Maktabgacha yoshdagi bolalar bilan olib boriladigan rivojlantiruvchi ishlar muammosi Ko'plab tadqiqotlar maktabgacha yoshdagi bolalar juda egiluvchan va ta'sirga beriluvchan ekanligini tasdiqlaydi. Bu davrda bolalar juda ko'p narsani o'zlashtirishi mumkin ekanligi ko'plab tadqiqotlarda isbotlangan. Ammo bolaning imkoniyatlari cheksiz emas, bola imkoniyatlari yosh va psixofiziologik xususiyatlar bilan chegaralangan. Avvalo shuni unutmaslik kerakki, bola bu davrda intensiv o'sayotgan bo'ladi. Bolalar bilan ishlash dasturi ishlab chiqilar ekan,albatta,biror narsani qilish uchun ular qancha nerv - psixik kuch sarf qilishini ham inobatga olish kerak. Masalan, 3-7 yoshli bolalarga erkin harakatlanish imkoniyati berilsa, u ko'p harakatlar qilishi mumkin. Biroq u aniq harakatni bajarishga majbur etilsa, u tez toliqib qoladi. Demak, maktabgacha yoshdagi bolalar imkoniyatlaridan samarali foydalanishning muhim sharti ular bilan ishlash chog'ida qo'llanayotgan metod va tarbiya shakllarining bolalar psixofiziologik xususiyatlariga mos bo'lishidir. ta'lim - tarbiya jarayoni asosan didaktik o'yinlar, turli xil amaliy va tasviriy faoliyat shakllarida o'tkazilishi maqsadga muvofiqdir. Bolalar bilan an'anaviy maktab darsi shaklida zinhor e- bazinhor ishlab bo'lmaydi. Bolalar bog'chada ta'lim olishlari uchun ta'lim jarayoni ularning tabiiy rivojlanishi bilan uyg'un bo'lishi kerak. Psixolog mashg'ulotidan maqsad bilim va ko'nikma bilan qurollantirish emas, rivojlantirish ekanini unutmasligi kerak. Psixolog rivojlantiruvchi ishlarining mohiyati shundaki, ular yordamida bolaning turli tuman bilish jarayonlari va shaxsiy xususiyatlari rivojlanishiga ijobiy turtki beriladi, ular takomillashtiriladi. Psixolog ishining natijalari darhol namoyon bo'lmaydi. Shu tufayli ko'pincha tarbiyachi va ota-onalarning hafsalasi pir bo'lib ketadi. Shuning uchun ota-ona va bog'cha tarbiyachisi ongiga shuni yetkazish kerakki, psixologning ishi o'qitish emas, balki rivojlantirish. Rivojlanish esa asta-sekin yuz beradi. Shu sababli bolaning rivojlanish jarayoni sezilmay o'tadi. Maktabgacha yoshdagi bolalar bilan o'tkaziladigan rivojlantiruvchi ishlarning asosiy shakli o'yindir, chunki o'yin ushbu davrdagi yetakchi faoliyat sifatida bolaning psixik rivojlanishi uchun qulay sharoit yaratadi. Ayni vaqtda bola o'yin davomida yangi bilimlarni egallab boradi. Demak, maktabgacha tarbiya muassasalari va ulardagi muammolarning o'ziga xosligi psixologning ushbu muassasada ishlash chog'ida uning o'ziga xos tomonlariga alohida etiborli bo'lishni talab qilinar ekan. Psixolog bu talabni doimo etiborga olishi zarur. Adabiyotlar ro'yxati. 1.Akimova M.K. Borisovna Ye.M. Gurevich K.M. Kozlova V.T. Loginova G.P. Psixologicheskaya korreksiya umstvennogo razvitiya uchashixsya.Posobie dlya shkolnix psixologov.M.1990. 2.Vodenko B.N. Metodi korrektsii navikov chteniya u slabouspevayushix uchashixsya (Diagnosticheskaya i korreksionaya rabota shkolnogo psixo loga ) M.1987. 3.Kabanov M.M. Lichko A.Ye.Smirnov V,M, Metodi psixologicheskoy diagnostiki i 4.Novikova Ye.V. Diagnostika i korreksiya shkolnoy dezataptatsii u mladshix padrostkov. (problemi psixodiagnostiki abucheniya i razvitiya shkolnikov. Moskva 1985 st 159.168 Chernova O L Ispolzovaniyaya intensivnix gruppovix metodov v koreksionix rabote shkolnoga psixologa. M 1987 Rogov Ye I Nastolnaya kniga prakticheskogo psixologa Shidlovskaya L I ...

Joylangan
25 Jul 2022 | 12:22:57
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
37.94 KB
Ko'rishlar soni
256 marta
Ko'chirishlar soni
14 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:20
Arxiv ichida: docx
Joylangan
25 Jul 2022 [ 12:22 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
37.94 KB
Ko'rishlar soni
256 marta
Ko'chirishlar soni
14 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:20 ]
Arxiv ichida: docx