Sirtqi ta'limda psixologik adabiyotlar bilan mustaqil ishlashning xususiyatlari

Sirtqi ta'limda psixologik adabiyotlar bilan mustaqil ishlashning xususiyatlari

O'quvchilarga / Psixologiya
Sirtqi ta'limda psixologik adabiyotlar bilan mustaqil ishlashning xususiyatlari - rasmi

Material tavsifi

Sirtqi ta'limda psixologik adabiyotlar bilan mustaqil ishlashning xususiyatlari Bu aytib o'tilganlar asosida sirtqi ta'lim talabalaming mustaqil ishlarini boshqarish alohida ahamiyatga ega bo'ladi. Sirtqi ta'lim bu masofali o'qjtishning bir turi bo'lib bunda o'qituvchi va talaba sof ma'noda vaqt, masofa bilan bir biridan uzoqda bo'ladilar. Ammo masofali o'qish tushunchasi g'arbda sirtqi ta'limni tashkil etish sababli emas, balki o'qitishning texnik vositalarini rivojlanishi aloqa va axborotlar tizimi telekommunikatsiya tarmoqlarining kengayishi sababli yuzaga kelgan o'quv axborotlarini o'quvchiga uning bilimini bevosita uchrashmay turib yetkazishi va talaba bajargan ishlarini undan qabul qilib olish va keyin unga javobini yuborish imkoniyati paydo bo'ldi. 60-yillarda o'arb mamlakatlarida masofali o'qitish aynan ana shunday tushunishda keng tarqaldi. Ammo yaqin vaqt ichida masofali o'qitish tarafdorlari texnika rolini ortiqcha baholab psixologik omillami yetarlicha baholamay masofali o'qitish g'oyasini amalga oshirganliklari aniq bo'lib qoldi. Talabalar va o'quv markazlari o'rtasida axborotlar almashishdagi xatolar bo'Iishi aniqlanadi. Eng muhimi o'qitish metodikasi va mazmuniga o'zgartirishlar, tuzatishlar kiritish xatolar, sabablarini bilib olish qiyin edi. Masofali o'qitishning texnik vositalariga haddan tashqari berilib ketishi oxir oqibat boshqa yondashishga yo'l berish kerak bo'ldi. Barcha erishilganlarni saqlab qolgan holda psixologik omillarga ko'proq e'tibor berish, bilimlarni o'zlashtirish qonunlariga xato va yanglishiarining psixologik sabablariga bog'liq muammolari va shu kabiiarga o'quvchilar bilan bevosita uchrashilganda yuzaga keigan masalalarini ko'plari hal etildi. Lekin asosiysi telekommunikatsiya vositalaridan foydalanishni o'quvchilarning ijodiy imkoniyatlarini rivojlantirish masalalariga qaratish u faqatgina xotirani to'ldirmay balki, fikrlash faoliyatini rivojlantirishga xizmat qilishdan iborat. Bu masaiani hal etish talabaga ilmiy axborotlarini yetkazish metodikasini o'zgartirish hisobiga bo'hshi mumkin. Masalan, yodlab, esda olib qolishga yo'naltirilgan yordamchi va nazorat savollari o'miga, ularga muammoni ifoda etadi va shu bilan o'quvchilar fikrlash faoliyaflarini ishga solishadi. Bu masofali o'qitishdagi tarixiy hodisa texnik vositalar ayniqsa zamonaviy telekommunikatsion tarmoqlar juda yaxshi va sifatliligi, lekin bu vositalar orqali uzatiladigan o'quv rnateriallari agarda insonning bilimini o'zlashtirishning psixologik shartlariga mazmuni va metodikasi bo'yicha mos bo'lganda tayyor axborotlarni oddiy eslab qolishga emas, aqliy rivojlanishga, fikrlashni o'rganishga yordam bo'lgandagina foydaliligini ko'rsatadi. Butun mamlakatni telekommunikatsiyalashtirishni kutib o'tirmay uning metodikasini takomillashtirish zarurligi sababli sirtqi ta'limning imkoniyatlari juda katta. Bu imkoniyatlar bilimlarni o'zlashtirishda psixologik qonuniyatlardan to'laroq foydalanishdan iborat. Ana shu qonuniyatlardan talaba bilan bevosita aloqa qilmay ularning o'quv faoliyatlarini boshqarish metodikasi xususiyatlari kelib chiqadi. Sirtqi ta'lim talabasi uchun psixologik fanlarni o'rgatish, o'zlashtirish bo'yicha o'zining mustaqil ishlarini tashkil etish uchun nima qilish va qanday bajarish kerakligi haqida haqiqiy amaliy yo'nalish kerak. Mustaqil bilim olish auditoriya mashg'ulotlaridan ko'ra ancha samarali degan juda ko'p fikrlar mavjud. Ular mustaqil o'qish qiyinligi asoslangan «kerakli» savollarni tushuntirib beruvchi o'qituvchining yordami mavjud emas, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.75 KB
Ko'rishlar soni 87 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 21:05 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.75 KB
Ko'rishlar soni 87 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga