Motivatsiyaning o'rganishning asosiy yondashuvlari

Motivatsiyaning o'rganishning asosiy yondashuvlari

O'quvchilarga / Psixologiya
Motivatsiyaning o'rganishning asosiy yondashuvlari - rasmi

Material tavsifi

Motivatsiyaning o'rganishning asosiy yondashuvlari Motiv va motivatsiya muommosi jahon psixologiyasida turli -tuman nuqtai nazaridan yondashish orqali tadqiq qilib kelinmoqda. Rus va sobiq sovet psixologiyasi namoyondalari K.D Ushinskiy , I.M. Sechenov , I.P.Pavlov , V.M. Bexeterov , A.F. Lazurskiy , V.S. Merlin A.A. Uxtomskiy, va boshqalar bu muammo yuzasidan tadqiqot ishlarini olib borganlar. Yevropava Amerika mamlakatlarida motivatsiyaga oid 30 dan ortiq ilmiy konsepsiyalar mavjuddir. ONG,FAOLIYAT,SHAXS. Motiv - bu shaxs xulq -atvorining kognivistik jarayoni bevosita tashqi olam bilan bog'lovchi subyektiv tarzda aks etish demakdir. Motivatsiya - psixika orqali hosil bo'ladigan determinatsiyadir. Motivatsiya Inson xulq atvori, uning bog'lanishi , yo'nalishi va faolligini tushuntirib beruvchi psixologik sabablar majmuiini bildiradi. G'arb psixologiyasida motivatsiyaning ikki xil ko'rinishi va ularning o'ziga xos belgilari haqidagi masala chuqur o'rganilgan . Bular ekstrinsiv (tashqi shart- sharoitlar va holatlarga bog'liq bo'lgan holda paydo bo'ladigan) va intrinsiv (shaxs dispozitsiyalari bilan ehtiyojlar , ustanovkalar, qiziqishlar , mayllar , istaklar bilan bog'liq bo'lgan holda paydo bo'ladigan) motivatsiyalardir. Bu yo'nalishdagi munozaralar X.Xekxauzenning Motivatsiya va deyatetnoskitobida o'z aksini topgan XOXISH FAOLLIK MOTIV FAOLIYAT Faoliyat motivi Tushuniladigan Xatti- harakat anglanilmagan anglanilgan Tashqi Ichki Shaxsiy Ijtimoiy Altruistik Burch Foyda Baho yutuq Altruistik O'zini o'zi harakatlantiruvchi Intilish ideal Jarayonga oid O'zini o'zi Takomilashtirish Natijaga oid Olimlarning motivatsiya haqida yondashuvlari Motivatsion tizim motivatsion soha birligi sifatida motiv , talab , qiziqish , intilish , maqsad , ideal, havas motivatsion ko'rsatma kabi motivatsion hodisalarni ifodalovchi tushunchalarni oladi. V. T. Aseev turli motivatsion hodisalar - istaklar turlari o'rtasida tizimiy munosabatllar bo'lishi mumkin deb hisoblaydi. V.T. Aseev Biz faqat tushuniladigan va real harakatdagi motivlarga duch kelamiz. Bola qancha o'qish zarurligini yaxshi tushunadi(tushuniladigan motivlar ) , lekin bu narsa ham unga o'quv faoliyatini bilan shug'ullanish uchun turtki bo'la olmaydi. Bu bilim mayl shaklini olsagina , biz real harakatga motiv bilan ish ko'rgan bo'lamiz. Faqat tushuniladigan motivlargina maa'lum sharoitda harakatdagi motivlar shaklini oladi. Bu narsa motivatsiyani qayta qurish uchun jiddiy ahamiyatga egadir. Maktabning vazifasi ham bola motivatsiyasini qayta qurishdan iboratdir. A. N. Leonetev A.N. Leonetev nazariy tafakkurga ega bo'lish , asos sifatidagi bilish motivlarining rivojlanish masalasiga katta e'tiborini qaratgan. U psixik jarayonlarning shunday dinamikasini ochishga harakat qildiki , bunday dinamika motivatsiya rivojlanishi asosida o'quvchilarni bilimlarni egallashga olib keladi. Kelib chiqadigan motiv deb- deb yozadi u, - harakat uchun ko'rsatma hosil qiladi. Ammo motivlarning muayyan toifasi (masalan bilish motivi) juda ko'p harakatlarning murakkab tizimi bo'lishini taqozo qiladi. L. N. Bojovich Nemov Motivatsiyaning psixologik nazariyalari 1. Qaror qabul qilish nazariyasi 2. Instinktlar nazariyasi 3. Xul ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 1.21 MB
Ko'rishlar soni 47 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 20:46 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 1.21 MB
Ko'rishlar soni 47 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga