TARBIYA FANI BO'YICHA Qiyin vaziyatda hissiyotlarni boshqarish MAVZUSIDA TAYYORLANGAN TAQDIMOT FAN:TARBIYA 8-SINF QIYIN VAZIYATDA HISSIYOTLARNI BOSHQARISH Darsning maqsadi: To'g'ri berilgan ma'naviy ozuqa - ruhiyat kuchi. Darsning shiori: Hamma bir-biriga o'rgatadi, Hamma bir-biridan o'rganadi. MAVZU: Qat'iy fe'l-atvor nima? Maqsadga qanday erishiladi? Maqsadga yetmoq uchun matonat va gayrat kerak? Izohlang? Fazilatlarni sanang? Muvaffaqiyat bilan fe'l-atvorning bog'liqligi I.O'TILGAN MAVZUNI TAKRORLASH I.O'TILGAN MAVZUNI TAKRORLASH II. YANGI MAVZU BAYONI REJA: 2 1 3 4 5 6 7 Aqlni charxlash uchun savol va topshiriqlar 1-ijodiy faoliyat Mulohaza uchun 2-ijodiy faoliyat 3-ijodiy faoliyat Mulohaza uchun Bilasizmi? 8 9 10 11 12 13 14 UYGA VAZIFA Bilasizmi? Mulohaza uchun Mulohaza uchun 4-ijodiy faoliyat Mulohaza uchun 5-ijodiy faoliyat Aqlni charxlash uchun savol va topshiriqlar 9-10-Mavzu. 33 bet Nima uchun inson o'z hissiyotini boshqarishi kerak? Gap-so'z, ovoz, imo-ishora va gavda harakatlari orqali ijobiy va salbiy hissiyotlarni ifodalab ko'ring. Do'stlaringiz tomonidan ifodalangan harakatlarga izoh bering Hissiyot nima? Uni boshqarish mumkinmi? 1 1-ijodiy faoliyat 2 Matnni diqqat bilan o'qing. Erkin Vohidovning «Inson» qasidasiga aytilgan qo'shiqni tinglang. «1973-yil edi. Bir kuni Erkin Vohidov «Inson» qasidasini o'qib berdi. Tinglayapman-u, sochimdan tovonimga qadar bir titroq o'rmalaydi. Shifokor sifatida odamni faqat biologik jihatdan bilishning o'zi kamlik qilishi, inson o'zini anglasa, quvvatini jamlasa, koinotni o'zgartirishga qodirligini o'shanda yanada teranroq anglaganman». Matndagi «odamni faqat biologikjihatdan bilishning o'zi kamlik qilishi, inson o'zini anglasa, quvvatini jamlasa, koinotni o'zgartirishga qodir» degan fikrni tahlil qiling. 3. Shoir «Inson o'zing» deganda insondagi qanday imkoniyatlar, qusurlar, xususiyatlar haqida so'z yuritayapti? 4. «O'zini anglasa», deyilganda nima nazarda tutilmoqda? Hammamiz aya deb chaqiradigan mahallamizning ayasi betob bo'lib qolibdilar. Ularni ko'rgani onam bilan chiqdik. Yaxshimisiz,tuzuk bo'lib qoldingizmi, nima yordam kerak? deb so'rashdi kattalar. Men ayani kuzatardim, kasallik ayani ancha yengib qo'yibdi, yuzlari sarg'aygan, lablar qurigan Aya onamning savollariga kulimsirab, javoban rahmat, baraka toping, ancha yaxshiman, o'zinglar yaxshimisizlar? bollarim tinchmi derdi. Mening kulgim keldi Biz ayadan tuzuk bo'lib qoldingizmi desak, u kishi, rahmat deb, bizdan hol-ahvol so'rayaptilar. 3 MULOHAZA UCHUN HIKOYA BILAN ISHLASH 2-ijodiy faoliyat 4 1.Hikoyada xalqimizga xos bo'lgan qanday fazilatlar yashiringan? 2. Aya o'zining hissiyotlarini qanday ifodaladilar? 3.Hikoyadagi «Mening kulgim keldi Biz ayadan tuzuk bo'lib qoldingizmi desak, u kishi, rahm at deb, bizdan hol ahvol so'rayaptilar» holatiga munosabat bildiring. 4. Hech e'tibor berganmisiz, ota-onangiz yoki yoshi kattalar bir-birlari-dan hol-ahvol so'rashganda «Xudoga shukr yaxshimiz, rahmat» deb aytishadi. Biror bir muammo bo'yicha esa «Hammasi ortda qoladi, hali hammasi yaxshi bo'ladi, har bir ishda xayr bor» deb o'zlariga tasalli beri-shadi. Ular hissiyotlarini qanday boshqarishadi? Nima uchun shunday javob berishadi? ...

Joylangan
29 Sep 2024 | 10:32:31
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
1.16 MB
Ko'rishlar soni
88 marta
Ko'chirishlar soni
10 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 21:00
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
29 Sep 2024 [ 10:32 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
1.16 MB
Ko'rishlar soni
88 marta
Ko'chirishlar soni
10 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 21:00 ]
Arxiv ichida: pptx