Bolalar jismoniy rivojlanishining o'ziga xos yosh xususiyatlari Reja: Kirish Bolalarni jismoniy rivojlantirish Bolalar jismoniy rivojlanishining o'ziga xos yosh xususiyatlari Maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalar jismoniy tarbiyasining vazifalari Jismoniy tarbiya vositalari Xulosa Adabiyotlar Kirish Maktabgacha yoshdagi bolalarga ta'lim-tarbiya berishning asosiy maqsadi yosh avlodni istiqlol mafkurasi asosida Sog'lom, har tomonlama rivojlangan shaxs sifatida tarbiyalash va maktab ta'limiga tayyorlashdan iboratdir. Maktabgacha yoshdagi bolalarga ta'lim-tarbiya berishning asosiy vazifalari bolalarni jismoniy, aqliy va ma'naviy jihatdan rivojlantirishdan, ularning tug'ma layoqati, qiziqishi, ehtiyoji va imkoniyatlarini hisobga olgan holda, milliy va umuminsoniy qadriyatlar asosida muntazam ta'lim olishga (maktabga) tayyorlashdan iboratdir. Maktabgacha yoshdagi bolalarni rivojlantirish va maktabga tayyorlash jarayoni oldiga qo'yilgan maqsad va vazifalarning bajarilishi ushbu «Maktabgacha yoshdagi bolalar ta'lim-tarbiyasiga qo'yiladigan davlat talablari orqali nazorat qilinadi. Davlat talablarida maktabgacha yoshdagi bolalarga beriladigan ta'lim-tarbiya mazmunining asosiy yo'nalishlari hamda ularning maktabga tayyorgarlik darajasiga qo'yiladigan minimal talablar belgilab berilgan bo'lib, u davlat hujjati sifatida etirof etiladi. Davlat talabi ko'rsatkichlarini belgilashda davlat va jamiyatning ijtimoiy buyurtmasi, maktabgacha yoshdagi bolalarning jismonan sog'lomligi, qobiliyati, ehtiyoji va imkoniyatlari, yani bola shaxsining ustivorligidan kelib chiqilgan. ta'lim-tarbiya mazmunining asosiy yo'nalishlarida bolalarni jismoniy rivojlantirishga katta ahamiyat berilgan. Bolalarni jismoniy rivojlantirish Bolalarni maktabga tayyorlashni belgilovchi muhim ko'rsatkichlardan biri ularning jismoniy jihatdan rivojlan-ganlik darajasidir. Bolalar o'z yoshlariga mos bo'lgan harakatli, shu jumladan milliy o'yinlar nomlarini, qoidalarini bilishi va ularda faol ishtirok eta olishi, yugurish va sakrash, yoshiga mos holda belgilangan me'yorlarni bajarishi, saflanishi, chaqqon harakat qilish, chiniqtirish mashqlarini bajarish kabilarga o'rgatish maktabgacha yoshdagi bolalarning jismoniy rivojlanishini taminlovchi ta'lim-tarbiya mazmunining asosini tashkil etadi. Bolalarning maktabga tayyorgarlik darajasiga qo'yiladigan minimal talablar. Jismoniy rivojlanganlik darajasi: mustaqil holda jismoniy mashqlar bajara olish; buyruqqa (start) asoslanib yugurish; xoda ustida o'tirib oldinga siljish; narvon yordamida tepaga chiqish va pastga tushish; 5 sekund davomida arqonga osilib turish; arg'imchoq uchish; cheklangan sath va chiziq bo'ylab yurish; qiya qo'yilgan taxta ustidan yurib o'tish; bir oyoqda «qaldirg'och» bo'lib turish; oyoq uchlari bilan buyumlarni qisib ko'tarish, pastga tushirish va bir joydan boshqa joyga ko'chirish; joyda turib 15-20 marta sakrash; 70 sm uzunlikka sakrash; 30 sm balandlikdagi to'siqdan sakrab o'tish; to'xtamasdan 2-3 minut davomida yugurish; 100 m masofani to'xtamasdan yugurib o'tish; 10 m masofani emaklab o'tish; safda to'g'ri turish va safni buzmasdan yurish; saflanish va qayta saflana olish; musiqa ohangiga mos holda harakat qilish; koptokni irg'itish va ilib olish; ilon izi shaklida yurish; to'p-to'p bo'lib, aylana bo'ylab yurish; chiniqtirish mashqlarini bajarish; xalq o'yinlari - «Kim chaqqon», «Oq terakmi - ko'k terak», «Avvalakam», «Chittigul» kabi harakatli o'yinlarda ishtirok eta olishdan iboratdir. 1991 yilda «O'zbekiston maktabgacha ...

Joylangan
29 Sep 2024 | 10:19:14
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
29.55 KB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:31
Arxiv ichida: docx
Joylangan
29 Sep 2024 [ 10:19 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
29.55 KB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:31 ]
Arxiv ichida: docx