Zamonaviy pedagogik texnologiya loyihasi va uning tarkibiy tuzilishi

Zamonaviy pedagogik texnologiya loyihasi va uning tarkibiy tuzilishi

O'quvchilarga / Pedagogika
Zamonaviy pedagogik texnologiya loyihasi va uning tarkibiy tuzilishi - rasmi

Material tavsifi

Zamonaviy pedagogik texnologiya loyihasi va uning tarkibiy tuzilishi Reja: 1. Didaktik jarayon pedagogik texnologiya asosi sifatida 2. o'qituvchi faoliyatining texnologiyalanuvchanligi 3. o'qituvchi faoliyatining texnologiyalanuvchanligi Didaktik jarayon pedagogik texnologiya asosi sifatida o'qituvchi faoliyatining muhim bosqichi - bu didaktik jarayon (yoki o'quv-bilish tuzilmasi)ni loyihalash hisoblanadi. Aynan shu didaktik jarayon pedagogik texnologiyaning asosini tashkil qiladi yoxud u belgilangan vaqt ichida ta'lim (tarbiya) maqsadiga erishish uchun UE mazmunini o'quvchi(talaba)larga uzatish yo'llarini aniklab beradi. Shu bilan birgalikda didaktik jarayonning nazariy asoslarini yaxshi bilmasdan turib samarali pedagogik texnologiyani yaratish mumkin emas. Xush, didaktik jarayon mohiyati nimadan iborat? Ularni loyihalashga qanday pedagogik talablar kuyiladi? Psixologiya va pedagogika fanida didaktik jarayon mutaxassis shaxsini shakllantirish jarayoni sifatida talqin etiladi. Shu urinda ilmiy rahbarim akademik V.P. Bespalko bilan bo'lib utgan bir munozara matnini qisqacha keltirib utsam: N.S.: Vladimir Pavlovich, siz nima uchun o'qitish jarayonini didaktik jarayon deb ukdirasiz, ular o'rtasidagi farq nimadan iborat? V.P.: o'qitish jarayoni klassik qoidaga buysinadi. Yani o'qituvchi sinf (auditoriya)ga kirib, dars mavzusini elon qiladi-yu, darxol uning mazmunini bayon qilishga kirishib ketadi. Didaktik jarayon esa xar bir dars(ma'ruza)ni boshlashdan oldin o'quvchi(talaba)lar diqqatini jalb kila oladigan faoliyat bosqichi - motivatsiyani vujudga keltirishdan boshlanadi. Ana shu motivatsiya bosqichi o'quv-bilish faoliyatining kaliti hisoblanadi. Afsuski, bu kalitdan xanuzgacha o'qituvchilar ta'limning sexrli sandigini yechish uchun foydalanishmaydi (fevral, 1981). Dastlab o'qitish jarayoni tuzilmasi bilan tanishaylik. Bu jarayonni ramziy tarzda quyidagi shartli formula bilan ifodalash mumkin. UJ = UF + Uk F, kaerda: UF - o'quvchi bajaradigan o'quv faoliyati; UkF - o'qituvchi bajaradigan o'rgatuvchilik faoliyati. Bu formula asosida juda muhim sanalgan №1 pedagogik qonun kayd etilyapti: o'quvchining xususiy o'quv faoliyati va unga xamoxang bo'lgan o'qituvchining o'rgatuvchilik faoliyatidan tashqari xech qanday o'qitish jarayoni mavjud bulmaydi. Kuplab psixologik-pedagogik adabiyotlarni va tadqiqotlarni o'rganish natijasida didaktik jarayon o'zaro bog'liq bo'lgan quyidagi komponentlardan iborat ekanligi malum buldi: motivatsiya (M), o'quvchi (talaba)ning o'quv-bilish faoliyati (UF) va uni pedagog tomonidan boshqarish (B) uning shartli formulasi: Dj = M + Uf + B (5, 96). Bu jarayon bosqichlarini o'rganishdan oldin yuqorida keltirilgan ikki formulani o'zaro taqqoslash zarur bo'ladi. Etibor bersangiz, o'qitish jarayoni ikki faoliyat turidan - o'qituvchining o'rgatuvchilik va o'quvchining o'quv faoliyatidan iborat. o'qitish jarayonining ana shu komponentlari didaktik jarayonning keyingi ikki bosqichi bilan bir xil mano kasb etayapti yoki bir xil faoliyatni ifodalaydi. Bir biridan farqi - didaktik jarayondagi dastlabki element - bu motivatsiya bosqichining mavjudligidir. o'quv-bilish faoliyatining motivatsiyasi o'qituvchi mahoratiga tegishli tushunchadir. Didaktik jarayon tuzilmasini batafsil tahlil qilishga kirishaylik. hissiyot bo'lib, pedagog uni boshqarishga harakat qiladi va o'quv jarayonini tashkil ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 35.38 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 19:33 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 35.38 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga