Ta'limning va jismoniy yuksalishning psixologik xususiyati

Ta'limning va jismoniy yuksalishning psixologik xususiyati

O'quvchilarga / Psixologiya
Ta'limning va jismoniy yuksalishning psixologik xususiyati - rasmi

Material tavsifi

ta'limning va jismoniy yuksalishning psixologik xususiyati Reja: harakatlarni bajarishda muskul harakat organlarini ahamiyati. harakat tasavvurlarini yuksaltirish. Jismoniy mashqlar bajarishning psixologik asoslari. ta'lim jarayonida o'quvchilarga jismoniy mashqlarni muvaffakiyatli bajarish qobiliyati rivojlanadi. Trenirovka jarayonlari ularda yuksak sport mahoratini egallashlariga, jismonan baquvvat bo'lishlariga o'z ta'sirini kursatadi. ta'limning vazifasi jismoniy mashqlarni bajarishning turli usullarini egallashga yordamlashishdir. o'quvchini sportni mukammal egallashida harakat tasavvurlarini roli kattadir. harakat tasavvurlariga ega bulmay o'quvchi eng oddiy jismoniy mashqlarni xam bajara olmaydi. harakat to'g'risidagi tasavvurlar doimo murakkab bo'lib, u ko'rish harakat elementlarining birligidan tashkil topadi. uzoq davom etgan harakatlar dastlabkuz kuzatishlari keyin muskul harakat tasavvuri bilan boglanadi. o'quvchi ongida kuz tasavvuri paydo bo'lganda o'z-uzidan muskul harakatlari paydo bo'ladi. Shu sababli harakatni ko'rsatish, doimo xam uning o'quvchi tomonidan to'g'ri bajarilishiga olib kelavermaydi. Muskul harakat tasavvurlarini hosil etish uchun ular jismoniy mashqlarni bajarish jarayonida aniklab olish zarur. Bu harakat og'zaki tushuntirish yordamijda erishiladi. harakatni sekinlashtirib bajarish. Masalan, diskani otishda harakatini bosharish muhim rol uynaydi. Unga erishish uchun sportchi avvalo harakatni sekinlatib bajaradi. Shu paytda u muskulning otish vaqtdagi holatini tasavvur kila oladi. Bu jarayonda ukvuchi harakatni xar bir detaliga mukammal etibor berishga harakat qiladi. Turli ogirlikdagi snaryadlardan foydalanish. o'quvchi turli ogirlikdagi snaryadlar bilan shugullanganda, usha zaxoti muskul miqdorida o'zgarish ruy beradi., uni his etadi. Bu unga harakatni yaxshi yaxshi uzlashtirishiga yordam beradi. Urgangan harakatlarni diffirensional bajarish. Shugullanish jarayonida sportchi mashqni umumiy, bulinmagan holda bajaradi. Keyin u mashqni elementlarga, kismlarga bo'lib bajaradi, yani kul va oyoq harakatlari, kul bilan harakat kilganda u fakat kulni uylaydi, shu paytda oyoq harakatlari unutiladi. Xar bir aniq harakat og'zaki ko'rsatma olib borilishi lozim. Shundagina bu xarkatlar to'g'risida aniq tasavvurlar hosil bula boradi. Jismoniy mashqlar ko'rsatishdan maqsad o'quvchilarda urganilayotgan harakat to'g'risida kuz tasavvuri obrazi hosil etishdir. Kuz bilan kabul qilish to'g'risida tasavvurga ega bo'lish, harakatni kursatilishini tashkil etishga quyidagi talablarni kuyadi. Kabul qilishni maqsadga yo'naltirilgan xarakteri. harakatni ko'rsatishdan oldin o'quvchilarga harakat to'g'risida aniq tasavvurga ega bo'lish uchun harakatni kaysi xususiyatlariga etibor karatilish lozimligi aytiladi. harakatni bajarib turib, uning izoxlash muvaffakiyat keltiradi o'qituvchi doimo o'quvchilarni kabul qilishlarini etiborga olishi zarur. o'qituvchi harakatni kursatibgina kolmay uning muhim tomonlarini tushuntirishi, etiborni nimaga karatish zarurligini xam kursatib borish lozim. ko'rsatilgan harakatlar doimo og'zaki izox bilan mustahkamlashib borishi zarur, shundagina bu harakatlar o'quvchilar ongida, esida puxta saqlanib koladi. Adabiyotlar: 1. I. A. Karimov barkamol avlod orzusi. T 1988y 2. Yu. N. Xanin. Psixologiya obsheniya v sporte. M 1980 g. 3. T. T. Djamgarova A. K. Puni. Psixologiya fizicheskogo vospitaniya i sporta. M. 1979.g. ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 12.93 KB
Ko'rishlar soni 48 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 21:07 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 12.93 KB
Ko'rishlar soni 48 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga