Bolaga maslahat berishning vazifalari va dolzarb muammolari Bolalar psixologiyasi sohasida psixologik maslahatlar berish 60 yildan kuprok vaqt ichida chet elda rivojlanayapti. Bunta A.Binenng tarixiy ishlari asos solgan. Uning ishlari sog'lom, pedagogik karovsiz bolalarni, taraqqiyotda normadan chetga chikkan bolalardan ajratish maqsadida aqliy taraqqiyotni o'lchash metodlarini ishlab chiqishga bagishlangan. sobiq Sovet psixologiyasida bola psixik taraqqiyotini doimiy nazorat qilish zarurligini hokimiyat vujudga kelgan das:glabki kunlardanok tan olinadi. Bu bilan bog'liq ravishda L.S.Vigotskiy olimlarni kxar bir yoshning xamma xususiyatlarining normal va nonormal taraqqiyotining barcha asosiy tiplarini, tuzilishini, o'zgarishlarini, rivojlanishini o'rganishga chorlaydi. hozirgi vaqtda maslahat berish amaliyot bola tarbiyasi va psixik taraqqiyotni murakablashtiradigan kator noto'g'ri fikrlarning kuchayganligi bilan duch kelmokda. Ular orasida kator ijtimoiy- iqtisodiy omillarning qarama-qarshi ta'sir ko'rsatish sezilarli urin egallaydi. Masalan, ota-onalarning, ayniqsa onalarning ishlab chikarshdda bandligi sezilarli ta'sir kursatmokda. Bundan tashqari, kupchilik bolalarning bolalar muassasalarida tarbiyalanish ota-onalar psixologiyasi ta'sir kursatadi. Ota-onalar uzlarining funksiyalarini bog'chalarga, keyinchalik maktablarga agdarib kuymokdalar. Ota-onalarning ajralishi 6ola psixikasiga katta ta'sir kursatadi. Mutaxassislarning fikricha, oilaning buzilishi bolaning ahvolini qiyinlashtirib kuyadigan kuchli psixologik omil bo'lib, unga kunikish uchun bolaga kamida 2 yil kerak. kTarbiyaviy xavflik guruhga yolkiz bolali oilalarda tarbiyalanuvchi bolapar xam kiradi. Xilma-xil psixologik muammolar manbaalari ichida maktab xam muhim urin egallaydi. Misol uchun tibbiyot mezonlariga karaganda maktab yoshidagi bolalarniing 15-20 foizi qisqa muddatli yoki doimiy psixoterapiyaga muhtojlar. Maktabda keng tarkalgan pcixologik muammolar juda ko'p: o'quv motivatsiyasining yukligi, past uzlashtirish, o'qituvchilar va tengdoshlari bilan nizoli munosabatlar, o'z-o'zini past baholash, jamiyatga qarama-qarshi guruhlarda ishtirok etishga layokatlilik va boshqalar. yuqorida sanab ko'rsatilgan muammolarning kupchiligi hozirgi maktablarda va jamiyatimizda shaxs rivojlanish bosqichlarda ehtiyojlarni va chuqur qonuniyatlarni, etarlicha hisobga olmaslik, barcha bolalarga bir xil talab kuyish natijasida ularning individual-psixologik va psixofiziologik xususiyatlarni etiborga olmaslik sabab bulmokda. Bolaning kupgina ijobiy xususiyatlari, masalan, sheriyatga, matematikaga, musiqaga va boshqalarga nisbatan erta kuringan layokatlilik yoki umumiy psixik taraqqiyotining juda oldindaligi kupigia psixologik va pedagogik muammolarning manbai bo'lishi mumkin. Yoshra karab psixologik maslahat berishning umumiy vazifasi bola psixik taraqqiyoti borishini, bu jarayonni davrlarga bo'lish va belgilangan normaga muvofik, tasavvurlar asosida nazorat qilishdan iborat. Bu umumiy vazifa hozirgi kunda quyidagi aniq, vazifalarni o'z ichiga oladi: Ota-onalarni, o'qituvchilarni va bola tarbiyasida ishtirok etadigan boshqa shaxslarni bola psixik taraqqiyotining yosh va individual xususiyatlariga jalb qilish; Psixik taraqqiyotning buzilishlarini va har xil normadan chetga chiqishlarni o'z vaqtida aniqlash va ularni psixologik-tibbiy pedagogik maslahatlarga yo'llash; Jismoniy yoki nerv psixik sogligi kuchsizlangan bolalarda ikkinchi marta psixologik asoratlarning oldini olish bunicha tavsiyalar berish (bolalar patopsixologiya va vrachlar bilan birgalikda); Pedagogik psixologlar bilan birgalikda o'qituvchilar, ota-onalar ...

Joylangan
12 Oct 2024 | 08:34:04
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
9.68 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:31
Arxiv ichida: doc
Joylangan
12 Oct 2024 [ 08:34 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
9.68 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:31 ]
Arxiv ichida: doc