Qobiliyat va qiziqishning psixologik tavsifi. Iqtidorli bolalar psixologiyasi. o'qituvchining psixologik qobiliyatlari. RYeJA: Qobiliyat va qiziqishhaqida umumiy tushuncha. Iqtidorli bolalar psixologiyasi. o'qituvchining psixologik qobiliyatlari. Tayanch tushunchalar: Qobiliyatlar, kasbiy ta'lim, malaka, ko'nikma, individual psixologik xususiyatlar, «o'zaruvchan miqdor», fikrlovchi, «o'rta», talant, iqtidorlilik, laeqat, oliy intellektual, aqliy rivojlangan, individual xususiyat, pedagogik qobiliyat,didaktik qobiliyat, akademik qobiliyat, kommunikativ qobiliyat, pertseptiv qobiliyat, diqqatni taqsimlay olish qobiliyati, pedagogik xael. Foydalanilgan adabietlar: E.G.Goziev. Umumiy psixologiya. Toshkent 2002 yil. E.G.Goziev, Sh.V. Azizova. tashkiliy psixologiya. T. 199 y. E.G.Goziev, B.Xasanov. Psixologiya muamolari. T.199. E.G.Goziev. Shaxs psixologiyasi. 199. E.G.Goziev Muomala psixologiyasi. 199. P.S. Ergashev. muloqot psixologiyasi. T. 2003 G.K.Tulyaganova. differensial psixofiziologiya. T. 199 Z.T.Nishanova. Psixik tarakkiet dignostikasi. T. 2004. M.G.Davetshin, G.K.Tulyaganova.Yesh davrlari va pedagogik psixologiya. T. 200 N.S.Leytes. Odarennost detey i podrostkov. T. 2004 B.R. Qodirov, K.B. Qodirov. Kasbiy tashxis metodikalari to'plami. T.2003 Z.Klicheva, A.Xamidova. Jas ayirmashilik xam pedagogikalik psixologiya. N. 2003. 1. Qobiliyatlar to'g'risida umumiy tushunchani vujudga keltirish uchun ularga aloqador omillar, tarkiblar bo'yicha ayrim ma'lumotlar keltirish maqsadga muvofiq: a) qobiliyatlar shaxsning psixologik xususiyatlari erkinligi; b) mazkur xususiyatlarga bilim, ko'nikma, malakalar orttirish bog'liq; v) ushbu xususiyatlarning o'zi bilim, ko'nikma va malakalarga taalluqli emasdir. Psixologik tadqiqotlarning ko'rsatishicha, oliy talis jarayonida o'zlashtirish ko'rsatkichi bo'yicha o'rtamiyona talaba keyinchalik ijobiy tomonga o'zgarishi, boshqa sohada yuksak natijalarga erishii, hatto mutaxassislikga yondosh ixtisoslikda o'zini ko'rsatishi mumikn. ta'lim va ijtimoiy turmushda o'quvsiz, yaroqsiz deb baholangan insonlar keyinchalik biron-bir sohaning yetakchi mutaxxasisi sifatida tanilishi mumkin. Shuning uchun bilim, ko'nikma va malakalarni egallash jarayonida qobiliyatlar namoyon bo'lsa da, lekin ular bilim, ko'nikma, malakalarga bevosita taalluqli emasdir, xuddi shu boisdan ular bir-biri bilan o'zaro munosabat va nisbatan nuqtai nazardan tahlil qilganida qobiliyatlar bilan bilimlar, qobiliyatlar bilan ko'nikmalar mohiyat, mazmun mano jihatidan bir-biridan tafovut qiladi. Ushbu psixologik hodisa obrazliroq qilib tushuntirilganida, bilim, ko'nikma, malaka mashqlanish tufayli egallaniladigan aniq voqelik deb tasavvur qilinsa, qobiliyatlar shaxsning ruhiy olamidagi hali ruyobga chiqmagan imkoniyatidir. Psixologiyaning metodologik asosining ko'rsatishicha, qobiliyatlar - imkoniyatlar tizimidan tashkil topgan bo'lib, u yoki bu faoliyatidagi zaruriy mahorat darajasi haqiqat hisoblanadi. Psixologiya fani qobiliyatlar bilan faoliyatning muhim jabhalari bo'lmish bilim, ko'nikma va malakalarning aynan bir narsa ekanligini rad etar ekan, ularning birligini etirof qiladi. Shuning uchun qobiliyatlar faqat faoliyatda ruyobga chiqadi, lekin shunda ham aynan shu qobiliyatlarsiz amalga oshirilishi amri mahol faoliyat ko'rinishlaridagina aks etadi, xolos. Qobiliyatlar bilim, ko'nikma va malakalarda aks etmaydi, balki ularni egallash dinamikasida namoyon bo'ladi. Faoliyat uchun zarur bo'lgan bilim va ko'nikmalarni o'zlashtirish jarayonida yuzaga chiqadigan farqlar qobiliyatlar to'g'risida mulohaza yuritish imkonini beradi. Demak, shaxsning faoliyatini muvaffaqiyatli amalga oshirish ...

Joylangan
25 Jul 2022 | 12:22:57
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
41.77 KB
Ko'rishlar soni
863 marta
Ko'chirishlar soni
205 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 21:00
Arxiv ichida: docx
Joylangan
25 Jul 2022 [ 12:22 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
41.77 KB
Ko'rishlar soni
863 marta
Ko'chirishlar soni
205 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 21:00 ]
Arxiv ichida: docx