Yuz ichidagi sonlarni ko'paytish va bo'lishga o'rgatish metodikasi

Yuz ichidagi sonlarni ko'paytish va bo'lishga o'rgatish metodikasi

O'quvchilarga / Pedagogika
Yuz ichidagi sonlarni ko'paytish va bo'lishga o'rgatish metodikasi - rasmi

Material tavsifi

Yuz ichidagi sonlarni ko'paytish va bo'lishga o'rgatish metodikasi Reja: I. Jadval ichida ko'paytirish, bo'lish. 1) ko'paytirish va bo'lish amallarining manosini ochib berish. 2) ko'paytirish va bo'lishning maxsus xollari. 3) 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 sonlarini bir xonali sonlarga ko'paytirish va bunga mos bo'lish jadvalini tuzishga o'rgatish. II. Jadvaldan tashqari ko'paytirish, bo'lish. II. Koldikli bo'lish. Tayanch iboralar: ko'paytirish, bo'lish, jadval ichida va jadvaldan tashqari ko'paytirish va bo'lish, koldikli bo'lish, ko'paytirish va bo'lish manosi, ko'paytirish jadvali, 1 ga, 0 ga, 10 ga ko'paytirish, bo'lish, ko'paytirish va bo'lish maxsus xollari. 1. ko'paytirish va bo'lish amallarining manosini ochib berish. Yuz ichida ko'paytirish va bo'lish II sinfda urgatiladi, ammo o'rgatishga tayyorgarlik ishlari birinchi sinfdayok 10 va 100 ichida nomerlashni, qo'shish va ayirishni o'rgatishdan boshlanadi. Dasturda nazarda tutilgan tayyorgarlik ishning mohiyati har xil topshiriqlarni ko'rsatmalilik asosida bajarishdan iborat. Bu topshiriqlar har xil kushiluvchilar yig'indisini topish va sonni bir xil kushiluvchilar yig'indisi shaklida tasvilarshni talab qiluvchi topshiriqlardir. Bolalarni maktabda o'qitishning birinchi kunidanok bir xil buyumlarni bittalb sanashgagina emas, balki ikkitalab, juftlab, beshtalab sanashga mashq kildirish nazarda tutilgan. Masalan: 3 marta 2 tadan doira ko'ying. Nechta doira kuyidingiz? 2 marta 4 tadan kvadrat chizing. Nechta kvadrat chizdingiz? 12, 15, 10 sonlarini bir xil kushiluvchilarning yig'indisi ko'rinishida tasvirlang. 12=3+3+3+3 12=4+4+4 12=6+6 10=5+5 15=3+3+3+3+3 15=5+5+5 bo'lish amalini o'rganishga tayyorlash maqsadida amaliy mashqlar bajariladi. Masalan: 8 ta doiracha oling va ularni 2 tadan kuyib chiking. Necha marta 2 tadan doira hosil bo'lishini sanash natijasi orqali topiladi. ko'paytirish amalining manosini o'rganishda quyidagi masalalardan foydalanish mumkin. Masalan: Xar bir taksimchada 5 tadan olma bor. 4 ta taksimchada kancha olma bor? Uy bekasi xar biri 3 kgdan kartoshka bo'lgan 3 ta paket oldi. U necha kg kartoshka sotib oldi? Bu masalalarning yechimlarini I sinfda o'quvchilar 5+5+5, 4+4+4, 3+3+3 ko'rinishda yozadilar va ular masalaning shartida yechimda bir xil kushiluvchilar borligini biladilar. ko'rsatmalilik asosida bu ko'rinishdagi matnli masalalarni bir kanchasini echtiriladi. Bunda bolalar etibori kushiluvchilar bir xil ekaniga karatiladi, xar gal kushiluvchilar kancha ularning yig'indisi nimaga teng ekani aniklanadi, sungra bolalar ongiga bir xil kushiluvchilar yig'indisini ko'paytirishga doir misollar bilan almashtirish mumkinligini etkaziladi va 5+5+5 ni 5*3 deb yozishni bunda birinchi son qanday kushiluvchi kushilayotganini ikkinchi son esa bu kushiluvchilar nechta ekanini bildiradi, nuqta esa ko'paytirish amalining belgisi ekanini aytadi va ko'paytirish bir hosil kushiluvchini qo'shish demakdir degan xulosaga kelinadi. 5*3=15 yozuvda 5 - I kupaytuvchi, 3 - II kupaytuvchi, 15 esa kupaytma deyilib, 5 ni 3 ga kupaytirsak, 15 chikadi deb o'qishni ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.48 KB
Ko'rishlar soni 36 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 19:32 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.48 KB
Ko'rishlar soni 36 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga