator konuniyatlar, xossalar, 2-signallar sistemasi eksperimental ishlarmi olib borishga puxta zamin xozirlaydi. Sechenov va Pavlov goyalariga P.O.Efrusi, N.E.Ribakov. K.P.Kornikov, P.P.Blonskiy. L.S. Vigotskiy va boshka olimlar yosh psixologiyasi buyicha kimmatli tadkikotlarni amalga oshirdilar va yangidan-yangi konuniyatlarni yaratlilar. XIX asr oxiri XX asr boshlarida AKSH va Garbiy Yevropa mamlakatlarida yosh psixologiyasi va idealogik psixologiya fanlarida ilmiy tadkikotlarga asoslangan kator asarlar paydo buldi. tikalnk psixolog U.Djems «Ukituvchilar bilan psixologiya tutrisida yeuxbal (1902)» asarida yosh davrinng xususiyatlari ilmiy va amaliy axamiyatga zga bulgan ma'lumotlarni chukur gaxlil kildi. ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 99.65 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 19:32 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 99.65 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga