Intellekt psixodiagnostikasi Reja: 1 Bolalar tafakkurini diagnostika qilish metodlari 2.Intellekt koeffitsenti haqida umumiy ma'lumot. 3.R.Amtxauer intellekt strukturalari testi haqida. 4. D.Vekslerni intellekt shkalalari haqida. 5. J.Raven progressiv matritsalari testi. 6. Maktab aqliy taraqqiyoti testi Tayanch tushunchalar: Intellektual xatti-harakatlar - tashqi muhit va nutqqa suyangan holda idrokning ichki rejalarida bajariladigan xatti-harakat. Intellektual rivojlanish mezoni (ong IQ - aqliy yosh (AYO) va xronologik yosh (XYO) orasidagi munosabatni bildiruvchi mezon: IQ = AYOXYO x 100. Intellektning biror bir yosh shkalasiga suyangan holda test natijalari orqali rivojlanishini aniqlash mumkin. Tafakkur - inson aqliy faoliyatining Yuksak shakli. Sezgi idrok va tasavvurlar orqali bevosita bilib bo'lmaydigan narsa va hodisalar T.da ongli ravishda aks etadi. T. jarayonida fikr vujudga keladi, bu fikrlar inson ongida hukm, tushuncha, xulosa shakllarida Yuzaga keladi. Klassifikatsiya - tevarak-atrofdagi olamni o'rganishda birgina narsa bilan emas, balki ko'p va xilma narsalar bilan ish ko'rishga to'g'ri keladi, ya'ni narsalarni o'rganish maqsadida guruhlarga, sinflarga ajratishdir. Assotsiativ - XVII-XIX asrlarda maydonga kelgan psixologiya fani yo'nalishi bo'lib, ko'proq Angliyada tarqalgandir, ya'ni psixik hodisalarning o'zaro bog'lanishi bo'lib, ma'lum qonunlar bo'yicha tarkib topishdir. Analiz-tahlil - murakkab obyektni turli tarkibiy qismlarga ajratish yoki tavsifnoma berishdan iborat fikralsh operatsiyasidir. Ko'rgazmali obrazli tafakkur -bu tafakkur turlaridan bo'lib, bu tasavvur qilinayotgan narsa va hodisalar haqida fikrlashni tavsiflab beradi. Aql-farosat - voqelikni nazariy tomonidan o'zlashtirishning Yuksak formasi bo'lib, kishining fikrlash qobiliyatida namoyon bo'ladi. So'z - mantiqiy tafakkur - tafakkur turlaridan bo'lib, bu mantiqiy operatsiyalar, amallar yordamida tushunchalar orqali ifodalanadi. 6.1. Bolalar tafakkurini diagnostika qilish metodlari Tafakkur ijtimoiy hayot sharoitida shakllanadigan jarayon bo'lib, u dastavval keng predmetli faoliyat sifatida namoyon bo'ladi. Keyinchalik u «aqliy» xatti-harakat xarakterini oluvchi shaklga aylanadi. Tafakkur inson bilish faoliyatining oliy shakli sifatida atrof olamni umumlashtirgan holda vositali aks ettirish imkonini beradi, predmetlar bilan hodisalar o'rtasida aloqa va munosabatlarni tashkil qiladi. Tafakkur - yangilikni qidirish va ochishdan iborat psixik jarayondir. Bu yangilik subyektiv bo'lishi, ya'ni uni kimlardir qachonlardir topgan bo'lishi mumkin, lekin subyekt tafakkur jarayoni yordamida o'zi uchun uni yangidan kashf etadi, aks holda biz ko'proq xotira, o'tgan tajribalarimizni qayta tiklagan bo'lamiz. Bolalarni o'qitishda tafakkurning shu muhim xususiyatini asos qilib olish mumkin. Maktabgacha tarbiya yoshi - psixik rivojlanishning intensiv bosqichi hisoblanadi. Aynan mana shu yoshdan bolada juda katta o'zgarishlar ro'y beradi, ya'ni psixofiziologik funksiyalarning takomillashuvidan boshlab, to murakkab yangi shaxsiy obrazlarning paydo bo'lishigacha bo'lib o'tadigan jarayonlar sodir bo'ladi. Yangi obrazlarni, xayoliy hodisalarni analiz qilish maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarga xosdir, ammo natijalar hamisha ijobiy bo'lmasa ham, bolalar faoliyatini tahlil qilganimizda, biz shu narsaga amin ...

Joylangan
25 Jul 2022 | 12:22:57
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
2.16 MB
Ko'rishlar soni
632 marta
Ko'chirishlar soni
102 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:41
Arxiv ichida: docx
Joylangan
25 Jul 2022 [ 12:22 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
2.16 MB
Ko'rishlar soni
632 marta
Ko'chirishlar soni
102 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:41 ]
Arxiv ichida: docx