Kichik maktab yoshidagi psixik taraqqiyot Reja: Maktab - bola hayotining boshlang'ich davri va uning xususiyatlari. Maktabga kirish bilan bog'liq psixologik qayta qurilish. Kichik maktab o'quvchilarining o'qish faoliyati. Kichik maktab o'quvchilarining mehnat faoliyati. Kichik maktab o'quvchilarida bilish jarayonlarining rivojlanishi. Kichik maktab o'quvchilari shaxsining taraqqiyoti. Tayanch iboralar: maktab, psixologik qayta qurilish, psixologik qiyinchiliklar, o'qish va mehnat faoliyati, bilish jarayoni, shaxs taraqqiyoti: kizikish, o'z-o'zini anglash, o'zini baholash. Kichik maktab yoshi davriga 7-12 yoshgacha bo'lgan davr kiradi. Bola maktab ostonasiga kadam kuyishi bilan yangi hayot faoliyatiga, yangi muhit sharoitiga kirib keladi. Bu davrdan boshlab bola faoliyatining mazmuni xam, tavarak atrofdagi narsalarga munosabat xam uzgaradi. Endi u o'quvchi degan sharafli nomga ega, uning muayyan vazifalari va o'quvchilik burchi bor. Bola o'z hayotida yangi davr boshlanganligini anglaydi, o'qish mas'uliyati uning xatti-harakatlariga, yurish-turishiga, xulk-atvoriga katta ta'sir kursatadi. Maktab yoshidagi bola maktab qoidalariga rioya qilishi, dars mashg'ulotlariga kechikmay o'z vaqtida etib kelishi, darsda o'qituvchining tushuntirayotgan materiallarini tinglab ukib olish, topshiriqlarni o'z vaqtida bajarishi lozim. Darsda o'zini qanday tutishi, gigiyena va tozalikka rioya qilishi, o'qituvchi va kattalar tomonidan berilgan buyruk va ko'rsatmalarni so'zsiz bajarish, jamiyat orasida o'zini qanday tutishi lozimligini bilishi kerak. Yashash sharoitidagi bunday o'zgarishlar bola psixikasining o'sishiga, xulk-atvoriga, shaxsning tarkib topishiga ta'sir kursatadi. Maktabga kirish bolaning hayotida uning faoliyatini burilish davri hisoblanadi. Kattalar va tengdoshlar bilan yangi munosabatlar maydonga keladi. Bola butun bir yangi jamoalar tizimiga kushiladi. o'quvchi oldiga bir kator jiddiy talablarni kuyadigan o'qishga - yangi faoliyat turiga kushilish o'quvchilarni o'z hayotini katiy tarzda tashkil qilishdagi qonun va tartibga buysunshiga majbur qiladi. o'quvchi ta'lim jarayonida axloqiy normalar va xatti-harakat qoidalarini uzlashtira boshlaydi. Kichik maktab yoshi davrida axloqiy xatti-harakatlarga poydevor kuyiladi. ta'limning boshlanishi bilan bola psixikasida keskin o'zgarishlar ruy beradi, u psixologik tomondan qayta qurilishiga duch qiladi. Psixologik qayta qurilish boshlang'ich sinf o'quvchilarida, ayniqsa I - sinf o'quvchilarida qiyinchiliklarni paydo qiladi. Bu qiyinchiliklar: Birinchi sinf o'quvchilari ko'p harakatlarni imtizom qoidalari talab kilgan darajada chakkonlik bilan, sifatli qilib bajara olmaydilar. Lekin o'qish faoliyati doimiy ravishda intizom qoidalariga rioya klinishni, 35-45 minutlik darslarda sabr-tokat bilan utirishni, o'zini-o'zi tuta bilishni talab qiladi. ta'limning butun mazmuni boladan ixtiyoriy jarayonlarni: ixtiyoriy diqqat, ixtiyoriy idrok, xotirani rivojlangan bo'lishini takozo qiladi. o'quvchi mustaqil fikr yuritishi, vazifalarni mustaqil bajarishi lozim. Bu xususiyat xamma bolalarda xam birdek rivojlanmagan. Bola o'z burchini anglagan bo'lishi, yaxshi o'qish va yaxshi intizomga ega bo'lishi, intizom qoidalariga rioya qilishi, uyga berilgan vazifalarni bajarishi uning burchi ekanligi his qilishi kerak. qobiliyatiga ega bulmogi talab kilinadi. Bunday talablarga javob qaytarish so'zsiz o'quvchiga qiyindir. ...

Joylangan
12 Oct 2024 | 08:49:37
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
18.74 KB
Ko'rishlar soni
54 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:43
Arxiv ichida: doc
Joylangan
12 Oct 2024 [ 08:49 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
18.74 KB
Ko'rishlar soni
54 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:43 ]
Arxiv ichida: doc