Karer elektr qurilmalarida quvvat koeffitsienti Karerlarda elektr energiyaning asosiy iste'molchilari bular asinxron dvigatellar va transformatorlar hisoblanadi. 90 0 kuchlanishdan faza bo'yicha o'zgaruvchan tok zanjirida reaktiv qarshilik mavjudligida e.yu.k. ta'siri ostida o'zi induktsiyasida reaktiv tok paydo bo'ladi. Asinxron dvigatel va transformatorlarda magnit maydoni hosil qilish uchun reaktiv tok zarur bo'ladi. Bu tok yuklamadan bog'liq bo'lmaydi va transformator va dvigatelda qo'llaniladigan reaktiv energiyani belgilab beradi. Zamonaviy asinxron dvigatellarda reaktiv tok to'liq tokni 20 dan 40 % gachani tashkil qiladi, shuning uchun dvigatel qancha ko'p yuk bilan ta'minlangan bo'lsa quvvat koeffitsienti shuncha ko'p bo'ladi. Transformator iste'mol qilayotgan reaktiv tok yuklamaga bog'liq bo'lmaydi va to'la tok 4-6 5% ni yiriklarida va kichik va o'rta quvvatdagi transformatorlarda 7-10 % tashkil qiladi. Quvvat koeffitsienti aktiv tashkil etuvchi Ia tok munosabatida aniqlanadi, to'la tokka I yoki aktiv quvvat munosabati R to'la quvvatga S,ya'ni , Ma'lum quvvat koeffitsienti bilan bog'liq bo'lgan va uni oshirish bo'yicha o'tkazilgan tadbirlarni hisoblash, quvvat koeffitsientini o'zidan foydalanmaslik juda qulay imkoniyatdir, reaktiv quvvatda esa Q va uning aktiv quvvatga nisbati R, t.e. , quvvat koeffitsienti ma'lum o'zaro nisbati bilan bog'liq bo'lgan - . Asinxron dvigatellarda nominal quvvat koeffitsienti 0,8-0,9 ni tashkil qiladi. Biroq foydalanish amaliyotida u sezilarli darajada past bo'ladi. Mexanizmlarni yuklash yetishmovchiligi yoki ularning quvvatini oshirish natijasida kelib chiqadigan transformator va dvigatellar chala yuklanganlik oqibati past quvvat koeffitsienti hisoblanadi, Ko'pgina karьer elektr uskunalari elektrodvigatellarni notekis yuklash bilan xarakterlanadi, bir tekis yuklashga ko'ra quvvat koeffitsienti doimo kam bo'ladi. Misol tariqasida bir cho'michli ekskavatorlarda quvvat koeffitsienti 0,5-).7 n6i tashkil qiladi, burg'ulash stanoklarida )0.5-0,6. Reaktiv quvvatni iste'molini oshirish bir qator yomon oqibatlarga olib keladi: Reaktiv quvvat yuk bilan ta'minlanganlikda transformator va elektr uzatgich liniyalarda o'tkazish qobiliyatining tushib ketishi; Elektr bilan ta'minlash sistemasi barcha elementlarida aktiv quvvat isrofini oshishi, shartlangan aktiv va reaktiv quvvatni uzatish; Kuchlanish isrofini oshishi tufayli elektr qabul qilgich qisqichlarida kuchlanish sathining tushib ketishi. Reaktiv quvvat tarmog'i bo'yicha uzatishni to'la bartaraf qilish va pasaytirish ikki o'zaro bir birini to'ldiruvchi tadbirlarni o'tkazish ehtimoli: Iste'molchilar tomonidan reaktiv quvvatni iste'molini pasaytirish va bevosita elektr qabul qilgichlarni o'rnatish va tarmoq tugunlarida reaktiv quvvat maxsus manbasi - kompensatsiyalovchi qurilma. Reaktiv quvvat kompensatsiyasi elektrstantsiyalar generatorlaridan yukni tushirishni ta'minlash, taqsimlovchi tarmoq va transformatorlarni reaktiv toklardan to'yintiruvchi va shu bilan bir qatorda quvvatni isrof bo'lishini kamaytiruvchi, liniya va transformatorlarda elektr energiya va kuchlanish va ularni o'tkazuvchanlik qobiliyatini oshirishni ta'minlab beradi. Elektr qabul qiligichlarda reaktiv quvvatni iste'mol qilinishini kamaytirish bo'yicha tadbirlarni o'zini amalga oshirish uchun sezilarli miqdorda kapital mablag'larni talab qilmaydi va u ...

Joylangan
25 Jul 2022 | 02:53:06
Bo'lim
Fizika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.24 KB
Ko'rishlar soni
191 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 14:34
Arxiv ichida: doc
Joylangan
25 Jul 2022 [ 02:53 ]
Bo'lim
Fizika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.24 KB
Ko'rishlar soni
191 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 14:34 ]
Arxiv ichida: doc