Ijtimoiy psixologiyada ta'lim-tarbiya jarayonining amaliy muammolari. RYeJA: 1. Ijtimoiy psixologiyada amaliy tadqiqotlarni o'ziga xos xususiyatlari. 2. ta'lim va tarbiya jarayonida ijtimoiy psixologik xizmatini tashkil qilish. 3. Jamiyat qonuniyatlariga zid xulkli tarbiyasi ogir bola bilan ishlash ularning psixokorrensiyasi. 4. ta'lim-tarbiya jarayonidagi ijtimoiy psixologik muammolar. 5. Xulosa. 6. Mavzuning bayoni. mustaqil Respublikamizda oxirgi yillarda siyosiy, iqtisodiy va ma'naviy o'zgarishlar ijtimoiy psixologiya fanining hayotimizdagi ahamiyatini va salmogini oshirdi. Yangi, progressiv an'analar, demokratik munosabatlar tizimida xalq va millat ongida asrlar davomida saqlanib kelayotgan eski, lekin xalq ma'naviyatini poklantirish va uni yuksaklarga ko'tarishga imkon beruvchi milliy qadriyatlarimiz tiklanmokda. Bu ulugvor o'zgarishlarning xar bir shaxs ongida va uning ijtimoiy tasavvurlarida aks etishini o'rganish, bu jarayonining psixologik mexanizmlarini ochish bilan shugullanuvchi fanning rivojlanishi shubxasizdir. o'z bilimlari, ko'nikma, malakalarini doimiy ravishda rivojlanib borish ped.faoliyatning hosili tashkil etadi. ta'lim tarbiya jarayonida boshqalarni tajribalarini uzlashtirishi, tahlil kila olishi muhim hisoblanadi. Shundagina pedagog o'quv materialini chuqur, xar tomonlama keng uzlashtirib olishi, uni o'quvchilarga erkin, isxonarli, samarali qilib yetkazib bera olishi mumkin; o'qituvchi o'z faoliyatini ta'lim tarbiya jarayonini rejasini to'g'ri belgilay olishi va uni natijalarini oldindan tahlil kila olishi, kura belgilashiga; tashkilotchisi-boshqaruvchi sifatida samarali yuldan bora bilishi lozim; o'quvchilar, o'qituvchilar, maktab jamoasi, ota-onalar bilan o'zaro munosabatlarni yaxshi yulga kuyish uchun uning mohiyatini tashkil etadi. Kommunikativ komponent hamisha tadqiqotchilik, konstruktiv, boshqaruvchilik komponentlari bilan uzviy bog'liq. ta'lim tarbiya jarayonini samaradorligini oshirishda ijtimoiy psixologik amaliy tadqiqotlar o'tkazish muhim. Chunki, ilmiy analizlar va test asosida urganib chiqilgan tadqiqot natijalariga asoslanmay turib bolalarni individual-psixologik xususiyatlarni, qobiliyatlarni o'stirish bilan bog'liq aniq ko'rsatmalar ishlab chiqish, xulosaga kelish mumkin emas. yuqoridagilarga asoslangan xoldagina aniq ko'rsatmalar ishlab chikiladi. Bolalarni ayni chogdagi yosh xususiyatlarini, jinsini, individual-psixologik xususiyatlarini hisobga olish, hissiy-emotsional jihatdan tashkil etish. Uni ichki, ruhiy qarama-qarshiliklarni aniqlash, oilada, urtoklari davrasida, maktabda, o'qishda uning o'zi bilan referent shaxsni yoki guruhni aniqlash. Bunday referent guruh va shaxsni ijobiy, salbiy ta'sirini aniqlash. Bunday bola uchun psixolog referent shaxs sifatida ta'sir etish muammosi. boshqaruv usulini ta'lim-tarbiya jarayonida to'g'ri yulga kuyish. Avtoritor. Demokratik. Loberal. Dilotik. mustaqil Respublikamizda oxirgi yillardagi siyosiy-iqtisodiy va ma'naviy o'zgarishlar ijtimoiy psixologiya fanining hayotimizdagi ahamiyatini va salmogini oshirdi. O'zbekiston Respublikasi Prezidenti I.A.Karimovning ko'rsatmalariga asosan yoshlarning layokatlarini ilk yoshdan aniqlash, ular iktidorini xar taraflama o'stirish vazifalari o'quvchiga individual yondashuvning zarurligi, o'qishining diferentsial bo'lishini talab kilmokda. Amaliy psixologning bu boradagi asosiy vazifasi shuki, ijtimoiy psixologiyaning faol metodlaridan holda yoshlarni oilaviy munosabatlarga tayyorlash, oilalarda shaxslararo moslikni shakllantirish oilaviy ziddiyatlar yechimini topishda odamlarga yordam berish, turli treninglar o'tkazish va ularning samarasi orqali insonlarda ishonch xissini tarkib toptirish. ...

Joylangan
25 Jul 2022 | 12:22:57
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
32.15 KB
Ko'rishlar soni
207 marta
Ko'chirishlar soni
7 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:40
Arxiv ichida: docx
Joylangan
25 Jul 2022 [ 12:22 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
32.15 KB
Ko'rishlar soni
207 marta
Ko'chirishlar soni
7 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:40 ]
Arxiv ichida: docx