Tarbiyasi qiyin bolalar psixologiyasi

Tarbiyasi qiyin bolalar psixologiyasi

O'quvchilarga / Psixologiya
Tarbiyasi qiyin bolalar psixologiyasi - rasmi

Material tavsifi

MAVZU: Tarbiyasi qiyin bolalar psixologiyasi Tarbiyasi og'ir bolalar xulq-atvorini to'g'irlashning psixologik masalalari. Tarbiyasi og'ir bolalar… Hammaga ma'lum bo'lgan va afsuski, allaqachon ko'nikib ketilga bu atama ortida nimalar turadi? Militsiya xodimi uchun - u qo'lida rogatka ushlagan bezori, bola o'qituvchi uchun - sinfdoshlariga yomon ta'sir ko'rsatuvchi norasmiy, bolalar bog'chasi tarbiyachisi uchun esa - harxashali injiq, engiltak tinib - tinchimas bola. Ota-onalar uchun-chi? Har qaysisi uchun u o'zgacha ma'no kasb etadi. Ota-onalar tushunishidagi tarbiyasi og'ir bolaning mumkin bo'lgan barcha variantlarini aytib o'tish foydasiz, chunki har qanday bola hamtabiatan qiyin bo'lishi mumkin.Odatda hamma bolalar ham tug'ilgan vaqtlaridanoq ota-onalariga ma'lum bir qiyinchilik keltiradi. Tarbiyasi og'ir bolalar Ammo ba'zilar uchun muammo bo'lgan narsa, boshqalarga hech qanday qiyinchilik keltirmaydi va u ko'pgina sabablarga bog'liq. Bolaga nisbatan ota-onalarining tutgan yo'li, oiladagi qadryatlar tizimi, oila a'zolari o'rtasidagi o'zaro munosabatlarning bor yoki yo'qligi, shuningdek boshqa ko'pgina narsalar bolani tarbiyalash jarayonida muqarrar ravishda paydo bo'ladigan qiyinchiliklarni bartaraf etish malakasini belgilab beradi. Tarbiyasi og'ir bolalar pedagogik qarovsizlik natijasidir. L.S Vigotskiy fikricha, og'ir o'smir hayoti munosabatlar xarakterining natijasidir. Bular avvalo qaysar, injiq bolalar, ularni qiziqarli faoliyat turiga tortish, ularni tarbiyalashning asosiy usullaridan biridir. Ularning ma'lum bir qismi intizomsiz, qo'pol bolalardir. Ularning aktivligini maqsadga muvofiq o'zgartirish, ularga ba'zi huquqlarini berish yo'li bilan ularga ta'sir o'tkazish mumkin. Shuni aytish lozimki, tarbiyasi og'ir bolalar uchun ular yashayotgan muhit, oila, ular o'qiyotgan jamoa, sinfning roli juda kattadir. Tarbiya jarayoning samaradorligini oshiruvchi psixologik mexanizmlar tarbiyali bo'lim - bu xulq - atvorini nazorat qilishdan iboratdir: Bunday nazorat inson yomon xatti-harakatlarini bajarmaslik imkoniyatini beradi. Agar shaxs xulq-atvorini axloqiyligi haqida qayg'ursa, u ijtimoiylashuvga erishgan bo'ladi. Tarbiyalanganlik ijtimoiylashuvini o'rganish jarayoni sifatida qaraladigan yosh psixologiyasida olingan natijalarga asoslanadi: Bola o'zini egosentrik emas, balki tarbiyali tutishi uchun tarbiyalanganlik qanday rag'batlantirilishi kerak? Tarbiya o'z muhitiga ko'ra ijtimoiy jihatdan ijobiy ehtiyojlarni hosil qilishdir. Agar ta'lim shaxsning ongini shakllantirish bo'lsa, tarbiya uning ongsizlik sferasiga ta'sir etishdir. Bolalarga ularni tarbiyalaydiganlarga hissiy yaqinlik xos. Odatda 6 oylik bolalar unga g'amxo'rlik qiladigan ota-onasiga bog'lanib qoladilar. Ota-onaning oldida bo'lish, ular bilan muloqotda bo'lish bolalarga juda yoqadi, ulaning yo'qligi bolalarga yoqmaydi. Ota-onaning g'amxorligini bildiradigan so'zlar xatti-harakatlar bola uchun juda kata ahamiyatga ega, uni erkalamaslik, suymaslik salbiy ahamiyatga ega bo'ladi. Xulq-atvorning dastlabki ijtimoiylashuvi xuddi shu o'rganish jarayoni orqali sodir bo'lishi mumkin: xulq-atvorning istalgan shakllari g'amxo'rlik va e'tibor bilan taqdirlanadi, kutilmagan shakllari esa qo'llab-quvatlanmaydi. Lekin, yaxshi xulq-atvorlarni rag'batlantirish va yomon xulq-atvor hamma bolalarga ham taaluqli emas. Bolalarni tarbuyalash samaradorligini oshirishda an'na va urf-odatlarning roli katta. Tarbiya jarayonida g'amxorlikning funksiyasi kattadir. Bolalar befarq ota-onalarga ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 213.02 KB
Ko'rishlar soni 82 marta
Ko'chirishlar soni 11 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 21:08 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 213.02 KB
Ko'rishlar soni 82 marta
Ko'chirishlar soni 11 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga