Talabalarda kasbiy xususiyatlarni rivojlantirishda bilish jarayonlarining roli Reja: Talabalarning psixologik xususiyatlari Talabalar tafakkurining xususiyatlari Talabalarning psixologik xususiyatlari Talabalik davri o'spirinlikning ikkinchi bosqichidan iborat bo'lib, 17-22-25 yoshni o'z ichiga oladi va o'zining qator betakror xususiyatlar va qarama-qarpshliklari bilan xarakterlanadi. Shu boisdan o'spirinlik davri shaxsning ijtimoiy hamda kasbiy mavqeini anglashidan boshlanadi. Mazkur pallada o'spirinlik o'ziga xos ruhiy inqyroz- yoki tanglikni boshidan kechiradi, kattalarning har xil ko'rinishdagi unga yoqish yoki yokmasligidan qatiy nazar rollarini tez suratlar bilan bajarib ko'rishga intiladilar, turmush tarzining yangi jihatlariga ko'nika boshlaydi. Katta odamlarning turmush tarzining o'tish jarayoni shaxsning kamol topish xususiyatlariga bog'liq ravishda ichki qarama-qarshiliklarni keltirib chiqaradi. Talabalarga mustaqil ta'lim olish, o'z faoliyatini o'zi tashkil qilish, o'zini o'zi boshqarish, yangi g'oyalarni ishlab chiqish va hoka'zolar o'rgatiladi. Bu vazifalarni amalga oshirishning asosiy omili - monologik ma'ruzadan dialogik talaba va o'qituvchining muloqatiga asoslangan leksiyaga o'tishdir. Psixologlardan B.G. Ananev, N.V. Kuzmina, N.F. Talizina, V.Ya. Lyaudis, I.S. Kon, V.T. Lisovskiy, A.A. Bodalev, A.V. Petrovskiy, M.G. Davletshin, I.I. Ilyasov, A.V. Dmitrieva, Z.F. Yesareva, AA. Verbitsk, VA. Tokareva, E.G.Gozieva, R.Z.Gaynuddinov va boshqalarning tadqiqotlariga ko'ra, oliy o'quv yurtlarida ta'lim olish talabalar uchun qiyin kechadi, chunki bu.davrda shaxsning murakkab fazilatlari, xislatlari sifatlari, takomillashadi. Mazkur yoshdagi ijtimoiy psixologik o'sishning xususiyatlaridan biri o'qish motivlari kuchayadi. Talabalarda axloqiy jarayonlarning o'sishi sust amalg'a oshsa-da, lekin xulqining eng muhim sifatlari - mustaqillik, tashabbuskorlik, topqirlik, farosatlilik, va hoka'zolar takomtsllashib boradi. Shuningdek, ularda ijtimoiy holatlarga, vokelikka, axloqiy qoidalarga qiziqish, ularni amalga oshirishga intilish tobora kuchayadi. Talabalik yillarida yoshlarning hayoti va faoliyatini o'zini -o'zi kamolotga yetkazish jarayoni muhim rol o'ynaydi, lekin u;shni. bsshqarishning tarknbiY qismlari o'zini-o'zi nazorat qilish, tahlil qilish, baholash va tekshirish va boshqalar ham olohida ahamiyat kasb etadi. Ideal yuksak, barqaror, barkamol 'mznni real aniq voqea men bilan taqqoslash orqali o'zini ua^ boshqarishndag tarkibiy qismlari amaliy ifodaga ega bo'ledn. Talabaning nuqtai nazaricha, ideal Men ham muayyan Mezon asosida etarli darajada tekshiryab ko'rilmagan, pguning uchun ular.roh, tasodifiy, gayri tabiiy his etilishi muqarrar, binobarin, real Men ham shaxsining haqiqiy bahosidan ancha yiroqdir, talaba shaxsining takomillashuvida bunday obyektiv qarama-qarshiliklar o'z shaxsiyatiga nisbatan ichki ishonchsizlikni, o'qishga nisbatan salbiy munosabatni vujudga keltiradi. o'spirinlikniig ikkinchi davri xulqqa, voqelikka baho berishda imkoniyatidan tashqari galab qo'yish va qatiylik xususiyatlari bilan farqlanaDI' Shuning uchun talabalar har doim prinsipial . bo'la olmaydilar. Bazi qatiylilik kattalarga. sadbiy munosabatga ham aylanadi. Talabalarning o'qituvchi tavsiyalariki inkor qilishi ko'pincha nizolarni keltirib chiqaradi. B.G.Ananev rahbarligida o'tkazilgan ilmiy tadqiqot ishlarida ma-klum bo'lishicha, talabalar kamolot topishining jinsiY va neyrodinamik xususiyatlari ularning aqliy imkoniyatlarini tula ishga solish va sermahsul o'quv ...

Joylangan
12 Oct 2024 | 09:16:26
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
18.9 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 21:08
Arxiv ichida: doc
Joylangan
12 Oct 2024 [ 09:16 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
18.9 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 21:08 ]
Arxiv ichida: doc