Idrok - turlari va effektlari

Idrok - turlari va effektlari

O'quvchilarga / Psixologiya
Idrok - turlari va effektlari - rasmi

Material tavsifi

IDROK - TURLARI VA EFFYeKTLARI Idrok effektlari Oreol effekti: oldindan olingan ijobiy va salbiy informatsiya inson idrokiga tushirish tendensiyasi Birlamchi va yangilik effekti:shaxs to'g'risida ma'lumot taqdim etish tartibining ahamiyati; avvalgi ma'lumotlar birlamchi, keyinroq esa yangi kabi tavsiflanadi. Notanish odamni idrok etishda, birlamchi ta'siri boshlanadi, tanish odamni idrok etish bilan - yangilikning ta'siri. Stereotiplashtirish: ushbu hodisa bilan o'zaro ta'sirning malum qisqarishi sifatida ishlatiladigan har qanday hodisa yoki shaxsning barqaror tasviri. Ushbu atamani 1922 yilda V. Lippman joriy etgan, u bu shodisada faqat targ'ibotda ishlatiladigan yolg'on va noto'g'ri ma'lumotni ko'rgan. Ko'pincha odamning guruhga mansubligi, masalan, har qanday kasbga bog'liq bo'lgan stereotip mavjud. Idrok effektlari Jozibadorlik effekti: tashqi jozibali, kelishgan odamning fazilatlarini haddan tashqari oshirib yuborish tendensiyasi mavjud. Usunlik (ustuvorlik) effekti: Odamlar tizimli ravishda ular uchun bazi bir mushim parametrlarda ulardan ustun bo'lgan odamlarning turli xil psixologik fazilatlarini muntazam ravishda haddan tashqari oshirib yuborishga moyil ekanliklarining namoyon bo'lishi. Ushbu parametrni aniqlash uchun ikkita asosiy ma'lumot manbai qo'llaniladi: kiyim-kechak, barcha tashqi dizayn, shu jumladan belgilar, ko'zoynaklar, soch turmagi, mukofotlar, zargarlik buyumlari va boshqalar.; o'zini tutish uslubi (u qanday o'tiradi, yuradi, gaplashadi, qaerga qaraydi va hokazo). Idrok effektlari Yaxshi munosabat effekti:xabardor ham unga xushmuomalalik bilan munosabatda bo'lgan odamni haddan tashqari qadrlashga moyil. Shubhasiz, boshqalarning bizga bo'lgan munosabati, uning taassurotiga ta'sir qiladi. Bundan tashqari, ko'pincha odamni bizning taassurotimiz uning roziligi yoki biron bir masala bo'yicha biz bilan kelishmovchiligi bilan ta'sir qiladi. proyeksiya effekti: Bu yoqimli suhbatdoshga uning xizmatiga, yoqimsiz tomoniga - o'z kamchiliklariga bog'liq. proyeksiyalashning klassik namunasi: tizimlashtirish qobiliyatiga ega bo'lmagan rahbar, o'z qo'l ostidagilarda xuddi shunday fazilatlarni qo'zg'atadi. O'rta xato effekti- bu tandensiya o'zga boshqa insonning yaqqol aks etgan xususiyati o'rtacha xususiyatga ega bo'lganniki bilan yumshatishga olib keladi. Barnum effekti, agar odamlar ilmiy, sehrli yoki marosim kontekstida taqdim etilsa, ularning shaxsiy tavsiflarini yoki umumiy baholarini olishga moyil bo'ladilar. Bumerang effekti shundan iboratki, bazi bir ma'lumot manbalarining auditoriya yoki shaxslarga ta'sir qilishi bilan, natija kutilganidan teskari biladi. ta'sir quyidagi shartlarda yuzaga keladi: - axborot manbasiga bilgan ishonchni yo'q qildi; - uzatilgan ma'lumotlar o'zgartirilgan shartlarga mos kelmasa; - ma'lumot uzatuvchi subyekt bu ma'lumotni qabul qilganlar orasida adovatni keltirib chiqaradi. Idrok turlari Faoliyat maqsadiga ko'ra: ixtiyoriy va ixtiyorsiz Faoliyat yo'nalishiga ko'ra: Fazoni idrok qilish to'g'risida gapirar ekanmiz, biz narsalarning fazodagi formalarini, ularning fazodagi katta-kichikligini va fazodagi o'zaro munosabatlarini ko'zda tutamiz. Vaqtni idrok qilish - bu biz idrok qilib turgan narsa va hodisalar malum bir vaqt davomida paydo bo'ladi, taraqqiy qiladi va o'zgarib boradi. harakatni idrok qilish. Biz narsalarni ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 41.26 KB
Ko'rishlar soni 59 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 20:38 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 41.26 KB
Ko'rishlar soni 59 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga