Psixologik-pedagogik trening mashqi va o'yin orasidagi komunikativ va tarkibiy aloqalari O'quvchilar bilan guruhiy psixologik mashg'ulotlar odatda 4-6 ta mashq va o'yinlardan tashkil topgan. Ularning tanlanishi va ketma-ketligi mashg'ulot mavzusiga mos bo'lib, yagona mantiqiy bo'ysunadilar, trening foydali va tashkillashtirilgan chiqishi uchun u yoki bu epizodlar orasidagi munosabatlarning aloqasi va tarkibiy tomonlarni ham o'ylash kerak. Misol uchun, bu quyidagi normalar bo'lishi mumkin: -Sizga qiziq bo'ldimi? Juda yaxshi! Men yana bir mashg'ulot taklif qilaman Keling sinab ko'ramiz? -«Bizda juda yaxshi! Keling davom ettiramiz? -«Kishi yana o'ynashni hohlaydi? Marhamat! har bir psixotrening o'zining ma'lum bir so'z va ifodalar to'plamiga ega bo'ladi, asosiysi, bu xayoliy so'zlar guruh boshqaruvchisi tomonidan o'z vaqtida va o'z joyida talaffuz qilinishi kerak, aks holda ular sun'iy yordam bo'lib qolishlari mumkin. Ular bir mashqdan ikkinchisiga o'tishganida tabiiy o'tishni hosil qilishlari kerak. Guruhiy mashg'ulotlar dinamikasi Guruhiy mashg'ulot o'zining qonun qoidalariga ega, trening dasturi va sahnaisni ishlab chiqarilishi o'yin faoliyatining ma'lum bir dinamikasini tashkillashtirish hissobiga o'tkazilish kerak, qandaydir darajada bunday dinamik mashg'ulot va uning senariysini tashkillashtirishda namoyon bo'ldi. Treningni Amaliy o'tkazishda ruhshunos tomonidan bular maxsus kiritilishi kerak. SHunday qilib, birinchi bosqichda, ruhiy mashq davomida o'yin fitnalar yuzaga keladi, so'ng ikkinchi bosqichda psixolog tomonidan mashq va o'yinlar individual olib borilishi kerak, bunda eng yuqori kulminatsion nuqtaga erishish maqsadida trening «ruhiy vaqt» asta - sekin tezlashishi kerak. U har-hil shakllarda ifodalanishi mumkin: muhim muammoni yechish, o'zini yengil sezish qoniqish, guruhning faolligini kuchayishi, yoki nizo yuzaga kelishi va uni hal qilish, guruhning qandaydir a'zosini o'rganish uning tomonidan ruhiy qo'llab quvatlashishiga erishish. Psixolog yuqori cho'qqiga psixotrening asta-sekinlik bilan olib kelinishi kerak agar mashg'ulotning umumiy davomiyligi 3 soat bo'lsa, odatda kulminatsion nuqta mashg'ulotning ikkinchi soat oxirida yuzaga keladi. Dinamikaning o'sishini va kulminatsiyaga erishish muvoffaqiyat o'tishi uchun psixolog guruh faolligining so'nishiga. guruhning zerikishiga yo'l qo'ymasligi kerak. Ruhiy tahlili va o'z-o'zini tahlilini sinchklab o'rganish davolshgan guruhda omadli qo'llanadigan texnikalardir. Istash kasbiy texnikadagi kabi pedagogik tireningda kabi pe6dagogik treningda ham psixolog mutaxasis sifatida o'ziga qiziqarli bo'lgan taqlidni haddan tashqari qilmasligi kerak. Kulminatsiyaga erishalgandan so'ng guruhda faollik tushub ketadi, bo'linish tinchlanish vaqoniqish paydo bo'ladi. Sekin-astalik bilan guruh faolligi darajasi mashg'ulot boshlang vaqtdagi boshlang'ich holatga qayta boshlaydi. Mashg'ulotning uchinchi bosqichi. Bu bosqich mashg'ulotning tugallanishdir. Guruhiy ishlar natijalarining muhokamasi bo'lib o'tadi. Trening guruh a'zolari o'zlarinig fikrlarini bayon qilishlarini taklif qilish mumkin. Psixolog treningni ana shunday 3 soat mobaynida o'tkazish jarayonida o'zi ham Xaar xil ikki holatlarni his qilishi kerak. Energiya va faollikning sekin-asta ko'tarilishi, kulminatsiyaga tez erishish, faollikning namoyishi va tinchlanish yana shuni aytish ...

Joylangan
25 Jul 2022 | 12:22:57
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
43.38 KB
Ko'rishlar soni
252 marta
Ko'chirishlar soni
18 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 20:57
Arxiv ichida: docx
Joylangan
25 Jul 2022 [ 12:22 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
43.38 KB
Ko'rishlar soni
252 marta
Ko'chirishlar soni
18 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 20:57 ]
Arxiv ichida: docx