O'qituvchi faoliyatining psixologik xususiyatlari Reja: O'qituvchi faoliyati mahsuldorligining psixologik shartlari. Oliy o'quv yurti o'qituvchisining o'ziga xos xususiyatlari. Oliy maktab o'qituvchisi faoliyati mahsuldorligani oshirishning psixologik omillari tasnifi. Prezidentimiz I.A.Karimov Oliy majlisning IX sessiyasida suzlagan tarixiy «Barkamol avlod-O'zbekiston taraqqiyotining poydevori» nomli nutqlarida «Navbatdagi muhim masala - oliy o'quv yurtlari islohotidir» [2,19], - deya takidlagan edilar. Sungra yurtboshimiz oliy ta'limdagi kamchyalklarga jamiyatchshshk etiborini qaratdilar. Ana shu sessiyada prezident takliflari bilan oliy maktabdagi domlalarning xorijda malaka oshirishlari uchun Ustoz fondi tashkil etildi. Ular chet ellarda malakasini oshirsin, dong'i chiqqan universitetlarda uzlari leksiya o'qisin, tajriba orttirsin, mana shundan keyin O'zbekistonning obruyi - nomi olamga ovoza bo'ladi, insholloh, - deya takidladilar yurtboshimiz I.AKarimov (2, 21). Oliy maktab o'qituvchilari quyidagi funksiyalarni bajaradilar: 1ta'lim beruvchi o'qituvchi bilim beradi, malaka, ko'nikmalarni shakllantiradi, talabalarni o'quv materialini o'zlashtirishga olib keluvchi harakatlarga undaydi. 2 tarbiyachi uqituvchya yuksak axloqiy, aqliy, irodaviy, estetik xislatlarni talabalarda tarbiyalashi, ular shaxsining har tomonlama rivojlanishi haqida qaygurishi lozim. 3 dars borayotgan fani bo'yicha olim bo'lishi: o'qituvchi o'z fanini yaxshi bilish bilan birga, fanni yaxshi xulosalar bilan boyitadigan ilmiy tadqiqotlar olib borishi zarur. 4talabalar mustaqil ishini va mashg'ulotlarining tashkilotchisi bo'lishi zarur. O'qituvchi darslarda intizom va tartibni ushlab turadi, talabalar ishini nazorat qiladi va baholaydi, maslahatlar uyushtiradi. O'qituvchi feoliyatiing psixologik tuzilishi bu turli tarkibiy qismlarning ketma-ketligi, o'zaro munosabati, bog'liq-ligi, ichki tuzilishidir. Tuzilish va mazmun o'zaro bog'liq, mazmunning bazi tomonlari tuzilishning u yoki bu tarkibiy qismlari xususiyatlarini ifodalaydi. o'qituvchi faoliyatining tarkibiy qismlari: maqsad, motiv va usullardir, Maqsad bu faoliyatning tasavvur qilingan natijasidir, talabalarning yuqori o'zlashtirishiga erishish, ularni mustaqil mehnag faoliyatiga tayerlash, ularga ta'lim va tarbiya berish, ularda zarur bilim, ko'nikma va malakalarni, shaxsiy xislatlarni shakllantirishni o'z ichiga oladi. Motivlar - o'qituvchini faollik ko'rsatishga va maqsadga erishishga undaydi: o'z ishiga qiziqish, majburiyatlarni tushunish, mugaxassislargsh tayyorlash sifati uchun javobgarlik hissi, faol talabalarga fanni o'zlashtirishda yordam ko'rsatish va hoka'zolarni o'z ichiga oladi. Usullar bu maqsadga erishishda yordam beradigav operatsiyalar va yo'llarda o'qituvchi faoliyatining usullari- bilimlarni berish, talabalarda ko'nikmalarni va malakalarni, shaxsiy xislatlarni shakllantirish, Bunday usullarga o'quv vazifalarining qo'yilishi, o'quv magerialini og'zaki bayon etish, ta'limning texnik vositalari-dan foydalanish va xrka'zolar kiradi. O'qituvchining faoliyat usullarini egallaganligi^ fikrlarni aniq bayon etishda, nutq-ning ifodali xususiyatlaridan mohirona foydalanishda, shaxsiy namuna ko'rsatib, talabalarga ta'sir ko'rsatishda, ta'limning texnik vositalaridan to'g'ri foydalanishda namoyon bo'ladi. o'qituvchi faoliyati o'ziga xos ketma-ketlikka, o'z bosqichlaryaga ega: a maqsadni aniqlab olish, o'quv tarbiyaviy, ilmiy vazifalarni aniqlash. bmaqsadga erishish, vazifani hal qilish rejasini iShlab chiqish. v kutilgan natijaga olib boruvchi harakatlarga tayergarlik. gvazifalarni hal qilish, maqsadga erishish bo'yicha ...

Joylangan
12 Oct 2024 | 08:58:42
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
23.08 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:47
Arxiv ichida: doc
Joylangan
12 Oct 2024 [ 08:58 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
23.08 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:47 ]
Arxiv ichida: doc