Korreksion ishning maqsad va vazifalari. Psixokorreksion tadbirlar rivojlanishdagi og'ishlarni to'g'irlashga yo'naltirilgan. Shu tufayli bir necha dolzarb savollar katori tug'iladi: - Rivojlanishdagi og'ish deganda nimani tushunish kerak? - Psixologik korreksiyani amalga oshirish uchun qanday ko'rsatmalar bor? - Korreksiyaning vazifalarini aniklashda mas'uliyatni kim o'z bo'yniga oladi va karor kabul qiladi? - Korreksiyani samaradorligini kim va nimaga asoslanib baholaydi? Korreksion ishning amalietida rivojlanishdagi qiyinchiliklarni turli sabablarini keltirishadi. Biologik model- rivojlanishdagi og'ishlarni kelib chiqishini organik etilishdagi tempning sekinlashishi bilan izoxlaydi. Tibbiy model-rivojlanishdagi qiyinchilik, muammolarni anomal rivojlanish sohasiga olib chikadi. Interaksionistik model-rivojlanishdagi muammolarni paydo bo'lishi uchun, xususan, muhitning defitsiti, bolaning sensor va ijtimoiy deprivatsiyasi tufayli, muhit va shaxs o'rtasidagi munosabatlarini bo'zilishining ahamiyatini alohida kayd etib o'tadi. Pedagogik model-og'ishlarning sababini pedagogik va ijtimoiy karovsizlikda ko'radi. Faoliyat modeli-sabablar boshida yetakchi faoliyat va esh bosqichi uchun tipik faoliyat turlarini shakllanmaganligini ko'yadi. Korreksion ishning maqsadlarining ko'yilishi to'g'ridan to'g'ri psixik rivojlanishning nazariy modeli bilan bog'lik. Korreksion maqsadlar ko'yish sohasida uchta asosiy yo'nalish belgilangan: Rivojlanishning ijtimoiy holatini faollashtirish, yaxshilash. Bolaning faoliyat turlarini rivojlantirish. Yesh-psixologik yangilanishning shakllanishi. Chet el psixologiyasida bolaning rivojlanishidagi qiyinchiliklar sababini shaxsning ichki strukturasining bo'zilishida (Z.Freyd, M.Klayn va x k.) eki muhit bo'zilganligida, eki ikkala sabab birlashganda ko'rishadi. Bundan kelib chikkan holda ta'sir ko'rsatishning maqsadlari shaxs uyg'unligining va psixodinamik kuchlarning balansini tiklashda deb tushuniladi, eki bolaning xulk-atvorini yaxshilash uning muhitini o'zgartirish va yangi xulk-atvor shakllarini o'rgatish orqali erishiladi deb aytiladi. Korreksion ishning texnikasi va usullarini tanlanishi uning maqsadlari bilan aniklanadi. maqsadlarni aniklashda quyidagi qoidalarni hisob olish kerak: 1.Korreksiya maqsadlari negativ shaklda emas, pozitiv shaklda tuzilish kerak. maqsadlar aniklanishi «emas» so'zi bilan tuzilmasligi lozim, takiklovchi xarakterga ega bo'lishi mijozni rivojlanishini imkoniyatlarini tashabbuslarini chegaralovchi bo'lishi mumkin emas. Korreksiyaning maqsadlarini aniklashning negativ shakli to'zatish kerak bo'lgan xulk-atvor xususiyatlarning ta'rifidan iborat. Pozitiv shakli mijozda shakllanishi kerak bo'lgan xususiyatlarni o'z ichiga oladi. 2. Korreksiya masadlari real tuzilishi kerak. Agar maqsadlar real holatdan o'zok tuzilgan bo'lsa, unda psixokorreksion dastur foydadan ko'ra shaxsga katta zarar keltirishi mumkin. 3. Umumiy maqsadlar ko'yilganda shaxs voyaga etishining yaqin va o'zok rivojlanishini hisobga olish kerak. nafaqat shaxsni korreksiya tugagan vaqtidagi ko'rsatkichlari, balki keyingi vaqtda bo'ladigan rivojlanish bosqichlaridagi o'zgarishlarini ham kamrab olish kerak. 4. Esda to'tish kerakki korreksion ishning samarasi ancha o'zok vaqt davomida namoen bo'ladi: Korreksion ish jaraenida uning tugashida; va, nixoyat, taxminan yarim yil o'tgandan keyin korreksion ishning muvaffakiyatli eki muvaffakiyatsizligi haqida gapirish mu ...

Joylangan
25 Jul 2022 | 12:22:57
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.82 KB
Ko'rishlar soni
463 marta
Ko'chirishlar soni
70 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 21:13
Arxiv ichida: doc
Joylangan
25 Jul 2022 [ 12:22 ]
Bo'lim
Psixologiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.82 KB
Ko'rishlar soni
463 marta
Ko'chirishlar soni
70 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 21:13 ]
Arxiv ichida: doc