Bog'cha yoshi bolalar o'yin faoliyatining psixologik xususiyatlari

Bog'cha yoshi bolalar o'yin faoliyatining psixologik xususiyatlari

O'quvchilarga / Psixologiya
Bog'cha yoshi bolalar o'yin faoliyatining psixologik xususiyatlari - rasmi

Material tavsifi

bog'cha yoshi bolalar o'yin faoliyatining psixologik xususiyatlari Reja: o'yin bog'cha yoshidagi bola faoliyatining yetakchi turi. Bolaning o'yin faoliyati haqida ta'limot. o'yinning bola psixik taraqqiyotiga ta'siri. o'yin turlari va ularni psixologik xususiyatlari. bog'cha yoshidagi bolalarning eng asosiy faoliyatlaridan biri o'yin faoliyatidir. Asosiy faoliyat deb bolaning Ayni shu yoshdagi tez-tez kuzga tashlanib turadigan xatti-harakatlariga aytamiz Asosiy faoliyat shundan iboratki, bu faoliyat tufayli bolaning psixik jihatdan o'sishda jiddiy o'zgarishlar yuz beradi. o'yin bola hayotida mana shunday asosiy faoliyatlardan biridir. Bolaning asosiy faoliyati bo'lgan o'yinda psixik jihatdan rivojlanishida jiddiy o'zgarishlar yuz beradi. o'yin shu qadar universal, shu qadar ko'p kirrali va nixoyatda kudratli faoliyatdirki, bog'cha yoshidagi bolalarni o'yindan boshqa yul bilan kamolga etkazishni tasavvur etish qiyin. Bolalarni o'yin faoliyati rus psixologlaridan L.S.Vigotskiy, Ye.A.Arkin, D.B.Elkonin va boshqalar asrlarida bolalar o'yin faoliyatini mohiyatini ilmiy nuqtai nazardan tushuntirib berganlar. Malumki, bolaning yoshi ulgayib mustaqil harakat qilish imkoniyati oshgan sari uning atrofidagi narsalar va hodisalar dunyosi xam kengayib boradi. Bolaning bog'cha yoshidagi davrida uning faoliyat doirasidagi kuchi etadigan xaddi sigadigan narsalardan tashqari kattalarni faoliyatlari yani ularni xol mutloko xaddilari sigmaydigan , jismoniy jihatdan kuchlari etmaydigan narsalarxam bor. Psixik taraqqiyotning mana shu bosqichida bolalar uchun mavxum nazariy faoliyat, yani nazariy yul bilan bilish faoliyatining bo'lishi mumkin emas. Bu yoshdagi bolalarning atrofidagi narsalarni bilish faoliyatining fakat bevosita harakat qilish shaklida bo'ladi. bog'cha bolalarini xaddan tashqari faol ekanliklarining sababi xam ana shundandir. bog'cha yoshidagi bola atorofidagi narsalar bilan bevosita Amaliy munosabatda bo'lishga intiladi.Bu urinda shu narsa xarakterliki bola bilishga tashnaligidan atrofdagi uzining xaddi sigadigan narsalar bilangina emas balki kattalar uchun mansub bo'lgan uzining kuchi xam etmaydigan narsalar bilan xam Amaliy munosabatda bo'lishga intiladi. Buni natijasida bolalarda xaddan tashqari tez ortib borayotgan turli ehtiyojlari bilan ularning tor imkoniyatlari o'rtasida keskin qarama-qarshilik yuzaga keladi. Bolalarni tobora ortib borayotgan turli ehtiyojlari bilan ularning tor imkoniyatlari o'rtasida qarama-qarshilik qanday yul bilan xal kilinadi?- Bu karma-qarshilik fakat birgina faoliyat orqali, yani bolaning o'yin faoliyati orkaligina xal qilinishi mumkin. Buni shu bilan izoxlab berish mumkinki birinchidan bolaning o'yinfaoliyati qandaydir moddiy mahsulot ishlab chiqarishga qaratilgan faoliyat emas, chunki bolalarni o'yinga undovchi sabab o'yindan kelib chikadigan natija bilan emas balki shu o'yin jarayonidagi turli harakatlarning mazmuni bilan bog'liqdir. Ikkinchidan esa bolalar o'yin jarayonida o'z ixtiyorlaridagi narsalarni ularni kiziktirgan, ammo kattalargagina mansub bo'lgan narsalarga aylantirib, erkin faoliyatda buladilar. Shunday qilib bolalar atrofidagi kattalar uchungina mansub bo'lgan xali uzlarini kuchlari xam etmaydigan juda ko'p narsalarni o'yin orqali uzlashtiradilar. o'yinning bolalar psixik taraqqiyotidagi kudratli roli mashxur pedagog va psixologlardan tashqari mutafakkir yozuvchilarni ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.26 KB
Ko'rishlar soni 50 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 20:31 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.26 KB
Ko'rishlar soni 50 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga