aqli zaiflik muammosi va aqli zaif bolalar ruhiyatining rivojlanish xususiyatlari R e j a: aqli zaiflik muammosi. aqli zaif bolalar ruhiyatining rivojlanish xususiyatlari. Ilmiy tadqiqotlar. ruhiy rivojlanishi sustlashgan bolalar haqida. Inson yuqori darajadagi o'z-o'zini boshqaruvchi, yordam beruvchi, tiklovchi, to'g'rilovchi va xatto takomillashtirib boruvchi bir murakkab sistemadir, - degan edi I.P.Pavlov. Xa, bu xulosalarda juda katta xakikat borligi bugungi kunda xech kimga sir emas. aqli zaiflik tushunchasini to'g'ri tushunishning amaliy va nazariy ahamiyati juda katta. Nazariy ahamiyati - bolalardagi nuqsonli ruhiy taraqqiyotning mohiyatini chuqurrok bilish uchun zarur. Fanning noanikligi, konkret emasligi ko'p xollarda turli xatoliklarga olib keladi. Shu sababli, aqli zaiflikni tulik, to'g'ri tushunish kerak. Bu narsa o'tkazilayotgan ilmiy-tajriba ishlarining xam noto'g'ri yulga tushib qolishiga sabab bo'lishi mumkin. aqli zaiflikka to'g'ri ta'rif, tushuncha berish, uning sabablarini to'g'ri tushunishga yordam beradi. Buning amaliy ahamiyati yanada kattadir. aqli zaif bolalar uchun maxsus o'quv-tarbiya muassasalari mavjud. Barcha aqli zaif bolalar yordamchi maktablarda ta'lim olishlari kerak. aqli zaif bolalarni to'g'ri aniqlash, ularning butun hayotini belgilab berishini inobatga olib, juda extiyotkorlik bilan ishlash kerak. aqli zaiflikni to'g'ri aniqlash atroflicha amalga oshiriladi. Agar bola aqli zaif bulmay, malum xususiyatlari bilan ularga uxshasa xam ularni aqli zaif deya olmaymiz. Bu yerda bolaning turli analizatorlarining nuqsonlari asosida xam bilim saviyalari pasaygan bo'lishi mumkin. ayniqsa, aqliy normal borlani yanglishib aqli zaif deb xulosalash asosida ota-onalarga, bolaga, atrofdagi karindoshlariga juda katta ma'naviy jarohat etkazishimiz mumkin. Shuni xam etiborga olish kerakki, aqli zaiflarni o'qitish-tarbiyalash davlatga birmuncha kimmatga tushadi. Normal bolaning aqli zaif yoki aksincha bo'lishi xam kator salbiy oqibatlarga olib keladi. aqli zaiflik sabablari turli-tuman bo'lishi mumkin. Bosh miyaning turli kasalliklar bilan kasallanishi, turli jarohatlar bilan birga miyaning yaxshi rivolanmasligi asosida xam aqli zaiflik kelib chiqishi mumkin. aqli zaif bo'lish uchun 2 ta omil birga kelishi kerak. Bulardan biri - markaziy asab tizimining organik buzilishi, hamda shuning oqibatida bola bilish faoliyatining turgun pasayishi yuz bergan bulsagina aqli zaif deb etirof etish mumkin. hayotda aqli zaiflarga uxshagan bolalarni uchratish mumkin. Ammo, ularda bilish darajasi past bulsa-da, bosh miyada organik jarohatning yukligi bolaga aqli zaif deyishimizga imkon bermaydi. Eshitish qobiliyati turli sabablarga ko'ra nisbatan pasaygan, nutq kamchiligi borlar, ko'rish darajalari zaiflar, kasalliklari surunkali davom etuvchi bolalarning bilim egallash xususiyatlari, darajalari uzlarining normal hisoblangan tengdoshlaridan nisbatan orqada koladilar. Ammo, bunday bolalarni bizlar aqli zaif deya olmaymiz. Chunki, ularning bilish faoliyatlari turgun pasaymagan. Ular bilan tegishli sharoitlarda ta'lim-tarbiya ishlari olib borilsa, ulardagi bilish kamchiliklari tugatilib uzlarining normal tengdoshlarinikiga etib olishga imkon yaratiladi. Bazan, ota-onalarining ma'lumotlari past ...

Joylangan
12 Oct 2024 | 08:34:04
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
21.42 KB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:30
Arxiv ichida: doc
Joylangan
12 Oct 2024 [ 08:34 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
21.42 KB
Ko'rishlar soni
45 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:30 ]
Arxiv ichida: doc