Kichik maktab yoshidagi bolalarning psixologik diagnostikasi va korreksiyasi Reja: diqqat, tafakkur, xotira diagnostikasi. Xotira, diqqat, tafakkur rivojlanishining korreksion uslublari. Psixologik mashq: diqqat, xotira, tafakkurni rivojlantirish yuzasidan o'yin va mashqlar; ijodiy o'yinlar. Bolalar kurkokligi korreksiyasi. Bolalarning o'qishga ishonchi korreksiyasi. Tayanch iboralar: diqqat diagnostikasi, tafakkur diagnostikasi, xotira diagnostikasi, psixologik mashqlar, ijodiy o'yinlar. Psixolog kichik maktab yoshidagi o'quvchilarda diqqatni irodaviy zur berish bilan boshqarish va favkulodda vaziyatga moslashish imkoniyati yaxshi emasligini o'z tadqiqotlari asosida psixologik diagnostika qiladi, hamda buning asosiy sababai bularda ixtiyoriy diqqatning kuchsizligi va bekarorligida ekanini aniklaydi. Shuningdek kichik maktab yoshidagi bolalarning ixtiyoriy ongli diqqati o'qish motivlari bilan uzviy bog'liq holda namoyon bo'lishi tadqiq kilinadi. Odatda bolalarning o'qish motivlari uzoqni kuzlagan va maqsad bilan bog'liq motivlarga ajlariladi. Psixodiagnostik natijalarga ko'ra bolalarda ixtiyorsiz diqqat durustgina rivojlangan bo'ladi. Chunki ta'lim jarayonida ixtiyorsiz diqqatning o'sishi uchun muhim shart-sharoitlar mavjuddir. Kichik maktab yoshi davridagi o'quv materiallarining yakkolligi, yorkinligi, jozibadorligi o'quvchida beixtiyor xistuyg'u uygotishi, shuningdek bola ortikcha zurikishsiz osongina Fan asoslarini egallashi mumkinligi tadqiqotlarda aniqlangan. Chunonchi UKV materiallarining turli tumanligi ixtiyorsiz diqqatning tuplanishi va barqarorligiga ijobiy ta'sir ko'rsatishi aniqlangan. Psixolog tomonidan ixtiyorsiz diqqat ta'lim jarayonida o'quvchilarning kizikishi bilan boglanib ketsa tabiyki ular fakat marokli, kuvonchli axborot va matnlar Bilan tanishishga intiladilar. Psixologik diagnostika tadqiqotlari asosida 1 va 2 sinf o'quvchilari diqqatning o'ziga xos xususiyatlaridan biri uning etarlicha barqaror emasligi aniqlangan. Bu jarayonda psixologning asosiy vazifasi yuqoridagi holatlarni tuzatish yani korreksiya qilish yo'llarini topish lozim. Agar bu holat o'z vaqtida korreksiya kilinmasa, bunda tormozlanish Bilan kuzgalish o'zaro nomuofik harakat qiladi. o'qish holatlarida tutilish, taxtab qolish tovushning tebranishi va pasaytishi, bazida xarf, ibora va gaplarning tushib qolishi xollari manashu fiziologik mexanizm ta'sirida paydo bo'lishi psixologik diagnostikada aniqlangan. Psixologik diagnostika tadqiqotlarida 1 va 2 sinf ukvchilari darsda fakat 30-35 dakika diqqat Bilan utirishi, o'z diqqatini muayyan obyektga to'plashi va unda ushlab turishi mumkinligini kursatganligi isbotlangan. Shuning uchun mashg'ulotlarda qisqa tanaffuslar o'tkazib turish tavsiya qilingan. Bulardan tashqari diagnostik tadqiqotlarda ukvchilar diqqatining xususiyati kuprok mashg'ulotlarning suratiga bog'liqligi etirof etilgan. Psixologlar kichik maktab yoshidagi bolalar diqqatini kay darajada rivojlanginini o'z vaqtida diagnostika qilishlari va aniqlangan kamchilinklarni rivojlanish darajasidagi orqali qolishlari o'z vaqtida korreksiya qilishlari oqibatida ijobiy natijalarga erishiladi, yani ta'lim jarayoni asosida kichik maktab yoshidagi o'quvchilarning ixtiyoriy barqaror, mustahkam, kuchli, tuplanuvchan, taksimlanuvchan, faol, ongli diqqatni rivojlantirishga kulay sharoit yaratiladi. Bilim olish uchun mustaqil, aqliy mehnat qilish misol va masalalar yechish, mashqlarni bajarish, takrorlash irodaviy zur berishda ixtiyoriy ongli diqqat tarkib topadi. Kichik maktab yoshidagi bolalar xotirasi psixologik jihatdan diagnostika kilinganda, uning eng ...

Joylangan
12 Oct 2024 | 08:49:37
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.09 KB
Ko'rishlar soni
55 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:43
Arxiv ichida: doc
Joylangan
12 Oct 2024 [ 08:49 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.09 KB
Ko'rishlar soni
55 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:43 ]
Arxiv ichida: doc