Bog'cha yoshi davrining psixologik xususiyatlari

Bog'cha yoshi davrining psixologik xususiyatlari

O'quvchilarga / Psixologiya
Bog'cha yoshi davrining psixologik xususiyatlari - rasmi

Material tavsifi

bog'cha yoshi davrining psixologik xususiyatlari Reja: bog'cha yoshi bolalarining sensor taraqqiyoti. bog'cha yoshi bolalarining aqliy taraqqiyoti. bog'cha yoshi bolalarida his-tuyg'ular va irodaning ko'rinishi. Bolani maktab ta'limiga tayyorlashning psixologik masalalari. Bolaning 3 yoshdan 7 yoshgacha bo'lgan bog'cha yoshi bolalik davrining kata bir kismini tashkil tadi. Asosan manna shu davrdan boshlab bolaning mustaqil faoliyatlari rivojlanadi hamda shaxsiy individual xususiyatlari (insoniy fazilatlari) tarkib topa boshlaydi. Mashxur rus pedagoglaridan P.F.Lestgafning fikricha, insonning bog'cha yoshidagi davri shunday bir davrki, anna shu davr mobaynida kelgusida qanday xarakter xislatlari paydo bo'lishi belgilanadi va axloqiy sifatlarining asoslari yuzaga keladi. Bola bog'cha yoshiga etgach, uning psixik taraqqiyotida jiddiy o'zgarishlar yuzaga keladi. Chunki xuddi anna shu davrdan boshlab bolaning mustaqil faoliyati anchagina kuchaya boshlaydi. bog'cha yoshidagi bola mustaqil faoliyatda bulla olishi uchun zarur bo'lgan ikkita kudratli kuchga ega. Birinchidan, malum darajada uziga buysundirilgan harakat apparatiga, ikkinchidan esa, atrofidagi kata odamlar va o'z tengdoshlari bilan bir qadar erkin munosabatda bulla oladigan nutqka ega. Mana shuning uchun bu yoshdagi bolalarning xulk-atvorlari, xatti-harakatlari, kizikish va ehtiyojlari bog'chaga tarbiya yoshidagi bolalarnikidan keskin farq qiladi. Bu esa, o'z navbatida, bog'cha yoshidagi bolalar bilan bog'chagacha tarbiya yoshidagi bolalar ta'lim-tarbiyasiga xam utrlicha munosabatda bo'lishni takozo qiladi. bog'cha yoshidagi davrda bolaning barcha psixik jarayonlari jadal rivojlana borib, uning tashqi muhit bilan bo'lgan munosabatlarida anchagina o'zgarishlarni yuzaga keltiradi. Bir tomondan, bola bog'cha yoshiga etgach, kattalarning doimiy yordamlaridan ancha ozod bo'lib, ulardan bir qadar uzoqlashadi, ikkinchi tomondan, kattalar bilan bo'lgan munosabatlari murakkab, ko'p tomonlama xarakter kasb eta boshlaydi. Shu narsa xarakterliki, kichik bog'cha yoshidagi bola dimiy yordam va gamxurlik talab kiladigan obyektdan sekin-astalik bilan oila xolida bog'cha bolalar gruppasining faol azosiga aylana boshlaydi. Demak, bu davrdan boshlab, muhtojlikdan kutilib, o'zi xam boshqalarga malum darajada yordam bera oladigan, uzining burchi, vazifalari, kizikishlari hamda xilma-xil ehtiyojlariga ega bo'lgan shaxsga, jamoa azosiga aylana boshlaydi. bog'cha yoshidagi bolalarning psixik jihatdan rivojlanishlarida ularda paydo buladigan xilma-xil ehtiyoj va kizikishlar bolalarni u yoki bu harakatga undovchi, ularni ishga soluvchi (omil) hisoblanadi. Malumki, ilk yoshdagi bolalarda (Yangi chaqaloqlarda) asosan organik ehtiyojlar (masalan: ovqatlanish, tashkalikni kondirish, uxlash kabi) mavjud bo'ladi. bog'chagacha tarbiya yoshidagi bolalar esa bundayo organik ehtiyojlardan tashqari ijtimoiy va intellektual ehtiyojlarning dastlabki kurtaklari yuzaga kela boshlaydi. Masalan: bog'chagacha tarbiya yoshidagi bolalar yaxshi gapira olmasalar xam, xaddan tashqari kizikuvchan buladilar. Ular kuzlariga kuringan xar bir narsani kullari bilan timirskilab ushlab kurgunlaricha tinib tinchimaydilar. bog'chagacha tarbiya yoshidagi bolalarda uchraydigan manashunday kizikuvchanlik ularda intellektual ehtiyojlarning yuzaga kelayotganidan dalolat beradi. bog'cha yoshidagi bolalarda ijtimoiy intellektual va axloqiy ehtiyojlar yakkol kurina ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 24.82 KB
Ko'rishlar soni 75 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 20:31 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 24.82 KB
Ko'rishlar soni 75 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga