Inson psixik taraqqiyoti determinatsiyasi Reja: 1. Individual taraqqiyotda mehnat, muloqot va bilimlarning roli. 2. o'quv bilish faoliyati taraqqiyot faktori sifatida . 3. o'yin va uning psixik taraqqiyotdagi roli. I. Inson individual taraqqiyotida mehnat, o'zaro ijtimoiy munosabatlar va bilimlarning roli bekiyosdir. Individual taraqqiyotni bularsiz tasavvur qilish mumkin emas. Malumki, inson mehnat jarayonida shakllangan. Bolalarga yoshlikdan boshlab mehnatga nisbatan muhabbat uygotish, ijobiy munosabatni shakllantirish, ularda mehnat qilish ishtiyokini tugdirish, kattalar mehnatiga taklid qilish, kishilar mehnatini kuzatish, mustaqil ravishda mehnat qilishga o'rgatish lozim. o'z burchini anglash nimadan boshlangan? Bolalar mehnat qilish orqali o'z burchini anglash, mas'uliyatni sezish, o'z- o'zini tuta bilish, o'zaro hamkorlik qilish, dustlik, urtoklik kabi yuksak insoniy xislar shakllanadi. Bolalarni mehnat qilish bilan birga uning natijasidan, mahsulotidan foydalanishga o'rgatish muhimdir… Individual taraqqiyotda o'zaro munosabat ahamiyatlidir. Chunki o'zaro munosabatlar jarayonida yoshlar fakatgina o'z fikrlarini almashishgina emas, balki boshqalarning o'ziga xos xususiyatlarini, uning ijobiy va salbiy xislatlarini bilish va ularni uzining xislatlari bilan solishtirish, muomala madaniyatini tushunish kabilar bilan tanishadilar. Bolalarni hayot uchun kerakli bilim, malaka va ko'nikmalar bilan qurollantirish lozim. Bola yoshiga xos bo'lgan bilimlarni egallashi, uni hayotga tadbiq qilish va undan o'z hayotida foydalanishi lozim. bog'cha yoshibilan kichik maktab yoshini o'ziga xos individual farqlari hisoblanadi?Individual taraqqiyotning xar bir yosh davri o'ziga xos individual farqlar bilan belgilanadi. (bog'cha, maktab…) va xar bir yosh davri doirasida katta individul farqlar bor. Bu birinchidan, hayot faoliyatida va tarbiya sharoitining individual variantlari natijasi. ikkinchidan,. tabiiy individual farqlarning ( nerv sistemasi, tipologik xususiyatlar) natijasidir. Konkret hayot, faoliyat va ta'lim- tarbiyaning har xil sharoitlarda bo'lgani tufayli shaxsning individual xususiyatlari xam turlichadir…. Nima uchun o'qish,bilim faoliyati taraqqiyotining muhim faktori hisoblanadi? II.o'qish, bilish faoliyati taraqqiyotning muhim faktorlaridan biridir. o'qish, bilim olish fan asoslarini aktiv, ongli, mustahkam va sistemali ravishda egallashdan iboratdir. Bilim egallash, uzlashtirish bolaning, o'quvchining uyushgan bilish faoliyatidir. Bu faoliyat idrok, xotira, tafakkur, xayol kabi bilish jarayonlarini o'z ichiga oladi. o'qish, bilim olish 3 faktorga bog'liqdir .1 Nimani o'qitishga; 2.Kim va qanday o'qitishga; 3. Kimni o'qitishga; Shuningdek, o'qish jarayoni o'quvchining o'ziga xos xususiyatlariga xam uning psixik rivojlanishining ( aqliy, emotsional, irodaviy jihati ) individual xarakteristikasiga , unda o'qishga nisbatan karor topgan munosabatlarga, uning kizikish va havaslariga bog'liqdir. o'qishga ijobiy munosabat bola diqqatini , kuzatuvchanligini anglash, tushunish, ularni xotirada saqlash , fikrlash jarayonlarini shakllantiradi. o'qishning turli bosqichlarida analitik-sintetik faoliyatning umumiy qonuniyatlarining umumlashtirish abstraksiyalash rivojlanadi va ta'limni uzlashtirish komponetlariga bog'liqdir. ta'limni uzlashtirishning komponentlari: 1. o'qishga ijodiy munosabat ( kizikish, iroda xususiyatlari, diqqat bilan bog'liqdir ) 2. Uzlashtirishga hissiy munosabat, ( sezgi va ...

Joylangan
12 Oct 2024 | 08:49:37
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.22 KB
Ko'rishlar soni
54 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:41
Arxiv ichida: doc
Joylangan
12 Oct 2024 [ 08:49 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.22 KB
Ko'rishlar soni
54 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:41 ]
Arxiv ichida: doc