Bog'cha bolalarining psixologik qiyinchiliklarini tuzatish yo'llari

Bog'cha bolalarining psixologik qiyinchiliklarini tuzatish yo'llari

O'quvchilarga / Psixologiya
Bog'cha bolalarining psixologik qiyinchiliklarini tuzatish yo'llari - rasmi

Material tavsifi

Bog'cha bolalarining psixologik qiyinchiliklarini tuzatish yo'llari bog'cha yoshidagi bolalarning keng tarkalgan muammolari kuyidagilar: 1. Bola psixik taraqqiyoti darajasining yosh normasiga mosligi. Bu yerda muammo taraqqiyot darajasining normadan umumiy pastligida bo'lishi mumkin-yani, nutq rivojlanishidagi qiyinchiliklar, xotira, diqqatning yomonligi va boshqalar. 2. Maktabda o'qishga tayyorgarlik . Bu yerda muammo ota-onaning bolani 6 yoshdan o'qitishga karor kilinganligi va bu bilan bog'liq bola maktabda yaxshi ukib keta oladimi, yukmi va bolani maktabga tayyorlashda to'g'ri tavsiyanomalar olish bilan bog'liq bo'ladi. 3. Shaxsiy rivojlanishning salbiy ko'rinishlari. Odamlarga kirishib ketishlik, muomala muammolari. Bunda murojaat qilishning sababi ota-onalar va tarbiyachilar bilan, yoki tengdoshlari, ota-onalari bilan mulokatdagi qiyinchiliklar bo'lishi mumkin. 4. Bola xatti-harakatining pala-partishligi, faoliyatning etarlicha maqsadga yunalmaganligi, bolaning o'z xapakatlarini rejalashtira, boshqara va baholay olmasligi. Ota-onaning bola bilan nizolashishi, (aytganini bajarmaslik)ning asl psixologik sababi faoliyatni ixtiyoriy boshqarishning juda past darajadaligidir. S. Bolaning bolalar muassasiga kunikishi. yuqoridagn keng tarkalgan muammolarni tuzatish masalalariga tuxtalib utamiz. bog'cha yoshidagi bolalarning aqliy taraqqiyotini korreksiya qilish sezgi va idrok qobiliyatlarini rivojlantirish vazifalarini o'z ichiga oladi. Bolalarning sezish qobiliyatlarini tuzatishda idrok operatsiyalarini rivojlantirish va sezgi namunalari sistemasini uzlashtirish sifatida amalga oshiriladi. Barcha bolalar uchun rasm chizish, plastilindan har xil narsalar yasash, aplikatsiya, ko'rish faoliyatlari keng kullaniladi. bog'cha yoshidagi bolalarniig tafakkurini tuzatishda bilish motivlarini rivojlantirishda muhim tarkibiy kism hisoblanadi. Bolalarning yakkol-obrazli tafakkurini rivojlantirishda syujetli-rolli o'yinlar, qoidali o'yinlar muhim rol uynaydi. Bolani maktabda o'qishga tayyorgarligidan maxsus tayyorgarlikdan tashqari maxsus psixologik tayyorgarlikni xam o'z ichiga oladi. Psixologik tayyorgarlik deganda, shaxsiy tayyorgarlik (mulokatning malum darajada rivojlanganligi, ijodiy bilish motivlarining rivojlanganligi), berilgan namunaga mos ravishda bolaning o'z faoliyatini rejalashtira, boshqara va nazorat kila olishlik sifatida ixtiyoriylikning rivojlanganligi, yakkol obrazli tafakkurning malum darajada rivojlanganligi nazarda tutiladi. Adabiyotlar: 1. Abulxanova K. A. Deyatelnost i psixologiya lichnosti. - M., 1980. 2. Bratus B. S. O meste xudojestvennoy literaturi v postroenii nauchnoy psixologii lichnosti. - Vestnik MGU. Ser. Psixologiya 1985, № 2. 3. Brushlinskiy A. V. Mishlenie i prognozirovanie. - M., 1979. ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 8.06 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 20:31 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 8.06 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga