Maktabgacha ta'limni tashkil qilishning prinsiplari Reja: boshqarishning metod va stilini aniqlash. ta'lim sohasidagi Davlat siyosatining asosiy prinsiplari. boshqarish prinsiplari va ularning jihatlari. Maktabgacha ta'limni boshqarishda - bu prinsipdan foydalanishning ahamiyati. Xar bir sohani boshqarishda avvalambor, prinsip-tamoyil, metod-usul, odil-boshqarish uslublarini bilishmiz kerak. prinsip - yani tamoyil bu - biror bir yangi nazariya yoki ta'limiy fanining asosiy natijasidir. boshqarish usuli - bu boshqarish g'oyasi va biriktirish yo'li bo'lib, ishlarni bajarish va ishlarning talabaga karab shakllantirishga tushuniladi. boshqarish uslubi - bu shaxsning mustahkam psixologik xaraktriga ega bo'lgan diqqat, tafakkur, idrok, sezgi, ong va boshqalar orqali boshqarishdir. Bu tushumchalar, yani prinsip, metod etil o'zaro bir-birlari bilan uzviy bog'liq bo'lib, bularning xammasi kishilar o'rtasidagi munosabatlarda kurinadi. Keyingi yillarda nazariya bilan amaliy boshqarish faoliyatida bir muncha klassifikatsion qarashlar yuzaga keldi. boshqarish usulining eng muhim belgilaridan biri bu ilmiylik - xususiyatidir. Fakat ilmiy nazariya bilan qarashgina boshqaruvchi shaxsga uzining rahbarlik mehnatiga ko'p kirrali va mazmunli ish uslubini kursata bilishi zarur. boshqaruvchi shaxs avvalo boshqarishdan oldin, albatta kerakli ilmni egallagan bo'lishi lozimdir. O'zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasida, Xar kimga ilmiy va texnikaviy ijod erkinligi, madaniy yutuklaridan foydalanish huquqi kafolatlanadi deyidi. Ilmiylik - nazariya bilan amaliyot bilan bir tushunchadir. Nazariya - amaliyot bilan chambarchas bog'liqdir. Amaliyotsiz nazariya kur odamni eslatadi. Amaliyot - nazariya oldida yangi vazifa va savollarni kuyadi. Nazariya bilan amaliyotni birlashtirish natijasida ilmiy asoslangan xulosalar, ta'lim-tarbiya ishlarini yechish, tarbiya metodikasini qayta ishlab chiqishda, metodik tadbirlar tashkil etish, maktabgacha ta'limni yanada yaxshilash ishiga karaladi. Kadrlar tanlash va ularni yanada o'stirish - bu boshqarishning tashkiliy asosidir. Kadrlar tanlashda - vatanparvarlik, xalqparvarlik tuyg'usi bugun juda katta ahamiyatga egadir -deyiladi. - Buyuk maqsad yo'lidan ogishmaslik asari. - I.A.Karimov. Kadrlarni to'g'ri tanlashda: sofdillik nuqta nazariy bilan; siyosiy - ma'naviy - darajasiga; ishga aqliy yondoshish nuqtai nazari bilan; ma'muriy qobiliyatlari nuqtai nazari bilan. Kadrlarni ilgari surish va ularni to'g'ri taksimlashning mohiyati muhimdir. Kadrlarni tanlash va ularni tarbiya etish umumdavlat xarakterga ega bo'lib, bu vazifalarni xal etishni ilmiy asosda olib borish kerak. 2. ta'lim sohasida Davlat siyosatining asosiy prinsiplari kuydagilar: ta'lim va tarbiyaning insonparvar demokratik xarakterda ekanligi; ta'limning usluksizligi va izchilligi; o'rta maxsus, kasb hunar ta'lim yo'nalishini akademik litseyda yoki kasb hunar kollejida o'qishni tanlashning ixtiyoriyligi; ta'lim tizimining dunyoviy xarakterda ekanligi; Davlat ta'lim standartlari doirasida ta'lim olishning xamma uchun ochiqligi; ta'lim dasturini tanlashga yagona va tabakalashtirilgan yondashuv; Bilimli bo'lish va istedodni ragbatlantirish; ta'lim tizimida davlat va jamoa boshqaruvini uygunlashtirish. Bu ustuvor prinsiplarga tayangan holda Maktabgacha ta'limni boshqarishda: Demokratik xalqparvarlik asosida, bunda O'zbekiton Respublikasi Konstitutsiyasi xalq ta'limi ...

Joylangan
12 Oct 2024 | 08:49:37
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.82 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:44
Arxiv ichida: doc
Joylangan
12 Oct 2024 [ 08:49 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.82 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:44 ]
Arxiv ichida: doc