Tiflopedagogik tekshiruv

Tiflopedagogik tekshiruv

O'quvchilarga / Psixologiya
Tiflopedagogik tekshiruv - rasmi

Material tavsifi

Tiflopedagogik tekshiruv Reja: 1. Ko'rish muammosini tekshirish ifodasi. 2.Ko'zi ojiz va zaif ko'ruvchilar maktablariga bolalarni yo'naltirish yuzasidan tavsiyalar. Tekshiruv ifodasi (sxemasi). Ismi,sharifi. Yoshi. Ko'rish tashxisi,ko'rish o'tkirligi. Nuqson sababi va aniqlangan vaqti. Bolaning oiladagi o'rni. hamroh keluvchi kasalliklari. Ko'rish analizatorining tuzulishi (ranglarni ajratish, atrofdagi predmetlar yoki rasmlarni tanishi). Harakat-sezgi analizatorining tayyorligi: taktil sezgi (sezish darajasi); mayda motorikaning rivojlanishi: muskul tonusining holati (qo'l mushaklarining gipotonus, gipertonus holati):. predmetni ushlab olish usuli; ushlab turish kuchi; mayda harakatlarning aniqligi. Sezish idroki madaniyati (sezish qobiliyati) : qo'lni tartibsiz va tartib bilan harakat qilinishini idrok qilish; mono, bimanual idrok; ko'l bilan paypaslab qidirish harakatining hajmi; qo'l bilan paypaslashning shakllanishi; ko'z va qo'lning koordinatsiyasi (muvozanati). 10. Turli shakldagi predmetlarni va ularning yuzalarini tananing turli qismlari orqali tanish (yoshiga qarab). 11.Eshitish analizatorining atrofidagi tovushlarni farqlash uchun tayyorligi: quloq holati (LOR vrachning xulosasi); nutqni eshitish holati; asl tovush bilan tovush signallarining bog'liqligi; tovush lokolizatsiyasi va uning yo'nalishi; tovush diqqatining o'zgarishi; tovushning harakat bilan bog'liqligi; atrofdagi odamlarni va ularning ovozlarini tanish va ajratish. 12. Hidlarni sezish sezgisi: asosiy hidlarni ajratish va chegarasini aniqlash; hidlarning bog'liqligi va ular manbai; 13.Harakat sohasidagi rivojlanish darajasi: umumiy jismoniy holati; qadam qo'yishi; qomati; qo'shimcha harakatlar hajmi; umumiy motorika: asosiy harakatlarni aniqlash; harakatning uyg'unligi; bajarilayotgan harakatlarning oqimi; muvozanati; 14. Atrof muhitni tasavvur qilishi: shaxsiy tana qismlarining ahamiyati; atrof-muhitdagi yo'nala olishi; o'zining atrof-muhit haqidagi tasavvurlarini farqlash; ikki predmetning bog'liqligini aniqlash (atrof muhitni aniqlashda foydalaniladigan bog'lovchilar yordamida). 15. Vaqt haqida tasavvurlar: sutka (kun) qismlari; hafta kunlari; yil fasllari; 16. Psixik jarayonlar: diqqat; xotira; nutqning tuzilishi: talaffuz, ifodali o'qish, temp, ovoz, nafas olish. predmetning taalluqligini aniqlash; bog'lanishli nutq; matnni idrok etish; artikulyatsiya motorikasi; mimika motorikasini tekshirish;(ko'z, burun, pesxona muskullarining harakati) logopedik hulosa; nutqda imo-ishoraning tavsifi (bosh, elka va qo'l bilan) 17. Predmet tasavvurlari (tanish, nomlash, qismlarni umumlashtirish, guruhlashtirish): - kiyim va oyoq kiyim; - mebel; - idish-tovoq; - sabzavotlar; - mevalar; - o'simlik, gullar, daraxtlar; - hayvonlar (uy va yovvoyi); - qushlar; - transport. 18. Yosh imkoniyatiga qarab tasviriy faoliyatini belgilash: - sensor etalonlar: rang, shakl, hajm; - rasm chizish malakasi: mustaqil, andoza (shablon) bilan; - qog'oz qirqimlarini yopishtirish malakasi (tayyor shakllarni mustaqil yoki kattalar yordamida elimlash); - loydan yoki plastilindan yasash malakasi; - qurish malakasi. 19.Shaxs xususiyatlari: - irodaviy his-tuyg'usi; - kirishib ketishi; - muloqotning nonutqiy usullarini egallash darajasi; - amaliy faoliyatdagi mustaqillik darajasi; - bilish faoliyatidagi faollik. 20. Xulosa. 21. Tavsiyalar. Ko'zi ojiz va zaif ko'ruvchilar maktablariga bolalarni qabul qilish yuzasidan tavsiyalar. Ko'rish qobiliyati buzilgan bolalar maktablariga ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.74 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 21:09 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Psixologiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.74 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga