Maktab psixologining tarbiyasi qiyin bolalar bilan ish olib borishi

Maktab psixologining tarbiyasi qiyin bolalar bilan ish olib borishi

O'quvchilarga / Psixologiya
Maktab psixologining tarbiyasi qiyin bolalar bilan ish olib borishi - rasmi

Material tavsifi

Reja: 1. Psixologning rasmiy iltimosga javob tarzidagi ishi 2. Tarbiyasi qiyin bolalarni ajratishning psixologik mezonlari Kupincha maktab psixologiga boshqa bolalardan (salbiy belgisi) bilan ajralib turadigan bolalar bilan ish olib borishga to'g'ri keladi. o'qituvchi yoki ota-onalar kupincha psixologga tarbiyasi kqiyink u yoki bu o'quvchiga qandaydir ta'sir ko'rsatish haqida iltimos kiladilar. Bunday tarbiyasi kqiyinlark orasiga har xil o'quvchilar kiritiladi: uzlashtirmovchilar, tartibsizlar, har xil nerv psixik buzilishga chalingan bolalar, voyaga yetmagan bolalar ish bo'yicha xayatda hisobga turuvchi o'smirlar, betinch oilalarning farzandlari. Bu esz tarbiyasi kqiyink o'quvchilar bilan psixologik va pedagogik ish olib borishda ularga mos metodlarni tanlash muammosini yanada qiyinlashtiradi. hozirgi vaqtda psixologiyada ktarbiyasi qiyink bolaning shaxsiy taraqqiyoti va uning xulk-atvorini tuzatish va aniqlash bo'yicha yagona nuqtai nazar yuk. Mavjud nuqtai nazarlarning xar bir uzining kuchli va kuchsiz tomonlariga ega bo'lib, amaliy ishda ularning birini tanlash ko'p holatlarga bog'liq. Psixologning rasmiy iltimosga javob tarzidagi ishi Birinchi nuqtai nazar sifatida psixologning u yoki bu ktarbiyasi qiyink o'quvchiga nisbatan o'qituvchining malum ijtimoiy talabiga javobini ko'rsatishimiz mumkin. By holda o'quvchiga ktarbiyasi qiyink tashxizi (diagnozi) o'qituvchilar, tibbiyot xodimlari, voyaga yetmaganlar ishi bo'yicha nazorat xodimlari tomonidan qo'yilgan bo'ladi. Psixologning vazifasi-qiyinchiliklarning sabablarini aniqlash va ularga mos tuzatish (korreksiya) metodlarini topishdan iborat. Rasmiy iltimosga qanday munosabatda bo'lishi kerak. Maktab psixologi javob beradigan birinchi savol ana shu. Rasmiy iltimosga ikki xil munosabat, ikki xilma-xil ish uslubi mavjud. Birinchisi, rasmiy iltimosga o'ziga xos bo'lmagan javob qaytarishdir. Bu ikki usul bilan amalga oshiriladi. Birinchidan, rasmiy talabga javob tarzida (uning mazmuniga bog'liq 6ulmagan holda) psixodiagnostik metodlar to'plami kullaniladi. Maktab psixologlari bu usulni u yoki bu shaklda qo'llashadi, chunki bu kuzga tashlanib turgan qiyinchiliklar bilan birgalikda, bola shaxsiy taraqqiyotining bazi yashirin nuqsonlarini xam topishga yordam beradi. Bunday diagnostik ishning asosiy maqsadi- o'quvchi psixik taraqqiyotining umumiy holatini bilishdan iborat. Bunday ko'p kirrali va tulik diagnostika natijalari psixolog uchun xam, ota-onalar, o'qituvchilar uchun xam ktarbiyasi xamk bola bilan olib boriladigan tuzatish (korreksion) va rivojlantirish ishlarining yo'llarini aniqlash imkonini beradi. Bu usul yutuklar bilan birga, kamchiliklarga xam ega. Birinchidan, bu usulni qo'llash juda ko'p vaqtni olganligi uchun, uni amalga oshirishning xar doim xam iloji bulmaydi Bu usul ko'p vaqtni talab kilganligi uchun, fakat psixologgina emas, ktarbiyasi qiyink o'quvchi xam charchaydi, tekshiruvdan ishtirok etishdan bosh tortadi, kupincha topshiriqlarni o'zi sezmagan holda nomiga bajaradi. Tajribadan malum bo'lishicha, ayniqsa og'zaki metodikalar kanchalik tulik bulmasin, qiyinchilik tugdiradi. Bundan tashqari, bu metodikalar shaxsni tolik xarakterlash uchun etarli bulmaydi. Ikkinchidan, rasmiy talabga o'ziga xos javob qaytarishning' usuli bo'lib, mashxur amerikalik psixolog K.Rojers psixologiya fani ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 25.53 KB
Ko'rishlar soni 65 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 20:44 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 25.53 KB
Ko'rishlar soni 65 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga