Maktabga qanday psixolog kerak

Maktabga qanday psixolog kerak

O'quvchilarga / Psixologiya
Maktabga qanday psixolog kerak - rasmi

Material tavsifi

Maktabga qanday psixolog kerak Nazariy psixologiyadan amaliy psixologiyagacha bir kadam, lekin uni amalga oshirish juda qiyin. (Ikki nazariy psixologlarning suhbatidan). Xakikatdan xam, maktabga qanday psixolog kerak? kizik savol. «Xar-xil» psixologlar mavjudmi? Xa albatta! har xil kasblar, ularga mos har xil psixologlar mavjud. Maktabda uzlarini psixolog deb hisoblaydigan insonlar bilan uchrashganingizda, xar-xil insonlarni ko'rishingiz mumkin. Sizning kuz oldingizda kam gap xech bilan kushilmaydigan, uncha uziga tortmaydigan inson ko'rinishi mumkin. Shu bilan birga, xamma bilan chiqishib ketadigan, xushchakchak, sergap, chiroyli inson ko'rinishi xam mumkin. Natijada siz xar-xil taassurot olasiz. Kutilmagan va eng yokimli taasurotlar olishingiz mumkin. Birok barcha insonlar xar-xil kasbga, xar-xil bilimga va xar-xil kasbiy xulk - atvor usullariga ega bulsalar-da,uzlarini psixolog deb sanaydilar. Bazan «kancha psixologlar mavjud bulsa, shuncha psixologlar mavjud», - deb xam aytishadi. Psixologiya - muallif kasbi bo'lib, unda insonning indivudualligi, ichki ruhiy dunyosini translyatsiya qilish qobiliyati namoyon bo'ladi. Bulardan tashqari, xar bir psixologning individual kasbiy stilistika muammosi mavjud. U qanday mavzuni tanlaydi? Kasbidagi uning kizikishlari qanday? Umuman, u nima uchun psixologiyaga kelgan? U nima bilan shugullanishni istaydi. Ishda qanday usulni afzal kuradi? kaysi yoshdagi mijozlar bilan ishlash afzal? Xar-xil psixologlarning ishdagi farqi, nafaqat xar-xil psixologlarning shaxsiy xususiyatlari bilan bog'liq bo'lib kolmay, «psixologiya» deb nomlangan umumiy kasbiy sohadagi 4 nafar psixologik kasblar yotishi bilan xam bog'liqdir. Ular: nazariy psixologiya, eksperimental psixologiya, amaliy psixologiya va psixokorreksiya. Nazariy psixologiyada amaliy psixologiya bilan bog'liq bo'lmagan fikrlar kurashi davom etadi: eski nazariyalarning barbod bo'lishi va yangilarining shakllanishi g'oyalar, ilmiy maktablar va yo'nalishlarning bir-biriga qarshi chiqishi, tafakkurning yangi usullari va mantikning vujudga kelishi, taraqqiyotning eski qonunlari ochilishi. Nazariy psixologiyada inson psixikasi anotomik kesimlarda urganiladi, yani psixologik ko'rinishining jarayonlari, funksiyalari turlari sifatida urganiladi. Nazariy psixologiya maktab amaliyoti ehtiyojlarini kondirishga bevosita xizmat kilmasada, u jamiyatga shuning uchun kerakki, unda inson tafakkuri kuchlarining o'ziga xos o'yini sodir bo'ladi. Nazariy psixologiya maktabga to'g'ridan to'g'ri ta'sir ko'rsatmasa-da, «maktab g'oyalari» ning shakllanishiga ta'sir kursatadi: o'quvchiga munosabat, ta'lim va tarbiya konsepsiyalarini ishlab chiqish, maktabning boshqa jamoat tashkilotlari bilan hamkorligi maktab ta'limi rivojlanadigan yo'nalish bo'yicha jamiyatning diniy va qadriyatlar tizimini ishlab chiqish. Eksperimental psixologiya akademik institutlarda kuprok insonning psixik hayoti haqidagi fikrlarni yigish va umumlashtirishga yunalgan. Umuman, eksperimental psixologiyadagi faktlarni yigish fakat amaliy ehtiyojlar uchungina emas, balki nazariy psixologiyaning rivojlanishi uchun xam xizmat qiladi. Eksperimental psixologiya hayot va amaliyotdan uzoq bo'lgan laborotoriya sharoitida urganiladi va nazariy g'oyalarni tasdiklash uchun xizmat qiladi. Nazariy va eksperimental psixologiyada amaliyotdan uzoq bo'lgan, fanga kizikkan, aqli va xarakteri o'ziga xos bo'lgan insonlar ishlaydi. Amaliy psixologiya bulsa ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 41.26 KB
Ko'rishlar soni 45 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 20:44 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 41.26 KB
Ko'rishlar soni 45 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga