Oliy maktabdagi ta'lim va tarbiyaning psixologik tavsifi

Oliy maktabdagi ta'lim va tarbiyaning psixologik tavsifi

O'quvchilarga / Psixologiya
Oliy maktabdagi ta'lim va tarbiyaning psixologik tavsifi - rasmi

Material tavsifi

Oliy maktabdagi ta'lim va tarbiyaning psixologik tavsifi Reja: 1. Talabalarni tarbiyalashning psixologik xususiyatlari. 2. Talabalarga ta'lim berishning psixologik xususiyatlari. 3. Oliy maktabga yo'llash 4. Oliy o'quv yurtlariga tanlash. «Talaba» atamasi lotin tilidan kelib chikkan bo'lib, bilimlarni egallovchi, o'z ustida tinmay ishlovchi degan manoni bildiradi. Talaba bu ishlab chiqarish faoliyatiga tayyorlanayotgan yoshlardir. Talabalarni tarbiyalash - bu qobiliyat, onglilik, burch xissi, intizomlik, odamlar bilan ishlash, o'z-o'zini tanqid qilish kabi shaxs xislatlari va xususiyatlarini shakllantirish maqsadida ularning psixikasiga va faoliyatiga ta'sir qilishdir. U yoki bu xislatning tuzilishi va tabiatni bilgan holda turli predmetlarning tarbyaviy imkoniyatlaridan foydalanish mumkin: «Oliy maktabda tanlangan kasbga kizikish va tanlangan kasbni yoktirishni tarbiyalash-talabalarda tanlangan kasbning ijtimoiy ahamiyatini to'g'ri tasavvur qilish, xar bir talaba o'z kasbiga yarokligi haqida kati ishonch oliy o'quv yurti rejasida kuzda tutilgan barcha fanlarni egallash zarurligini tushunish, ish foydasiga o'z-o'zini tarbiyalay olishga yo'llash o'z bilimlarini doimo tuldirib borish kabi yullar bilan amalga oshiriladi. Kattalardan farqli ravishda hayot maktabidan utmagan buladilar. Ularda mehnat tajribasi, kattalarni xurmatlash, ularning eng yaxshi annalari va ma'naviy qadriyatlarni kadrlash tajribasi etishmaydi. I.S.Konning fikricha, «yoshlik -bu rahbarlikka muhtojdir». Talabalarni tarbiyalashning sunggi natijasiga xususiy, xar kungi doimo o'zgaruvchi tarbiyaviy vazifalarni xal qilish yo'li bilan erishiladi. Inson shaxsning shakllanishi butun hayoti davomida ruy beradi, lekin aynan oliy o'quv yurtida mutaxassis xislatlarining asosi kuyiladi. Shaxs xislatlarini shakllantirishda, tarbiya tamoyillari va metodlari kullaniladi. Tarbiya tamoyillari kuydagilar: Jamoada tarbiyalash, individual yondashuv, maqsadga intiluvchanlik, ijobiy xislatlarga suyanish va boshqalardir. Tarbiya metodlari: ishontirish mashq kildirish, takdirlash, namuna bo'lish va boshqalar kiradi. 2.TALABALARNING TA'LIM BYeRIShNING xususiyatLARI. Talabalarga ta'lim berish bu ularni bilimlar, ko'nikmalar va malakalar bilan qurollantirish maqsadida ular faoliyati va psixikasiga ta'sir qilishdir. ta'lim jarayonida uning mohiyati asosida talabalar psixikasining turli tomonlari shakllanadi. ta'lim bulgusi mutaxassis shaxsning shakllanishda, ilmiy dunyoqarashning takomillashuvida, aqliy va boshqa xislatlarning rivojlanishida bevosita ahamiyatga ega. Oliy o'quv yurtidagi ta'lim demokratik jamiyat qurilish nazariyasining yaxshi bilishni o'z ichiga oladi. istiqloldan keyin ta'lim jarayonida kullanilib kelayotgan sabok berish va tarbiyalashning yul - yuriklari, vosita va uslublari tizimiga o'zbek xalqining o'ziga xos xususiyatlaridan turib - oliy maktabda o'qitish samaradorligini oshirish, sharqona tarbiya nazariyasini talabalar ongiga singdirish mumkin emasligi darrov kuzga tashlanadi. jahon madaniyati va maorifning ilg'or g'oyalaridan oqilona va unumli foydalanish bilan birga bir necha un asrlik tarixga ega bo'lgan, xatto unutilish darajasiga borib kolgan milliy tuyg'u, milliy xar akter, milliy qiyofa, milliy did va xakozolarsiz iymon, e'tiqod, vatanparvarlik, soflik, vijdonlilik, rostgo'ylik, mas'uliyat va burch xislarini tarkib toptirib bulmaydi. Milliy psixologik xususiyatlarni hisobga olgan holda ta'lim-tarbiya ishlarini yulga kuyish, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 10.63 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 20:51 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 10.63 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga