Boshlang'ich sinf o'quvchilarini muloqotga o'rgatishda psixologik metodlarning o'rni va mazmuni

Boshlang'ich sinf o'quvchilarini muloqotga o'rgatishda psixologik metodlarning o'rni va mazmuni

O'quvchilarga / Psixologiya
Boshlang'ich sinf o'quvchilarini muloqotga o'rgatishda psixologik metodlarning o'rni va mazmuni - rasmi

Material tavsifi

TERMIZ DAVLAT PEDAGOGIKA INSTITUTI Pedagogika va psixologiya mutaxassisligi magistranti Boshlang'ich sinf o'quvchilarini muloqotga o'rgatishda psixologik metodlarning o'rni va mazmuni mavzusida tayyorlagan magistr akademik darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiyasining TAQDIMOTI 2 Dissertatsiya mavzusining dolzarbligi va zarurati Jahon miqyosida Jahonda o'quvchi yoshlarning o'ziga xos, jumladan, psixologik va pedagogik xususiyatlarini inobatga olgan holda maqsadli va sog'lom hamhorlikdagi faoliyati, o'zaro muloqot munosabati jarayonlari bilan bog'liq konpetensiyalar tarkibi, munosabat madaniyatini shakllantirish va rivojlantirishga doir qator ilmiy izlanishlar olib borilmoqda. O'zbekistonda Mamlakatimizda ta'lim sohasida olib borilayotgan islohatlar doirasida ta'lim sifatini oshirish, ilg'or xorijiy tajribalarni e'tiborga olgan holda ta'lim tizimini takomillashtirish, ayniqsa, o'quvchilarni erta, boshlang'ich sinfdan boshlab, muloqotga moslashtirishga alohida e'tibor qaratilmoqda. Huquqiy asoslari O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 7 fevraldagi PF-4947-son O'zbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish bo'yicha Harakatlar strategiyasi to'g'risidagi Farmoni ,2019 yil 8 maydagi PQ-4312-son O'zbekiston Respublikasi Xalq ta'lim tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to'g'risidagi qarorlari hamda mazkur sohaga tegishli boshqa me'yoriy-huquqiy hujjatlarda belgilangan vazifalarni amalga oshirishda ushbu tadqiqot ishi muayyan darajada xizmat qiladi. Tadqiqot obyekti: Termiz shahridagi 9-22-sonli umumta'lim maktablari hamda Sherobod tumanidagi 9-10-11-59-sonli umumta'lim maktablarining 1-3-sinf o'quvchilari. Tadqiqot predmeti: Boshlang'ich sinf o'quvchilarida samarali muloqotini rivojlantirish bo'yicha ilmiy-metodik tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat. Tadqiqotning maqsadi: Boshlang'ich sinf o'quvchilarida muloqotni rivojlantirish yo'llarini nazariy va amaliy jihatdan o'rganish va tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat. TADQIQOTNING VAZIFALARI: Tadqiqot ishida qo'llanilgan metodikalar Kuzatish metodi, suhbat metodi, L.A Golovey, Ye. F Ribalkolarning Gaplar metodikasi, Og'zaki nutq faolligi tezligini aniqlash metodikasi hamda A.Ya.Varga, V.V.Stolinlarning «Ota-onalar munosabati» so'rovnomasi, matematik statistik tahlil metodlari. 6 I-BOB.BOSHLANG'ICH SINF O'QUVCHILARINI PSIXOLOGIK JIHATDAN O'RGANISH MUAMMOSI Jahon psixologiyasida boshlang'ich sinf o'quvchilari psixologiyasining o'rganilishi. O'zbekistonda boshlang'ich sinf o'quvchilarining muloqotini psixologik talqin etilishi. Birinchi bob yuzasidan umumiy xulosalardan tashkil topgan. 7 II BOB. BOSHLANG'ICH SINF O'QUVCHILARINING PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI Boshlang'ich sinf o'quvchilarini samarali muloqotga o'rgatish usullari. Boshlang'ich sinf o'quvchilarining ijtimoiy- psixologik xususiyatlari. Boshlang'ich sinf o'quvchilarida muloqotchanlik xususiyatlarini rivojlantirish. Ikkinchi bob yuzasidan umumiy xulosalardan iborat. 3-BOB. BOSHLANG'ICH SINF O'QUVCHILARINI MULOQOTGA O'RGATISHDA PSIXOLOGIK METODLARNING O'RNI VA MAZMUNIGA DOIR TAJRIBA SINOV ISHLARI SAMARADORLIGI Boshlangich sinf o'quvchilarini samarali muloqotga o'rgatish bevosita ularning ijtimoiy muhiti bilan bog'liq holda kechadigan jarayon hisoblanadi. Oilaviy muhit va tengdoshlar jamoasi bilan bo'ladigan shaxslararo munosabatlar tizimining to'g'ri yo'lga qo'yilganligi shaxs to'laqonli shakllanishini ta'minlab beradi. Shaxs shakllanishida muloqotning rolini tadqiq qilish psixolog olimlar oldida turgan muhim masalalardan biri hisoblanib, hozirgi globallashuv jarayonida ushbu holatlarni ma'lum bir tashxis metodlari va metodikalaridan foydalanib amalga oshirish maqsadga muvofiq sanaladi. Sinaluvchilarning sinflar bo'yicha statistikasi. N=112 Ал-Ҳаким ат-Термизийнинг қарашларида психологик хусусиятларнинг тузилиши 11 Sinaluvchilarning hududlar bo'yicha statistikasi.N=112 13 ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 641.84 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 20:32 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 641.84 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga