Zamonaviy media muhitda axborot manipulyatsiyasidan himoyalanish

Zamonaviy media muhitda axborot manipulyatsiyasidan himoyalanish

O'quvchilarga / Psixologiya
Zamonaviy media muhitda axborot manipulyatsiyasidan himoyalanish - rasmi

Material tavsifi

ZAMONAVIY MYeDIA MUHITDA AXBOROT MANIPULYaTSIYASIDAN HIMOYaLANISh Reja: 1. Media manipulyattsiya instrumenti sifatida 2. Manipulyatsiyasi usullari 3. Manipulyatsiyasidan himoyalanish yo'llari Mashhur Forbes2 nashrining yozishicha, media manipulyatsiyasi idrok va haqiqat o'rtasidagi farqdan foydalanadi. Ommaviy axborot vositalari uzoq davrlar davomida jamoatchilik uchun ishonchli axborot manbai bo'lib kelgan. Bugungi kunda uni ishonchli qilgan barcha to'siqlar buzildi. Shunga qaramay, eski tushunchalar saqlanib qolmoqda. Agar tasodifiy har qanday blogdagi media kontent bir nechta muharrirlar tomonidan tekshirilgan, tahrirlangan va ko'rib chiqilgan New York Times maqolasi kabi ishonchli bo'lsa, uni yoritish ikki baravar oson ishga aylanadi. Bu esa manipulyatorlar orasida kim o'zarga o'ynash yoki kimning ovozi balandroq chiqishiga bahslashish va onlayn olamda kim ko'proq shov-shub qila olishni ko'rsatish imkonini beradi. Bilamizki, agar biz etarlicha onlayn shovqin-suronni yarata olsak, odamlar tutun bor joyda olov bor deb o'ylashadi va haqiqiy bo'lmagan narsa haqiqatga aylanadi. O'tgan asrda yoki yangi asrimizning boshida ham, ommaviy axborot vositalarini manipulyatsiya qilish haqida gap ketganda, bizda faqat bir nechta tahdidlar bor edi: hukumat targ'ibotchisi va shov-shuvli publitsist. Ular jiddiy tahdidlar edi, ammo bu kabi tahdidlardan himoyalanishda hushyorlik qolibiliyati aniq va oddiy himoya sifatida ishlardi. Ammo bugungi globallashuv va raqamlashuv davrida, bloglarga tobeligimiz va internetga asoslangan media siqlimiz bilan hech narsa bo'rttirish, buzish, uydirma va soddalashtirishlardan qochib qutula olmaydigan bolib qoldik. an'anaviy ommaviy axborot vositalari (matbuot, televideniye, radio) yildan-yilga o'z ta'sirini yo'qotib, yangi OAV, aksincha, zamonaviy media makonda o'z o'rni va ko'lamini yanada kengaytirib bormoqda. Masalan, Mediascope ma'lumotlariga ko'ra, 2019 yilda Rossiyada Internet birinchi marta kundalik yoritish bo'yicha televizordan o'zib ketdi: yirik shaharlar aholisining taxminan 75 foizi har kuni onlayn va 70,4% televizor tomosha qilgan 1980-yillarda gazetalar (ayrimlari yuzlab xodimlardan iborat) tirajlari 2-3 millionga etganidan faxrlanardi, ammo bugungi kunda mashhur bloggerning o'n million auditoriyasi borligi endi ajablanarli emas. Malumki, ijtimoiy tarmoqlar dastlab siyosiy yoki manipulyatsiya vositasi sifatida o'ylab topilmagan: ular do'stlar va o'rtasidagi muloqot uchun erkin va demokratik makonga aylanishi kerak edi. Qarindoshlari, boshqa obunachilar bilan kitoblar, filmlar, musiqa, sayohatlar, taomlar haqidagi taassurotlari bilan o'rtoqlashdigan, retseptlar, fotosuratlar, video va postlar elon qiladigan platformaga aylanishi ko'zlangan edi. Biroq, ijtimoiy tarmoqlar bilan (ularning keng foydalanuvchilarni qiziqishlari bo'yicha segmentatsiya qilish imkoniyatlari) darhol ko'p millionli auditoriyaga ega bo'ldi va biznes manfaatlari sohasiga kirdi. Bugungi kunda ijtimoiy tarmoqlar tobora ko'payib bormoqda, axborotni, shu jumladan yolg'onni targ'ib qilishning tez va nisbatan arzon usuli sifatida ishlatiladigan bo'ldi. Quyidagi vizualizatsiyada manipulyatsiya tushunchasi ostida yashiringan maqsadlarni anglab olish mumkin. 1-rasm Chindan ham manipulyatsiya orqali auditoriyani o'z manfaatlari doirasida axborotlarga ishontirish orqali ularning ong ostiga ta'sir qilish, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 4.06 MB
Ko'rishlar soni 88 marta
Ko'chirishlar soni 22 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 21:12 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 4.06 MB
Ko'rishlar soni 88 marta
Ko'chirishlar soni 22 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga