Ta'lim psixologiyasi Reja: O'rganish jarayonining mohiyati, turlari Ko'nikma va malakalarni shakllantirish. 1997 yilda qabul qilingan Ta'lim to'g'risidagi Qonun va Kadrlar tayyorlash Milliy dasturida shaxs kamoloti asosiy masala sifatida e'tirof etilgan. Prezidentimiz I.A.Karimov: Iqtisodiy va siyosiy sohalardagi barcha islohotlarimizning pirovard maqsadi yurtimizda yashayotgan barcha fuqarolar uchun munosib hayot sharoitlarini tashkil qilib berishdan iboratdir. Aynan shuning uchun ham ma'naviy jihatdan mukammal rivojlangan insonni tarbiyalash, ta'lim va maorifni yuksaltirish, milliy uyg'onish g'oyasini ro'yobga chiqaradigan yangi avlodni voyaga yetkazish davlatimizning eng muhim vazifalaridan biri bo'lib qoladi, degan edilar. Maktab - jamiyatning ijtimoiy institutlaridan biri. Maktab jamiyatning buguni emas, balki kelajakka yo'naltirilgan rivojini belgilaydi. Maktabning maqsadi bolalarga ta'lim va tarbiya berishdan iboratdir. O'rganish jarayonining mohiyati, turlari Insonning hayotiy tajribalarni bilimlar, ko'nikmalar va malakalar tariqasida o'zlashtirishiga aloqador bo'lgan bir necha tushunchalar mavjud. Bu o'quv faoliyati, ta'lim, o'qish va o'rganishdir. Bunday faoliyat kishiga shu jumladan bolaga ham atrof-muhitga moslashish, o'zining asosiy ehtiyojlari, shuningdek, aqliy o'sish va shaxsiy rivojlanish ehtiyojlarini qondirish imkonini beradi. O'quv faoliyati shunday faoliyatki, unda shaxsning psixik jarayonlari shakllanadi va rivojlanadi, uning asosida yangi faoliyatlar yuzaga keladi. O'quv faoliyati insonning butun hayoti davomida namoyon bo'luvchi uzluksiz jarayondir. Ta'lim o'qituvchi va bolaning birgalikdagi o'quv faoliyatidan iborat bo'lib, bilim, ko'nikma va malakalarni uzatish jarayonidir, hayotiy tajribani o'qituvchidan bolaga uzatishdir. Ta'lim haqida gapirilganda o'qituvchining ta'lim jarayonidagi maxsus funksiyalariga e'tibor qaratiladi. O'qish ham o'quv faoliyatiga taaluqli bo'lib, lekin ko'proq bu tushuncha ishlatilganda o'quv faoliyatida bolaga tegishli faoliyat nazarda tutiladi ham o'quv faoliyatiga taaluqli bo'lib, lekin ko'proq bu tushuncha ishlatilganda o'quv faoliyatida bolaga tegishli faoliyat nazarda tutiladi Yuqorida ko'rib o'tilgan uch tushuncha ham o'quv faoliyati mazmuniga taaluqlidir. O'qishning natijasi haqida gapirilganda o'rganish tushunchasidan foydalaniladi. O'quv faoliyatini o'qituvchi va bolaning o'zaro ta'siriga asoslangan o'quv-bilish jarayoni sifatida turli tomondan tavsiflaganda, biz to'rt tushunchadan ham foydalanamiz, o'qituvchi va bola ta'sirining qaysi jihati nazarda tutilayotganligiga bog'liq ravishda biriga urg'u beramiz. Dastlab o'rganish haqidagi masalasiga to'xtalamiz. Rivojlanish bilan bog'liq barcha narsani o'rganish deb aytish mumkin emasligini ta'kidlash joiz. Masalan, unga organizmning biologik jihatdan yetilish jarayonlarini kiritish mumkin emas. Chunki organizmning biologik jihatdan yetilishi ta'lim va o'rganishga bog'liq emas. Lekin o'rganish deb ataladigan barcha jarayonlar yetilishga umuman bog'liq emas deb bo'lmaydi.Bu barcha olimlar tomonidan tan olingan. Lekin rivojlanish qay darajada yetilish bilan bog'liqligini aniqlash muhim. O'rganish doimo ma'lum darajada organizmning biologik yetilishiga tayanadi. Masalan, bolaga bosh miyadagi nutq uchun javob beradigan bo'limlar yetilmaguncha gapirishni o'rgatib bo'lmaydi.Bu ikki jarayon o'rtasida teskari aloqa ham mavjud: ta'lim va o'qish organizmning yetilishiga ham ma'lum ma'noda ta'sir ko'rsatadi. Insonda bir necha ...

Joylangan
25 Jul 2022 | 12:22:57
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
25.7 KB
Ko'rishlar soni
910 marta
Ko'chirishlar soni
126 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 17:04
Arxiv ichida: docx
Joylangan
25 Jul 2022 [ 12:22 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
25.7 KB
Ko'rishlar soni
910 marta
Ko'chirishlar soni
126 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 17:04 ]
Arxiv ichida: docx