Dizayn fikrlashning mohiyati va ahamiyati

Dizayn fikrlashning mohiyati va ahamiyati

O'quvchilarga / Psixologiya
Dizayn fikrlashning mohiyati va ahamiyati - rasmi

Material tavsifi

Dizayn fikrlashning mohiyati va ahamiyati Reja 1. Fikrlash dizayni haqida tushuncha. 2. Dizaynni fikrlash yond.ashuvining muhim elementi. Dizayn tafakkuri deganda konsepsiyalar ishlab chiqiladigan bilimlar, strategik va amaliy jarayonlar (mahsulotlar, binolar, mashinalar, aloqa vositalari va boshqalarni taklif qilish) tushuniladi. Laboratoriya sharoitida va in vivo jonli ravishda loyihalash, dizayn idrok va dizayn faoliyati turli sohalarida olib borilgan tadqiqotlar natijasida dizayn tafakkurining ko'plab asosiy tushunchalari va jihatlari aniqlandi. Dizayn tafakkuri, shuningdek, biznes va ijtimoiy sharoitda mahsulot va xizmatlarni yangilash retseptlari bilan bog'liq. Ushbu retseptlarning ba'zilari dizayn jarayonini soddalashtirish va texnik bilim va ko'nikmalar rolini soddalashtirish uchun tanqid qilindi. Dizayn tafakkuri kontekstni tahlil qilish, muammolarni topish va shakllantirish, yechimlarni yaratish va yaratish, ijodiy fikrlash, loyihalash, modellashtirish va prototip yaratish, sinov va baholash kabi jarayonlarni o'z ichiga oladi. Dizayn tafakkuri g'oyasi Herbert Simon tomonidan 1969 yilda Sun'iy fanlar kitobida bayon qilingan. Keyinchalik u Stenford Universitetining olimlari tomonidan ishlab chiqilgan va dizayn tafakkuri g'oyasini ilgari suradigan Stenford Dizayn Instituti yoki d.school ga asos solgan. Zhenya Lepexin Skillbox-da dizayn haqida yozadi. Bizning dizaynerlik byurosining muharriri va badiiy rahbari. Matn, tipografiya va dizayn haqidagi yangiliklarni olib boradi, bu Interaction Design Foundation tomonidan eng ko'zga ko'ringan. U yerda quyidagicha ta'rif berilgan: Biz foydalanuvchini tushunishga, taxminlarni rad etishga va muammoni qayta ko'rib chiqishga yordam beradigan metodologiya, aniq bo'lmagan muqobil yechimlarni topish uchun ishlatiladi. Dizayn tafakkuridan foydalanadigan har bir kishi o'z tadqiqotlari va ishlarini kompaniya, xo'jayin, loyiha menejeri yoki byurokratiya manfaatlariga emas, balki shaxsning manfaatlariga bo'ysundiradi. Dizayn tafakkurining asosiy maqsadi mavjud stereotiplardan va muammoni hal qilishning odatiy usullaridan tashqariga chiqishdir. Asl nusxada, buni qutidan tashqarida fikrlash deyiladi - so'zma-so'z qutidan tashqarida fikrlash. Dizayn tafakkurini har qanday sohada qo'llash mumkin, masalan: Evropaga sayohat qilishni rejalashtirish, kvartiralarni ta'mirlash haqida o'ylash, yangi media yoki biznesni ochish, logotip va shaxsni ishlab chiqish. Empatiya - bu boshqa odamlarning tajribalari va tajribalari bilan shug'ullanish, ularni chindan ham hayajonlantiradigan narsani tushunish qobiliyati. Bu dizayn tafakkurining asosiy sifati, chunki bu sizning taxminlaringiz va e'tiqodlaringizdan uzoqlashishga, foydalanuvchi ko'zi bilan muammoga qarashga imkon beradi. Haqiqiy dizayner har doim hamdarddir. U eng qulay yechimni qidirmoqda. O'zingiz tushungan loyihalarni amalga oshirish oson. Agar siz rep bilan shug'ullansangiz, reperni ochish sahifasini yaratish oson. Ammo agar xaridor moliyaviy birjada savdo qilsa, u o'z biznesiga kirib borishi, jarayonlarni tushunishi va odamlar bilan muloqot qilishda o'zini qanday his qilishini tushunishi kerak. Keling, empatiya amalda qanday ishlashini ko'rib chiqaylik. Dizaynni fikrlash yondashuvining muhim elementi mahsulot, xizmatlar, protseduralar yoki biznes modellari uchun ijodiy g'oyalarni qidirishdan oldin vazifa va vaziyatni ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 9.35 MB
Ko'rishlar soni 52 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 20:33 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 9.35 MB
Ko'rishlar soni 52 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga