Kichik maktab yoshidagi bolalar psixologiyasi. Reja 1 Kichik maktab yoshidagi bolalarning psixik rivojlanishi. 2. Kichik maktab yoshidagi bolalarning aqliy rivojlanish.i. 3. o'quv faoliyati xususiyatlari .4 boshlang'ich sinf o'quvchilar shaxsining shakllanishi. Kichik maktab yoshidagi bolalarning psixik rivojlanishi Kichik maktab davri 6-7 yoshdan boshlanib to 9-10 yoshgacha davom etadi. Bu davrda bola u maktab shiuvchilariga qo'yiladigan har xil talablar bilan tanishadi,fan asoslarini o'rganish uchun biologik va psixologik jihatdan tayyorlanadi.Uning psixikasi bilim olishga etadigan darajada rivojlanadi.Shu yoshdagi bola idrokining tkirligi,ravshvnligi,sofligi,anikligi,uzining kizikuvchanligi,ishonuvchanligi,xayoliningyorkinligi,xotirasining kuchliligi,tafakkurning yakkolligi bilan boshqa yoshdagi bolalardan ajralib turadi.Maktab ta'limiga tayyorlanyotgan bolada diqqat nisbatan uzoq muddatli va shartli barqaror bo'ladi. Kichik maktab yoshidagi bolalarning asosiy faoliyati o'qish hisoblanadi. Bolaning maktabga borishi uning psixologik rivojlanishi va shaxsning shakllanishidagi shrni nixoyatda katta Bola o'quv faoliyatida o'qituvchi rahbarligi ostida inson ongining turli asosiy shakllari mazmunini egallaydi va insoniy an'analar asosida harakat qilishni o'rganadi. o'quv faoliyatida bola o'z irodasini o'quv maqsadlariga erishish uchun mashq kildiradi. o'quv faoliyati boladan nutq, diqqat, xotira, tasavvur va tafakkurini kerakli darajada rivojlanishini talab etgan holda, bola shaxsi rivojlanishi uchun yangi sharoitlarni yaratadi.Birinchi bor maktabga kelgan bola o'z atrofidagilar bilan psixologik jihatdan yangi munosabat tizimiga utadi. U uzining hayoti tubdan uzgarganini. unga yangi majburiyatlar nafaqat xar kuni maktabga borish, balki o'quv faoliyati talablariga buysunish xam yuklatilganligini his eta boshlaydi. Oila a'zolarining bola o'quv faoliyati, yutuklari bilan kizikaetganligi, shuningdek. uni nazorat kilaetganligi, unga kilinaetgan yangi shakllaridagi muomala munosabat uning ijtimoiy mavkei uzgarganligini tula his etishiga, uziga nisbatan munosabatining o'zgarishiga asos bo'ladi. Kattalar bolalarni amaliy jihatdan o'z vaqtlarini to'g'ri taksimlash borasida yaxshi o'qish, uynash, sayr qilish va boshqa narsalar bilan shugullanishga urgatadilar. Demak, oilada bola u bilan hisoblashishadigan, maslahatlashishadigan yangi bir urinni egallaydi. o'quvchining maktabdagi muvafakiyati uning keyingi psixik rivoji va shaxsining shakllanishida tulik ijobiy asos bo'ladi. Bola insoniy munosabatlar tizimida xam alohida urin egallaetganini, ota-onasi, yaqinlari, atrofdagilar unga esh boladek emas. balki o'z vazifalari, majburiyatlari bor bo'lgan, o'z faoliyat natijasiga ko'ra xurmatga cazovor bo'lishi mumkin bo'lgan alohida shaxs deb munosabatda buladilar. Buning natijasida bolaning o'z-uzidan oilasi, sinfi va boshqa jamoalardagi o'z o'rnini anglay boshlaganini ko'rish mumkin. Bu davrda bolaning Men shuni xoxlayman motividan Men shuni bajarishim kerak motivi ustunlik kila boshlaydi. Maktabda birinchi sinfga kelgan xar bir o'quvchida psixik zurikish kuchayadi. Bu nafaqat uning jismoniy salomatligida balki xatti-harakatida xam yani malum darajada qo'rquvni kuchayishi, irodaviy faollikningsusayishida namoyon bo'ladi. Bu davrga kelib bola atrofidagilar bilan o'zaro munosabatda malum bir natijalarga erishgan, o'zi xoxlayotgan narsalarni hamda, o'z oilasida o'z egallagan o'rnini aniq biladigan bo'ladi Shuningdek u ...

Joylangan
25 Jul 2022 | 12:22:57
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
44.79 KB
Ko'rishlar soni
678 marta
Ko'chirishlar soni
99 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:43
Arxiv ichida: docx
Joylangan
25 Jul 2022 [ 12:22 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
44.79 KB
Ko'rishlar soni
678 marta
Ko'chirishlar soni
99 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:43 ]
Arxiv ichida: docx